Gå til innhold

ang "...hunden slikke tallerknene"-tråden

Anbefalte innlegg

Gjest heffalumpen
Skrevet

Det er mye eklere at folk har bikkja oppi senga osv.

Oppvaskmaskinen tar knekken på bakterier. Men hår, sikkel, og rester fra 'foran-og-bak' i senga/ på sofaen?!?!?!

Videoannonse
Annonse
Gjest sirikat
Skrevet

Oppvaskmaskinen tar ikke knekken på bakterier nei.

Ikke vanlige husholdningsmaskiner nei.

Skrevet

Vet du hvor mange bakterier en hund har i munnen? Den har en enorm naturlig bakterieflora, som sørger for å drepe alle farlige bakterier den får i seg ved å stikke tunga borti alskens skitt. Det er flere farlige bakterier i en menneskemunn enn i en hundemunn.

Når det er sagt, så hadde ikke jeg heller latt hunden være oppvaskbørste.

"..........................................."

Skrevet

Vet du hvor mange bakterier en hund har i munnen? Den har en enorm naturlig bakterieflora, som sørger for å drepe alle farlige bakterier den får i seg ved å stikke tunga borti alskens skitt. Det er flere farlige bakterier i en menneskemunn enn i en hundemunn.

Når det er sagt, så hadde ikke jeg heller latt hunden være oppvaskbørste.

"..........................................."

Jeg svarte kun på utsagnet om at oppvaskmaskinen tar knekken på bakterier.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Hvorfor ikke? For lav vanntemperatur? Dårlig såpe?

Skrevet

Hvorfor ikke? For lav vanntemperatur? Dårlig såpe?

Ja, for lav vanntemperatur.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Hmmm.. Glad jeg ikke har hund uansett!

Sikkel og rompe osv...Og folk har dem i sofen og sengen og det er fult av hår overalt og dessuten lukter de vondt. Hunder passer ute og på landet. Ikke i leiligheter i byen. Ellerrs er hunder ålreite dyr! :))

Skrevet

Er det virkelig mulig at normale mennesker lar dyrene slikke (!) av det de selv spiser av?

Skrevet

Tja... På sykehuset fikk vi beskjed om at tåteflasker vasket i oppvaskmaskin på 65 grader ble like rene som om de ble kokt i kjele på komfyren.

Skrevet

Jeg svarte kun på utsagnet om at oppvaskmaskinen tar knekken på bakterier.

er ikke 60 grader grensa da? _ vår går til 65

Skrevet

Er det virkelig mulig at normale mennesker lar dyrene slikke (!) av det de selv spiser av?

Da jeg var liten, delte jeg alltid kjærlighet på pinne med min rumpeslikkende labrador, uten at jeg kan forstå hvordan jeg orket.

Skrevet

Tror du virkelig at det er igjen noe av hundens spytt på en tallerken som er spylt i 60 grader varmt vann med sterkt såpemiddel i lang tid? Det tror ikke jeg...

De hunde- og kattebakteriene jeg får i meg, kommer nok via f.eks. hendene mine. Og jeg får nok mye verre bakterier fra alt mulig annet.

Så er det også noe annet med sine egne dyr enn andres, akkurat som med ens egen familie kontra fremmede mennesker. Jeg får mer lyst til å vaske meg etter å ha klappet fremmede dyr enn mine egne ;-)

Skrevet

"Er det virkelig mulig at normale mennesker lar dyrene slikke (!) av det de selv spiser av? "

Normale og normale,- det skal jeg kanskje ikke definere selv ;-)

Jeg har ingen problemer med at vi lar våre dyr slikke tallerkner i ny og ne. (Ikke som ren rutine, dog. De har ikke godt av så mye menneskemat)

Skrevet

Da jeg var liten, delte jeg alltid kjærlighet på pinne med min rumpeslikkende labrador, uten at jeg kan forstå hvordan jeg orket.

Hehe,..

Skrevet

"Er det virkelig mulig at normale mennesker lar dyrene slikke (!) av det de selv spiser av? "

Normale og normale,- det skal jeg kanskje ikke definere selv ;-)

Jeg har ingen problemer med at vi lar våre dyr slikke tallerkner i ny og ne. (Ikke som ren rutine, dog. De har ikke godt av så mye menneskemat)

For min del ville jeg hengt meg opp i hvorvidt det var godt for mennesket, ikke dyret, men det er meg ;-)

Skrevet

For min del ville jeg hengt meg opp i hvorvidt det var godt for mennesket, ikke dyret, men det er meg ;-)

jojo...men min konklusjon er jo at menneskene (i min familie) ikke har vondt av det ;-)

Og vi har oppvaskmaskin,- jeg ville dog ikke likt en slikket tallerken som bare var vasket for hånd...

Skrevet

Tror du virkelig at det er igjen noe av hundens spytt på en tallerken som er spylt i 60 grader varmt vann med sterkt såpemiddel i lang tid? Det tror ikke jeg...

De hunde- og kattebakteriene jeg får i meg, kommer nok via f.eks. hendene mine. Og jeg får nok mye verre bakterier fra alt mulig annet.

Så er det også noe annet med sine egne dyr enn andres, akkurat som med ens egen familie kontra fremmede mennesker. Jeg får mer lyst til å vaske meg etter å ha klappet fremmede dyr enn mine egne ;-)

Det var da svært, da. Jeg har ikke sagt noe om verken hund eller katt.

Skrevet

Tja... På sykehuset fikk vi beskjed om at tåteflasker vasket i oppvaskmaskin på 65 grader ble like rene som om de ble kokt i kjele på komfyren.

Hvis man kun ser på gradene så er ikke 65 grader nok til å drepe alle typer bakterier. Da snakker man desinfisering/sterilisering, og det kreves opp til 131 grader i et lukket autoklavkammer for å oppnå det. Uten at jeg mener man bør autoklavere oppvasken sin av den grunn.. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...