Gå til innhold

ang "...hunden slikke tallerknene"-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja... På sykehuset fikk vi beskjed om at tåteflasker vasket i oppvaskmaskin på 65 grader ble like rene som om de ble kokt i kjele på komfyren.

Virkelig??

Rart at man ikke på sykehuset vet bedre!

Men denslags feilopplysning kan vel være årsaken til at jeg inne på foreldreforum har lest utsagn om at enklete "koker tåteflaskene i maskina"!

Koke og koke, Fru Blom!

Vet ikke hvor høye fjell man måtta hatt på jorda for at vannet skulle koke allerede ved noen og seksti grader! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var liten, delte jeg alltid kjærlighet på pinne med min rumpeslikkende labrador, uten at jeg kan forstå hvordan jeg orket.

Gud hjelpe meg!

*s*

Skrevet

Vet du hvor mange bakterier en hund har i munnen? Den har en enorm naturlig bakterieflora, som sørger for å drepe alle farlige bakterier den får i seg ved å stikke tunga borti alskens skitt. Det er flere farlige bakterier i en menneskemunn enn i en hundemunn.

Når det er sagt, så hadde ikke jeg heller latt hunden være oppvaskbørste.

"..........................................."

Det hadde egentlig vært interessant om du kunne gi meg mer info om hva slags type antibakterielle bakterier hunden har i munnen?

Og hvilke typer bakterier disse tar knekken på, kontra hvilke som får leve, med tanke på at hunder også får både hull og tannkjøttsykdommer som vi mennesker. Og dette oppstår for en stor del som følge av bakterier.

Skrevet

Det hadde egentlig vært interessant om du kunne gi meg mer info om hva slags type antibakterielle bakterier hunden har i munnen?

Og hvilke typer bakterier disse tar knekken på, kontra hvilke som får leve, med tanke på at hunder også får både hull og tannkjøttsykdommer som vi mennesker. Og dette oppstår for en stor del som følge av bakterier.

Det skulle ikke være så vanskelig å finne ut, hvis du er interessert. Jeg sier ikke at de ikke har bakterier - det sier seg selv. Men du kan jo tenke deg til at noen som bruker tungen som sitt første organ til å undersøke verden rundt seg, er nødt til å være godt beskyttet mot forskjellige bakterier? Mennesker, derimot, har mye dårligere beskyttelse, og bitt fra et kan være mye farligere enn fra f.eks en hund.

".........................................."

Skrevet

Det skulle ikke være så vanskelig å finne ut, hvis du er interessert. Jeg sier ikke at de ikke har bakterier - det sier seg selv. Men du kan jo tenke deg til at noen som bruker tungen som sitt første organ til å undersøke verden rundt seg, er nødt til å være godt beskyttet mot forskjellige bakterier? Mennesker, derimot, har mye dårligere beskyttelse, og bitt fra et kan være mye farligere enn fra f.eks en hund.

".........................................."

Hvis det er så lett å finne info om dette, hvorfor kan du ikke gi meg noen linker da?

Skrevet

Hvis det er så lett å finne info om dette, hvorfor kan du ikke gi meg noen linker da?

Fordi jeg ikke orker å gjøre google-søk som du kan gjøre like lett selv :-)

"............................................."

Skrevet

Fordi jeg ikke orker å gjøre google-søk som du kan gjøre like lett selv :-)

"............................................."

Tja, jeg er sikker på at du greier å gjøre et lite forsøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...