Gå til innhold

Lovte å fortelle om all inclusive

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fei1365380229
Skrevet

Var hotell-standarden bra? Var det fredelig om natten?

En annen ting som var veldig deilig var at det var nesten ikke nordmenn og svensker på hotellet, vi var nordmenn og så traff vi et svenske pensjonistpar.

Resten var tyskere og engelskmenn, men det varer nok ikke så lenge før også nordmenn for øynene opp for denne reiseformen.

Skrevet

Men fikk dere ikke lyst til å ta en tur utenfor? Følte dere ikke at dere var veldig bundet til hotellet? At dere alltid måtte være der til måltidene?

fei1365380229
Skrevet

Jeg har lest alt om det der før og sett reportasjer om det på tv.

Det hadde blitt denne ferien eller ingen ferie i Tyrkia med 4 unger ihvertfall, har ikke dårlig samvittighet. Hotellet gav arbeid til mange Tyrkere og vi kjøpte masse klær, sko, vesker og solbriller.

fei1365380229
Skrevet

Men fikk dere ikke lyst til å ta en tur utenfor? Følte dere ikke at dere var veldig bundet til hotellet? At dere alltid måtte være der til måltidene?

Vi var ikke så mye utenfor hotellet det skal innrømmes, men vi var på noen bussturer på Gran Canaria med 4 unger som spydde på omgang i timesvis, og med kun en uke orket vi ikke noen sightseeing.

Vi drar til storbyer, alene uten barn når vi vil se ting.

I tillegg så er jeg ganske syk så derfor var det uaktullt å se så mye, men jeg tror sikkert man vil føle seg litt bundet til å innta måltidene på hotellet kanskje.

Snackbaren var åpen fra 1230-1700 da og resten av tiden var frokosten og middagen åpen så sånn sett var man ikke bundet til veldig faste måltider.

Skrevet

Vi var ikke så mye utenfor hotellet det skal innrømmes, men vi var på noen bussturer på Gran Canaria med 4 unger som spydde på omgang i timesvis, og med kun en uke orket vi ikke noen sightseeing.

Vi drar til storbyer, alene uten barn når vi vil se ting.

I tillegg så er jeg ganske syk så derfor var det uaktullt å se så mye, men jeg tror sikkert man vil føle seg litt bundet til å innta måltidene på hotellet kanskje.

Snackbaren var åpen fra 1230-1700 da og resten av tiden var frokosten og middagen åpen så sånn sett var man ikke bundet til veldig faste måltider.

Ja, skjønner. Det kommer jo an på hva man vil med ferien. Jeg forstår at med barn,så kan dette være genialt. Sikkert deilig å slappe totalt av. Ofte føler man jo at man MÅ gjøre noe og se ALT!

Skrevet

Da vi bodde på all inclusive leide vi bil i tre dager. Vi så hele øya vi var på, handlet i lokale butikker og besøkte lokale kafeer og barer. Man trenger ikke bare å være på hotellområdet fordi om mat og drikke er inkludert. Vi har også bodd på hotell hvor mat og drikke ikke var inkludert, kun frokost. Etter å ha forsøkt oss på de lokale resturantene tre kvelder på rad og fått skikkelig dårlig mat valgte vi de siste dagene å spise på hotellet. Faktisk bedre mat der enn i turistfellene i "byens" sentrum.

Skrevet

Jeg ser at det kan være et poeng i svært fattige land. Men det finnes også all inclusive i land som Hellas. Og disse ligger side om side med hoteller som ikke er all inclusive. Med et yrende turistliv. Jeg har overhode ikke noe problem med å være turist på et slikt hotell. Jeg ville muligens hatt litt større problemer med å bo på på et tilsvarende hotell som det som ble nevnt i artikkelen.

Skrevet

Vi var også på all inclusive i fjor sommer, og var veldig fornøyd. Brukte også knapt et øre utenom. Maten var veldig bra og det var ekstremt praktisk å slippe og ha lommeboka med seg til bassenget og på stranda. Kommer ikke til å nøle med å reise all inclusive igjen.

Var dere på samme plass i Tyrkia?

Skrevet

Var dere på samme plass i Tyrkia?

Nei vi var i Hellas

fei1365380229
Skrevet

Jeg fikk ikke den linken til å virke men kan du fortelle hvor i Tyrkia dere var?

Side, Hemera hotel.

Skrevet

Side, Hemera hotel.

Jeg har ikke vært i Side, bare i Cesme, Marmaris og Alania. Men jeg har hørt at Side er bra hvis man har barn med :o)

Håper turen var vellykket.

fei1365380229
Skrevet

Jeg har ikke vært i Side, bare i Cesme, Marmaris og Alania. Men jeg har hørt at Side er bra hvis man har barn med :o)

Håper turen var vellykket.

Vi hadde det faktisk helt fantastisk. For meg som ikke er helt i form og ikke orker å gå så veldig var det deilig å ha alt på et sted, bare å gå ned med hånkler om morgenen og så spise frokost. Legge seg i solen og så kom barneklubben og tok med seg to eller tre av barna (ikke alltid han på 11 år ville) og han på 13 år fant seg en tysk/amerikansk kompis og de hang sammen som erteris hele ferien.

Ved 12 tiden gikk vi ned til snackbaren nede ved stranden(100 meter) og spiste hamburger, pizza eller pasta så gikk vi opp og solte oss litt igjen, barneklubben hentet ungene (de gikk hvis de ville da) og vi lå med hvert vårt glass rødvin på solsengen og følte at vi var på FERIE :). Kl. 17 var de is og kaker og kl. 20 spiste vi middag, etterpå var det underholdning, barnedisko, bar eller hva man måtte ønske.

Det var veldig løse tider på når vi spiste mat da selvfølgelig.

Fikk handlet masse Dior, Prada, Gucci, D&G. Så ja, jeg er kjempefornøyd med ferien og den frister til gjentakelse :)

Skrevet

Vi hadde det faktisk helt fantastisk. For meg som ikke er helt i form og ikke orker å gå så veldig var det deilig å ha alt på et sted, bare å gå ned med hånkler om morgenen og så spise frokost. Legge seg i solen og så kom barneklubben og tok med seg to eller tre av barna (ikke alltid han på 11 år ville) og han på 13 år fant seg en tysk/amerikansk kompis og de hang sammen som erteris hele ferien.

Ved 12 tiden gikk vi ned til snackbaren nede ved stranden(100 meter) og spiste hamburger, pizza eller pasta så gikk vi opp og solte oss litt igjen, barneklubben hentet ungene (de gikk hvis de ville da) og vi lå med hvert vårt glass rødvin på solsengen og følte at vi var på FERIE :). Kl. 17 var de is og kaker og kl. 20 spiste vi middag, etterpå var det underholdning, barnedisko, bar eller hva man måtte ønske.

Det var veldig løse tider på når vi spiste mat da selvfølgelig.

Fikk handlet masse Dior, Prada, Gucci, D&G. Så ja, jeg er kjempefornøyd med ferien og den frister til gjentakelse :)

Det skjønner jeg godt. Jeg har nesten bare hatt fine ferier i Tyrkia. Jeg likte ikke Marmaris men de andre stedene har vært helt topp.

Jeg er bare litt misunnelig ;o) og skulle gjerne ha reist flere ganger.

fei1365380229
Skrevet

Det skjønner jeg godt. Jeg har nesten bare hatt fine ferier i Tyrkia. Jeg likte ikke Marmaris men de andre stedene har vært helt topp.

Jeg er bare litt misunnelig ;o) og skulle gjerne ha reist flere ganger.

Spare, spare, spare.... :) Jeg er i den heldige situasjon at jeg har en mann som tjener godt ellers så hadde det ikke blitt noen turer på meg heller med det jeg får for tiden.

Men vi vet hva det vil si å ha dårlig råd. Kjøpte ingenting på 5 år mens jeg studerte til oss selv og hadde veldig ofte havregrøt til middag for å si det sånn. Hadde da barnehageutgifter for to barn på ca. 7000 kroner i måneden.

Skrevet

Spare, spare, spare.... :) Jeg er i den heldige situasjon at jeg har en mann som tjener godt ellers så hadde det ikke blitt noen turer på meg heller med det jeg får for tiden.

Men vi vet hva det vil si å ha dårlig råd. Kjøpte ingenting på 5 år mens jeg studerte til oss selv og hadde veldig ofte havregrøt til middag for å si det sånn. Hadde da barnehageutgifter for to barn på ca. 7000 kroner i måneden.

Jeg har bare en hjemme nå da men det er søren meg 2500 kr i skole og fritidshjem i mnd. Neste år slipper jeg fritidshjemmet men skolepengene har økt med tre hundre i mnd. Jaja, jeg har sjøl stemt på dem som bestemmer det så jeg får la være å klage.

Kan du skjønne at den flotte, rike mannen ikke dukker opp ;o) Det var liksom så greit før når jeg kunne reise uspesifisert på ferie og kunne bo på det verste kakelakkrommet :o)

Gjest sandex
Skrevet

Javel :) Jeg synes igrunnen det var rasende billig. Hvor mye tror du du ville brukt på å spise og drikke (alkohol inkludert) på en uke.

Jeg må innrømme at jeg orker ikke et lite skitthotell langt fra stranden når jeg skal reise med 4 unger.

hadde det vært uten barn, så hadde man jo kunnet drikke alkohol... Da hadde det blitt masse penger å spare :) Men ikke m to små barn :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...