Gå til innhold

Skrekk og gru i DOLakvariet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene blåhvite fisken begynte plutselig å svømme oppned og kom med noen underlig sprell før den sovnet inn. Hva det kom av aner jeg ikke. Mat får de. Luft. Filtrering. Kompisen hans/hennes har det bra.

Kan den ha spist seg i hjel? De får mat en gang hver kveld, 3 klyper flakes.

Nå er den sendt til de evige avløp. Godt den ikke fikk noe DOLnavn.

Snufs!

Hvilken temperatur skal de ha? Er 30 grader for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men det er nok Gyrodactylus salaris:-)

Skrevet

Beklager, men det er nok Gyrodactylus salaris:-)

*Gulp*

Er det smittsomt?

Skrevet

Næhæ, laks og ørret har ikke sånn bart som den blåhvite fisken. Puh!

Ellers har jeg funnet ut hva haiene er for noe. Catfish. Hvilken type vet jeg ikke ennå, men de kommer til å vokse seg ut av akvariet.

Skrevet

Næhæ, laks og ørret har ikke sånn bart som den blåhvite fisken. Puh!

Ellers har jeg funnet ut hva haiene er for noe. Catfish. Hvilken type vet jeg ikke ennå, men de kommer til å vokse seg ut av akvariet.

Men et lite øyeblikk der så ble du litt redd, ikke sant?

:-)

Skrevet

Men et lite øyeblikk der så ble du litt redd, ikke sant?

:-)

20 fisk som paralellsvømmer oppned og så tar kvelden er ikke til å spøke med.

For ikke å snakke om hva det er jeg har skyllt ned i dass. Hele den lokale flor og fauna står i fare!

Skrevet

Kan den ha vært smitta av fugleinfluensa?

Nå minte du meg på hva minsten min (1 1/2 år) sa igår når hun besøkte bestemor som har et svært saltvannsakvarie i stua. Hun titta storøyd (og en anelse misunnelig?) på fiskene og sa sikkert tusen ganger. "Fisken bada!"

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nå minte du meg på hva minsten min (1 1/2 år) sa igår når hun besøkte bestemor som har et svært saltvannsakvarie i stua. Hun titta storøyd (og en anelse misunnelig?) på fiskene og sa sikkert tusen ganger. "Fisken bada!"

Du må nok ta med minsten i bassenget snart :-)

Skrevet

Det sier lillemann her også, farfars akvarium er fryktelig populært, og han er nok ikke bare _litt_ misunnelig når han konstaterer at fiskene bader.

Søtnoser :-)

Skrevet

Du må nok ta med minsten i bassenget snart :-)

Hehe, hun går på småbarnssvømming en gang i uka, men har ikke vært der på noen uker nå. Sikkert abstinenser på gang ;-)

Skrevet

Det sier lillemann her også, farfars akvarium er fryktelig populært, og han er nok ikke bare _litt_ misunnelig når han konstaterer at fiskene bader.

Søtnoser :-)

Ja, de er skjønne :-)

Jeg prøvde å forklare at fiskene _måtte_ bade hele tiden. Da så hun lurt på meg og sa: "Neeeeei, mamma tulla!"

Skrevet

Ja, de er skjønne :-)

Jeg prøvde å forklare at fiskene _måtte_ bade hele tiden. Da så hun lurt på meg og sa: "Neeeeei, mamma tulla!"

Bading og vann er en av de store interessene her i gården, som med de fleste barn, vil jeg tro.

Men det går mest i bil, og nå vet jeg ikke hvor mange ulike biltyper han kan navnet på. Varebil, kranbil, lastebil, søplebil, betongbil, jeep, campingbil, osv. Men de har jo ganske mange GB ledig i topplokket foreløpig, så det nye fester seg lett :-)

Skrevet

Bading og vann er en av de store interessene her i gården, som med de fleste barn, vil jeg tro.

Men det går mest i bil, og nå vet jeg ikke hvor mange ulike biltyper han kan navnet på. Varebil, kranbil, lastebil, søplebil, betongbil, jeep, campingbil, osv. Men de har jo ganske mange GB ledig i topplokket foreløpig, så det nye fester seg lett :-)

Biler har virkelig ikke snuppa mi peiling på, så nå er jeg imponert over sønnen din sine kunnskaper!

Her i gården er Bratzdukker topper's. "Ska vi leike me Brætz?" er et typisk spørsmål til storesøstrene ;-)

Skrevet

Biler har virkelig ikke snuppa mi peiling på, så nå er jeg imponert over sønnen din sine kunnskaper!

Her i gården er Bratzdukker topper's. "Ska vi leike me Brætz?" er et typisk spørsmål til storesøstrene ;-)

Hun er virkelig heldig som har søsken, lillegutt her skal nok få æren av å bli storebror med tid og stunder!

Skrevet

Hun er virkelig heldig som har søsken, lillegutt her skal nok få æren av å bli storebror med tid og stunder!

Å ja, jeg tenker stadig på hvor heldige de er som har hverandre. De har veldig stor glede av hverandre selv om de innimellom krangler så busta fyker ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...