Gå til innhold

Hun her visste råd hun!

Anbefalte innlegg

Skrevet

"...så lenge det gikk bra..."

Men jeg synes ikke man kan si at det gikk bra, egentlig. Jeg mener,- enten har hun mistet omsorgen for ungene,- og det er jo ikke "bra", eller så har hun dem fortsatt, og kan finne på å gjøre slike ting i framtiden også.

Jeg vil tro at 1000 mødre kan gjøre det 10 ganger hver, og det skjer noe alvorlig bare i et eller to tilfeller. Samme som mange andre aktiviteter som vi ikke anser for å være feil.

Vi øker risikoen ganske mye bare vi slipper unga ut alene, og bare ved å å ha unger i det hele tatt. Noen risker er sosialt akseptert, andre ikke. Å kjøpe moped til poden er meget farlig, men det godtar vi.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

20

• MsSophie

9

• Katt-ja

8

• Lurveline

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Siden hans barndom har foreldrene blitt overbeskyttende og hysteriske vil jeg heller si, ungene levde over før i tida også.

Men det finnes selvsagt en mellomting mellom nå og da.

Ungene var mye mere selvstendig og selvsikre før i tida, fordi de fikk masse ansvar veldig tidlig.

"Siden hans barndom har foreldrene blitt overbeskyttende og hysteriske vil jeg heller si"

Ikke skjær alle over en kam da!

Skrevet

Det er tragiskkomisk rett og slett.

Tragisk for ungene, men jeg måtte dra på smilebåndet av mora som var så nøden.

Heldigvis gikk alt bra, og det er nok derfor jeg kan sitte her å si at det er tragiskkomisk.

Skjønner? Bra! ;)

Hva gjør en mor som ikke har sett eller snakket med voksne mennesker på et år? Hun blir desperat og gjør "dumme" ting. Og så sitter andre som ikke har problemer og dømmer dem.

Skrevet

"Etter hva vi vet er det ingen barn som vanskjøttes grunnet mødrenes DOL-bruk."

Oi, hvor har du det fra?

har du noen link? ;)

Jeg sammenlignet heller ikke de to tingene du nevner, om du leser svaret mitt en gang til.

Nå må jeg stikke!

Husk å skifte truse da;o)

Gjest truseløs
Skrevet

"Heldigvis er jeg utstyrt med den muligheten at jeg kan le av tragiske ting i etterkant av episoden, så lenge det gikk bra."

Man kan ikke le av alle tragiske ting i etterkant, selv om det går bra - noen ting er faktisk for alvorlige til det. Om huset ditt brenner ned, men alle kommer ut i live - så er det ikke noe morsomt over det, selv om alle har overlevd.

"Og heldigvis er jeg sånn snekra sammen at jeg ikke går rundt og føler meg bedre enn andre, selv om de gjør feil jeg aldri kunne ha gjort selv."

Det er det da vel ingen som gjør heller? Det eneste vi sier er at dette ikke er morsomt? Det er ingen som har fordømt hun som har gjort dette - vi sier bare at det ikke er morsomt, og ikke noe å le av.

"Har på følelsen at hønseklubben med Wannebee-supermammaer setter igang straks de finner noen å dømme. "

Det er ganske mange her inne som er langt fra super-mammaer, det oppdager du om du leser litt. Vi gjør alle feil i større eller mindre grad. Men det er DEG vi reagerer på nå, som ler av dette, ikke hun som har gjort det - det er der forskjellen ligger.

Herregud menneske...du kan jo alltid vinkle dine svar negativt og dømmende!

De fleste lærer faktisk av sine feil, og jeg tror neppe denne mammaen mistet omsorgen for barna sine pga en engangshendelse.

Gjest truseløs
Skrevet

Hva gjør en mor som ikke har sett eller snakket med voksne mennesker på et år? Hun blir desperat og gjør "dumme" ting. Og så sitter andre som ikke har problemer og dømmer dem.

Helt enig med deg der Keinstein!

Sladrekjerringer kalles det på godt norsk.

Jeg er så lei av slike bedrevitere! :(

Gjest truseløs
Skrevet

Husk å skifte truse da;o)

Hehe, jeg er jo truseløs!

En truseløs mamma, har du hørt sånt?! ;)

Skrevet

Helt enig med deg der Keinstein!

Sladrekjerringer kalles det på godt norsk.

Jeg er så lei av slike bedrevitere! :(

Jeg har også sett at barn ikke får riktig behandling, men vært i stand til å hjelpe uten å dømme.

I noen tilfeller har jeg sagt at de andre får hjelpe til, eller holde kjeft og forsvinne.

Gjest truseløs
Skrevet

Jeg har også sett at barn ikke får riktig behandling, men vært i stand til å hjelpe uten å dømme.

I noen tilfeller har jeg sagt at de andre får hjelpe til, eller holde kjeft og forsvinne.

Ja akkurat, det tenkte jeg også når jeg leste noen av svarene i denne tråden.

Om de bryr seg så veldig, så kan disse "kjerringene" bruke energien sin på å hjelpe til så de som har det så fælt får det bedre.

De kan holde kjeften sin lukket og hjelpe til, det kan de. Nemlig!

Skrevet

Jeg vil tro at 1000 mødre kan gjøre det 10 ganger hver, og det skjer noe alvorlig bare i et eller to tilfeller. Samme som mange andre aktiviteter som vi ikke anser for å være feil.

Vi øker risikoen ganske mye bare vi slipper unga ut alene, og bare ved å å ha unger i det hele tatt. Noen risker er sosialt akseptert, andre ikke. Å kjøpe moped til poden er meget farlig, men det godtar vi.

Tja. Jeg synes ikke et menneske som forlater ungene sine i en bil på natten for å gå på fylla egner seg som omsorgsperson.

Skrevet

Hehe, jeg er jo truseløs!

En truseløs mamma, har du hørt sånt?! ;)

Truseløs?

Korsfest! Korsfest!

Gjest truseløs
Skrevet

Truseløs?

Korsfest! Korsfest!

...forsvinner før dette utarter seg! ;)

Skrevet

Tja. Jeg synes ikke et menneske som forlater ungene sine i en bil på natten for å gå på fylla egner seg som omsorgsperson.

Jeg syns jeg leste at hun kjørte hjem? Sto det at hun var full?

fei1365380229
Skrevet

Siden hans barndom har foreldrene blitt overbeskyttende og hysteriske vil jeg heller si, ungene levde over før i tida også.

Men det finnes selvsagt en mellomting mellom nå og da.

Ungene var mye mere selvstendig og selvsikre før i tida, fordi de fikk masse ansvar veldig tidlig.

Barn døde oftere og var utsatt for flere ulykker for en del år siden.

Skrevet

Jeg syns jeg leste at hun kjørte hjem? Sto det at hun var full?

Nei, det sto kanskje ikke direkte...

Tolket "real tur på byen" og "besøkte et av byens vannhull kl 02:30" som at hun var ute for å feste, jeg.

Men det var mer det å forlate ungene i en bil på en parkeringsplass i byen om natten enn at hun var full. Og - at hun da forlot dem for noe som vel ikke var strengt tatt nødvendig...

Skrevet

Da er vi uenige i den saken!

Heldigvis er jeg utstyrt med den muligheten at jeg kan le av tragiske ting i etterkant av episoden, så lenge det gikk bra.

Og heldigvis er jeg sånn snekra sammen at jeg ikke går rundt og føler meg bedre enn andre, selv om de gjør feil jeg aldri kunne ha gjort selv.

Stort sett da... :)

Har på følelsen at hønseklubben med Wannebee-supermammaer setter igang straks de finner noen å dømme.

Jepp, det er mye kulere og tilhøre gjengen med wannabesuperforståelsesfulle mennesker!

Skrevet

Barn døde oftere og var utsatt for flere ulykker for en del år siden.

Jeg tror de som overlevde hadde mer moro.

Skrevet

Nei, det sto kanskje ikke direkte...

Tolket "real tur på byen" og "besøkte et av byens vannhull kl 02:30" som at hun var ute for å feste, jeg.

Men det var mer det å forlate ungene i en bil på en parkeringsplass i byen om natten enn at hun var full. Og - at hun da forlot dem for noe som vel ikke var strengt tatt nødvendig...

Jeg mener det å være full som mer alvorlig.

Ingen dør av å sove i en bil.

fei1365380229
Skrevet

Jeg tror de som overlevde hadde mer moro.

Ja, men jeg tror ikke nødvendigvis det er overbeskyttende foreldre som ødelegger moroa, heller tv og tv-spill.

Skrevet

Ehe....dømmer?

Jeg tror vel ikke akkurat ordet og begrepet barnevakt er fremmed, selv om vi snakker om Gjøvik?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...