Gå til innhold

Overvektig søker hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

12

• Lillemus

5

• morsan

5

• Glimtipper

2

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg lurer litt på hva de gjør på denne nedfleskningsanstalten hun har lyst til å besøke.

Det kan vel ikke være noe annet enn kosthold og trening?

I så fall burde hun få ut fingeren og i hvert fall forsøke på egen hånd. Motivasjonen kan det jo ikke være noe i veien med, når hun til og med går ut i media.

Skrevet

"Jeg ville anbefalt trening og sunnere kosthold"

Ja, DET har hun sikkert ALDRI hørt før! ;-)

Hadde hun klart dette på egen hånd hadde hun vel ikke bedt om hjelp.

Skrevet

Jeg lurer litt på hva de gjør på denne nedfleskningsanstalten hun har lyst til å besøke.

I så fall burde hun få ut fingeren og i hvert fall forsøke på egen hånd. Motivasjonen kan det jo ikke være noe i veien med, når hun til og med går ut i media.

Ja, hun har heeeelt sikkert ikke prøvd på egen hånd, bare gått rett på å søke seg inn på en helsefarm....;-)

Skrevet

http://www.kuren.dk/ Her har du det!

Skrevet

Jeg tror ikke raske turer med barnevogn er tingen når man må ned 50 kilo gitt. I tillegg er ungen 2 år og da vil vel de fleste unger ut av vogna og undersøke på egenhånd?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg ville anbefalt henne og slutte å kjøpe pølse på Shell

Gjest Yljali
Skrevet

Forsåvidt det enkleste svaret det, da. Og sånn er det ofte på DOL, har jeg inntrykk av. Men virkeligheta er vel sjelden så enkel. Hadde den vært det, så hadde det jo bare vært å få alle kols- og lungesyke pasienter til å droppe røyken, å få alle alkohollikere til å kutte alkohol osv.

Røyk og alkohol er faktisk ting man kan klare seg helt uten i hverdagen, så der kan man ta totalavhold som metode. Slik er det er ikke mat...

Tror nok denne jenta kan ha nytte av motivasjonshjelp og et skritt ut av hverdagen før hun blir i stand til å gjøre det som trengs for egen maskin.

Gjest fridalida
Skrevet

Kan ikke folk begynne å lære litt om overvekt, før de kommer med lettvinte løsninger????

Du aner ikke hva du snakker om!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kan ikke folk begynne å lære litt om overvekt, før de kommer med lettvinte løsninger????

Du aner ikke hva du snakker om!

Hva er det jeg skrev som var feil? At kosthold og trening er tingen?

Ok.

Hva annet er det de gjør på nedfleskningsanstalten hun ville inn på?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, hun har heeeelt sikkert ikke prøvd på egen hånd, bare gått rett på å søke seg inn på en helsefarm....;-)

Vel, de kan ikke gjøre noe for henne på helsefarmen som hun ikke kunne klart på egen hånd.

Nå leste jeg linken flowy la ut, og det er nettopp kost og mosjon det fokuseres på.

Det kan hun klare selv. Det er helt sikkert mye bedre for henne på en farm, men når det ikke er et alternativ er det ingen grunn til å sette seg ned og se mørkt på alt.

Hun kan gjøre det selv.

Gjest eks-overvektig
Skrevet

..... som eks-overvektig vil jeg bare si til deg og flere her, dere vet ikke hva dere skriver om.

Skrevet

Hva er det jeg skrev som var feil? At kosthold og trening er tingen?

Ok.

Hva annet er det de gjør på nedfleskningsanstalten hun ville inn på?

Forskjellen er at når du er hjemme kreves det en helvetes viljestyrke, når du er på en slankefarm så har du opplegg som du MÅ holde deg til.

Og jeg antar - trenere som legger opp et fornuftig treningsprogram ut fra hva din kropp klarer å prestere til enhver tid + et kosthold som er sånn at du blir mett og fornøyd uten at du har i deg for mye av noe. Slikt er ikke lett!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Forskjellen er at når du er hjemme kreves det en helvetes viljestyrke, når du er på en slankefarm så har du opplegg som du MÅ holde deg til.

Og jeg antar - trenere som legger opp et fornuftig treningsprogram ut fra hva din kropp klarer å prestere til enhver tid + et kosthold som er sånn at du blir mett og fornøyd uten at du har i deg for mye av noe. Slikt er ikke lett!

Det er selvfølgelig sant.

Men for denne jenta er åpenbart ikke slankefarmen et alternativ.

Da går det an å forsøke på egen hånd. Gjøre noe med kostholdet sitt, forsøke å følge det, og røre på seg.

Skrevet

Da går det an å forsøke på egen hånd. Gjøre noe med kostholdet sitt, forsøke å følge det, og røre på seg.

Det har du helt rett i, men mange av oss (neida, jeg er ikke overvektig) mangler en god porsjon viljestyrke...

Skrevet

Vel, de kan ikke gjøre noe for henne på helsefarmen som hun ikke kunne klart på egen hånd.

Nå leste jeg linken flowy la ut, og det er nettopp kost og mosjon det fokuseres på.

Det kan hun klare selv. Det er helt sikkert mye bedre for henne på en farm, men når det ikke er et alternativ er det ingen grunn til å sette seg ned og se mørkt på alt.

Hun kan gjøre det selv.

Poenget er at dersom hun hadde klart det selv så hadde hun gjort det for lenge siden!

Det du sier blir som å si at det man gjør på en avvenningsanstalt for alkoholikere bare er å få dem til å slutte å drikke, og det kan de jo klare alene også. Det er jo bare å la være å drikke, ikke sant? ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det har du helt rett i, men mange av oss (neida, jeg er ikke overvektig) mangler en god porsjon viljestyrke...

Det er sant. Men når man faktisk er så motivert at man løper ut i media, bør man ha en del viljestyrke.

Skrevet

Det er sant. Men når man faktisk er så motivert at man løper ut i media, bør man ha en del viljestyrke.

Man prøver å få gravd frem litt viljestyrke på den måten da vet du.

Jfr. innlegget mitt om traktorkjøring litt lengre ned her. Har jeg først sagt til alle dere at jeg skal så er det litt mer press på meg selv om å gjøre det vet du. :o) Selv om jeg nesten pisser i buksa bare ved tanken.

Skrevet

Jeg tror ikke man skal blande folks løping til media opp i vilkestyrken deres!! ;-)

Det er utrolig hva folk tror at en avisomtale kan medføre!! *hi hi*

Når det gjelder denne saken, antar jeg at damen håper at medieomtale skal gjøre at hun kan få et helsefarmopphold hvor det er mulig å ta med seg barnet - verken mer eller mindre.

Skrevet

Jeg f.eks. har prøvd på egen hånd i mer enn 40 år. Egentlig går det ganske greitt å gå ned en god del kilo; problemet er etterpå! Når jeg ikke går ned, går jeg opp. Det er bare de siste par årene jeg har holdt noenlunde stabil vekt. Da har jeg ikke fokusert på å slanke meg, men på å leve sunnere. Men jeg skulle så gjerne stabilisert meg på en lavere vekt.

Vi har sett TV-programmer fra Ebeltoft, og det er imponerende hva de får til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...