Gå til innhold

Mat og amming


enter

Anbefalte innlegg

Hei.

Nuska mi er to uker gammel og jeg ammer henne for fullt.

Men noe av det jeg spiser gjør henne urolig i magen. Vet noen om brus er "fy" når man ammer?

Jeg vet det tar ca. 2-4 fra man har spist til det går over i melka, men vet ikke hvor lang tid det tar før det er borte fra melka igjen - noen som vet det?

Og med det samme jeg er innpå - får man minder og dårligere melk om man drikker lite og har dårlig matlyst?

På forhånd takk for eventuelle svar.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang. melkemengde: jeg har hørt fra helsesøster at hvis man drikker mye vann, hjelper dette på melkemengden - det er jo verdt et forsøk. Vann er sunt uansett, og man bør drikke mye vann når man ammer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ulikt

ingen av mine barn har tålt at jeg har drukke brus, selv den minste slurk med farris til meg, og de ble het "kaos" i magen etter amming.

De ragerte også hvis jeg spiste sterkt krydret mat, løk, kål, hvitløk, jordbær, mye sitrus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære enter. Det skal utrolig dårlig kosthold til før det påvirker melken. En ammende kvinne skal drikke etter tørstefølelse, ikke et bestemt antall liter. Studier viser at mer drikke, nødvendigvis ikke øker melkeproduksjonen. Hvor lang tid det tar før de forskjellige mat stoffene er borte fra melken , er umulig å gi noe svar på.Mange sier at barnet blir påvirket av brus. Det er nok heller tilsetningsstoffene i brusen, som feks. koffein. Det er ikke mulig at kullsyren går fra deg, inni melken og deretter påvirker barnet via melken. Da er den borte for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...