Gå til innhold

Hvilke papirer må jeg ha med til sosialkontoret?

Anbefalte innlegg

Gjest MAdagaskar
Skrevet

Hvilke papirer må jeg ta med til sosialkontoret når jeg skal dit? Gjelder bare for en kort periode da jeg sliter litt med penger akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest lille rosinen
Skrevet

Kanskje ringe dem og spørre før du går ned dit? Kanskje lurt å gjøre en avtale? Eller har du kanskje allerede gjort det?

Skrevet

Kontoutskrift (helst fra de siste tre månedene), skattepapirer, leiekontrakt, eventuell arbeidskontrakt og dokumentasjon på andre faste utgifter.

Lykke til :)

Skrevet

Du må for det første fylle ut en søknad. Du kan få med en liste over hva du trenger av papirer der du får skjema.

Om du leier: husleiekontrakt. Kvitteringer på betalt husleie. (Eller annen dokumentasjon feks kontoutskrift). Evt nedbetalingsplan og dok på boutgifter om du eier bolig.

Dokumentasjon på alle inntekter. (feks lønnslipper, barnetrygd osv..)

Om du ikke har jobb må du dokumentere at du sender meldekort.

Ligning/selvangivelse.

Dokumentasjon på at andre muligheter er prøvd, feks lån i bank/forsøk på nedbetalingsavtale om det er aktuelt.

Det var det jeg kom på..

Spørs litt hva du skal søke om og da.. Generelt kan en si at du må dokumentere inntekter og utgifter. Men om du søker om noe spesielt så kan det være lurt å legge ved dokumenasjon eller forklaring som sannsynliggjør behovet. (Feks noe som sannsynliggjør at du må bil om du søker om å få dekket årsavgift eller forsikring).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...