Gjest snart oslostudent Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Noen her som tilfeldigvis har studert spesialpedagogikk i Oslo? hvordan var studiet, og hva jobber dere med nå/ønsker å jobbe med etterpå? synes nemlig jeg har sett en spesped signatur her inne Jeg har forsåvidt sjekket ut universitetets hjemmesider, men synes alltid det er så dårlige fagbeskrivelser... 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Spesialpedagogikk er et veldig omfattende studie, men i hovedsak så blir du utdannet til å jobbe med mennesker som havner utenfor det normale i følge dagens samfunn. Det kan være psykisk utviklingshemmede, hørselshemmede, elever i skolen med lese- og skrivevansker, ADHD, som sliter sosialt osv. De som havner utenfor... Jeg mener det er stort behov for GODE spesialpedagoger i Norge. Man må ha evne til refleksjon og hvis man skal gjøre en god jobb så må man også ha gode verdier i bunn- som i alle andre yrker der man jobber tett med mennesker på den måten. Som utdannet spesialpedagog kan du få jobb i skolen, i PPT, på institusjoner osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.