Gå til innhold

Hva reagerer jeg på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hender noen ganger at jeg blir sinnsykt oppblåst i magen, det føles som om magesekken er veldig hoven og jeg tror nesten den skal sprenge. Jeg er ganske slank så jeg ser nesten gravid ut når dette skjer.

Idag har jeg det sånn. Jeg har spist kebabkjøtt og pommefrites til middag (litt lettvint idag), og smoothie (jordbær, banan, mango yoghurt og eple) til dessert. Etter at jeg hadde spist dette begynte jeg å hovne opp i magen. Hva kunne jeg ha reagert på her? Kebabkjøtt er jo veldig salt, kan det være årsaken?

Er det noe annen mat som kan føre til oppblåst mage?

Veldig takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest vil jeg tro
Skrevet

Melken, eller fibrene fra f.eks mais/salat i kebaben eller frukten.

Gjest sandex
Skrevet

min veninne har samme problemet.. Hun blir oppblåst i magen av mel og melkeprodukt...

Gjest allergica
Skrevet

Jeg tenker automatisk frukt-

eller melkeallergi.

Eller så har du fått i deg et dårlig eksemplar av kebabkjøtt.

Skrevet

Jeg tenker automatisk frukt-

eller melkeallergi.

Eller så har du fått i deg et dårlig eksemplar av kebabkjøtt.

Jeg tror ikke det skyldes dårlig kebabkjøtt fordi dette har skjedd mange ganger før uten at jeg har spist kebabkjøtt. Man kan bli oppblåst av frukt og melk altså? Da var det vel den smoothien med frukt og yoghurt som gjorde utslaget. Vet du om det er noe som kan hindre at dette skjer? Unntatt å droppe å spise frukt og melk selvfølgelig.

Takker for svar :)

Skrevet

min veninne har samme problemet.. Hun blir oppblåst i magen av mel og melkeprodukt...

Da var det nok den smoothien med frukt og yoghurt som gjorde utslaget. Vet du om det er noe som kan hindre at dette skjer? Unntatt å droppe å spise frukt og melk selvfølgelig.

Skrevet

Melken, eller fibrene fra f.eks mais/salat i kebaben eller frukten.

Da var det nok den smoothien med frukt og yoghurt som gjorde utslaget. Vet du om det er noe som kan hindre at dette skjer? Unntatt å droppe å spise frukt og melk selvfølgelig.

Skrevet

Jeg reagerer sånn når jeg får i meg melk. Løsningen har vært å holde meg unna melk. Jeg vet ikke om noen annen løsning

Gjest sandex
Skrevet

Jeg for min del mente det kunne være mel og/eller melk :) Begynn f.eks. å spise speltbrød (og bake med speltmel) Ellers må du kanskje rett og slett holde deg unna melkeprodukt (i store mengder) - HVIS det er det som er galt...

Skrevet

Om det er melk du reagerer på, finnes det selvsagt ikke noen annen måte enn å holde seg unna melk. Evt. bruke soyamelk.

Skrevet

Jeg blir lett oppblåst av melk og hvetemel og hvis jeg spiser for tunge måltider. Hvis du vil prøve en god erstatning til melk kan jeg anbefale havremelk ;o)

Men nå tror jeg også at måten man setter sammen måltidet har mye å si. Middagen var kanskje litt "kompakt". neste gang du spiser kebab kan du prøve å droppe pommes fritten og ta en salat til istedet, kanskje?

Leste en gang en bok som het Spis deg glad, og den gikk ut på nettop det å kombinere mat riktig, for å unngå bla de problemer du bekriver.

Prøv deg litt frem du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...