Gå til innhold

Hun her visste råd hun!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

20

• MsSophie

9

• Katt-ja

8

• Lurveline

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

Mulig jeg er helt på jordet - men hva er det å le av i denne artikkelen?

Skrevet

Enig!

Gjest Shira12
Skrevet

Enig!

Bare tragisk hele historien.

Skrevet

Noen lar bikkja ligge utenfor puben......

I min barndom ble det gjort mye rart med unger uten at noen syns det var rart.

Utenfor butikken i drabantbyen sto ofte flere barnevogner ubevoktet, og unger sto bundet i løpestreng på tunet. Unger syklet uten sykkelhjelm og var langt hjemmefra. 5-åringer avr barnevakt for 2-åringer. ned til 4-5 åringer var alene hjemme med nøkkel om halsen.

Gjest truseløs
Skrevet

Det er tragiskkomisk rett og slett.

Tragisk for ungene, men jeg måtte dra på smilebåndet av mora som var så nøden.

Heldigvis gikk alt bra, og det er nok derfor jeg kan sitte her å si at det er tragiskkomisk.

Skjønner? Bra! ;)

Skrevet

Noen lar bikkja ligge utenfor puben......

I min barndom ble det gjort mye rart med unger uten at noen syns det var rart.

Utenfor butikken i drabantbyen sto ofte flere barnevogner ubevoktet, og unger sto bundet i løpestreng på tunet. Unger syklet uten sykkelhjelm og var langt hjemmefra. 5-åringer avr barnevakt for 2-åringer. ned til 4-5 åringer var alene hjemme med nøkkel om halsen.

I din barndom ja, og siden den gang har verden forandret seg totalt og blitt til et mye mer utrygt sted.

Gjest Persille
Skrevet

Det er tragiskkomisk rett og slett.

Tragisk for ungene, men jeg måtte dra på smilebåndet av mora som var så nøden.

Heldigvis gikk alt bra, og det er nok derfor jeg kan sitte her å si at det er tragiskkomisk.

Skjønner? Bra! ;)

Nei, dette er ikke tragikomisk - dette er bare tragisk.

Når noe er tragikomisk kan man le av situasjonen - spesielt i ettertid. Det finnes ikke noe komisk i at man etterlater to små barn alene, i en bil, midt på natten - for å dra på fylla.

Gjest truseløs
Skrevet

Jeg også.

Sier de som er så prektige at de forsømmer mye for doling (noen ganger med øl og vin innen rekkevidde) *ert ert*

Klart det hun her gjorde er uakseptabelt, men dere er ikke feilfrie selv heller.

Forhåpentligvis gjør dere mildere feil enn hun skrulla her.

Skrevet

I din barndom ja, og siden den gang har verden forandret seg totalt og blitt til et mye mer utrygt sted.

Historie er bare historie. Men intressant å mimre på.

Selv om jeg noen ganger syns vi kan være slitt mindre hysteriske. Sykkehjelmen og hysteriet rundt lekeapparater har ikke bragt oss nærmere et skadefritt samfunn. Det er like mange barneulykker som før. Nå er det bitt av golden retriever, armbrudd etter rullebrett og fall fra trær (ikke lekeapparater) som topper. Hugg alle trær, forby rullebrett (det var forbudt en gang i tida), avliv alle golder retrievere (i hver fall de som er ødelagt av oppdrett).

Skrevet

Historie er bare historie. Men intressant å mimre på.

Selv om jeg noen ganger syns vi kan være slitt mindre hysteriske. Sykkehjelmen og hysteriet rundt lekeapparater har ikke bragt oss nærmere et skadefritt samfunn. Det er like mange barneulykker som før. Nå er det bitt av golden retriever, armbrudd etter rullebrett og fall fra trær (ikke lekeapparater) som topper. Hugg alle trær, forby rullebrett (det var forbudt en gang i tida), avliv alle golder retrievere (i hver fall de som er ødelagt av oppdrett).

Jeg velger å lande på et sted midt i mellom;o)

Gjest truseløs
Skrevet

Siden hans barndom har foreldrene blitt overbeskyttende og hysteriske vil jeg heller si, ungene levde over før i tida også.

Men det finnes selvsagt en mellomting mellom nå og da.

Ungene var mye mere selvstendig og selvsikre før i tida, fordi de fikk masse ansvar veldig tidlig.

Skrevet

Sier de som er så prektige at de forsømmer mye for doling (noen ganger med øl og vin innen rekkevidde) *ert ert*

Klart det hun her gjorde er uakseptabelt, men dere er ikke feilfrie selv heller.

Når forsømmelsene er veldig alvorlige, så står det ikke om dem i avisen.

Alle som har sluppet taket i et spebarn, for så å høre et dunk og finne spebarnet på gulvet står det ikke noe om. Men alle småunger med nakkeslengskader etter mishandling kommer det mye om etterhvert.

Gjest truseløs
Skrevet

Nei, dette er ikke tragikomisk - dette er bare tragisk.

Når noe er tragikomisk kan man le av situasjonen - spesielt i ettertid. Det finnes ikke noe komisk i at man etterlater to små barn alene, i en bil, midt på natten - for å dra på fylla.

Da er vi uenige i den saken!

Heldigvis er jeg utstyrt med den muligheten at jeg kan le av tragiske ting i etterkant av episoden, så lenge det gikk bra.

Og heldigvis er jeg sånn snekra sammen at jeg ikke går rundt og føler meg bedre enn andre, selv om de gjør feil jeg aldri kunne ha gjort selv.

Stort sett da... :)

Har på følelsen at hønseklubben med Wannebee-supermammaer setter igang straks de finner noen å dømme.

Gjest Persille
Skrevet

"Sier de som er så prektige at de forsømmer mye for doling"

Forsømmer hva da? Trening og tv-titting?

Etter hva vi vet er det ingen barn som vanskjøttes grunnet mødrenes DOL-bruk.

Og det er faktisk litt drøyt å påstå at surfing på nettet kan likestilles med å gå fra barna sine i en bil, på en parkeringsplass, midt på natten, på vinteren - mens man selv er på fylla. Vi vet forsåvidt ikke om hun drakk - men hun kunne ikke se barna sine heller, og da blir det ille nok.

Dessuten handler det ikke om å være prektig - det handler om å være fornuftig, to ganske forskjellige ting.

Gjest Persille
Skrevet

Heldigvis er jeg utstyrt med den muligheten at jeg kan le av tragiske ting i etterkant av episoden, så lenge det gikk bra.

Og heldigvis er jeg sånn snekra sammen at jeg ikke går rundt og føler meg bedre enn andre, selv om de gjør feil jeg aldri kunne ha gjort selv.

Har på følelsen at hønseklubben med Wannebee-supermammaer setter igang straks de finner noen å dømme.

"Heldigvis er jeg utstyrt med den muligheten at jeg kan le av tragiske ting i etterkant av episoden, så lenge det gikk bra."

Man kan ikke le av alle tragiske ting i etterkant, selv om det går bra - noen ting er faktisk for alvorlige til det. Om huset ditt brenner ned, men alle kommer ut i live - så er det ikke noe morsomt over det, selv om alle har overlevd.

"Og heldigvis er jeg sånn snekra sammen at jeg ikke går rundt og føler meg bedre enn andre, selv om de gjør feil jeg aldri kunne ha gjort selv."

Det er det da vel ingen som gjør heller? Det eneste vi sier er at dette ikke er morsomt? Det er ingen som har fordømt hun som har gjort dette - vi sier bare at det ikke er morsomt, og ikke noe å le av.

"Har på følelsen at hønseklubben med Wannebee-supermammaer setter igang straks de finner noen å dømme. "

Det er ganske mange her inne som er langt fra super-mammaer, det oppdager du om du leser litt. Vi gjør alle feil i større eller mindre grad. Men det er DEG vi reagerer på nå, som ler av dette, ikke hun som har gjort det - det er der forskjellen ligger.

Skrevet

"...så lenge det gikk bra..."

Men jeg synes ikke man kan si at det gikk bra, egentlig. Jeg mener,- enten har hun mistet omsorgen for ungene,- og det er jo ikke "bra", eller så har hun dem fortsatt, og kan finne på å gjøre slike ting i framtiden også.

Gjest truseløs
Skrevet

"Sier de som er så prektige at de forsømmer mye for doling"

Forsømmer hva da? Trening og tv-titting?

Etter hva vi vet er det ingen barn som vanskjøttes grunnet mødrenes DOL-bruk.

Og det er faktisk litt drøyt å påstå at surfing på nettet kan likestilles med å gå fra barna sine i en bil, på en parkeringsplass, midt på natten, på vinteren - mens man selv er på fylla. Vi vet forsåvidt ikke om hun drakk - men hun kunne ikke se barna sine heller, og da blir det ille nok.

Dessuten handler det ikke om å være prektig - det handler om å være fornuftig, to ganske forskjellige ting.

"Etter hva vi vet er det ingen barn som vanskjøttes grunnet mødrenes DOL-bruk."

Oi, hvor har du det fra?

har du noen link? ;)

Jeg sammenlignet heller ikke de to tingene du nevner, om du leser svaret mitt en gang til.

Nå må jeg stikke!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...