Gjest MAdagaskar Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Hvilke papirer må jeg ta med til sosialkontoret når jeg skal dit? Gjelder bare for en kort periode da jeg sliter litt med penger akkurat nå. 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Kanskje ringe dem og spørre før du går ned dit? Kanskje lurt å gjøre en avtale? Eller har du kanskje allerede gjort det? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Kontoutskrift (helst fra de siste tre månedene), skattepapirer, leiekontrakt, eventuell arbeidskontrakt og dokumentasjon på andre faste utgifter. Lykke til 0 Siter
soleil Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Du må for det første fylle ut en søknad. Du kan få med en liste over hva du trenger av papirer der du får skjema. Om du leier: husleiekontrakt. Kvitteringer på betalt husleie. (Eller annen dokumentasjon feks kontoutskrift). Evt nedbetalingsplan og dok på boutgifter om du eier bolig. Dokumentasjon på alle inntekter. (feks lønnslipper, barnetrygd osv..) Om du ikke har jobb må du dokumentere at du sender meldekort. Ligning/selvangivelse. Dokumentasjon på at andre muligheter er prøvd, feks lån i bank/forsøk på nedbetalingsavtale om det er aktuelt. Det var det jeg kom på.. Spørs litt hva du skal søke om og da.. Generelt kan en si at du må dokumentere inntekter og utgifter. Men om du søker om noe spesielt så kan det være lurt å legge ved dokumenasjon eller forklaring som sannsynliggjør behovet. (Feks noe som sannsynliggjør at du må bil om du søker om å få dekket årsavgift eller forsikring). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.