Gå til innhold

Borettslag

Gjest lei av borettslag

Anbefalte innlegg

Gjest lei av borettslag
Skrevet

Jeg bor i et pent og forholdsvis lite borettslag.

.

Byen er er ikke stor og mange har kjent hverandre "alltid", tror jeg.

Jeg er utenbygds fra og holder meg litt unna forskjellige ting her, omgåes ingen noe særlig. Har mine venner utenfor.

Men det er ikke til å unngå at jeg merker at det er enkelte "kjerringer"( av begge kjønn, som gjør seg bemerket på forskjellig e vis, ikke akkurat positive.

Derfor ser jeg fram til at jeg nå skal tak i en annen type bolig- .

orker ikke borettslag, iallefall ikke slik som det er her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nok problemer du vil risikere å komme opp i i nærmiljøet uansett boform.

Men det er klart det er lettere å leve helt adskilt fra naboene om man bor i enebolig.

Dog er det vel enebolig-naboer som står bak de største og sterkeste nabotvistene.....

Skrevet

Jeg bor i et stort og veldrevet borettslag i en stor by etter norsk måletokk. Jeg er ikke så mye sammen med naboene og sånt, men stortrives! Har ikke merket noe til baksnakking eller ryktespredning eller noe slikt.

Skrevet

Jeg bor i et stort og veldrevet borettslag i en stor by etter norsk måletokk. Jeg er ikke så mye sammen med naboene og sånt, men stortrives! Har ikke merket noe til baksnakking eller ryktespredning eller noe slikt.

ja, jeg tror egentlig at det er litt for gjennomsiktlig her.

Bodde i Oslo i noen år - i borettslagsleilighet. Syntes det var riktig bra !

Skrevet

Dette er nok problemer du vil risikere å komme opp i i nærmiljøet uansett boform.

Men det er klart det er lettere å leve helt adskilt fra naboene om man bor i enebolig.

Dog er det vel enebolig-naboer som står bak de største og sterkeste nabotvistene.....

Jeg har bodd i Oslo noen år og trivdes godt i Obos-leilighet der. Der levde man sitt eget liv- uten noen slags påvirkning fra omgivelsene.

Her synes jeg det blir for "tett" her..Forholdene er vel for små slik at det blir for gjennomsiktig.

Skrevet

Jeg har bodd i Oslo noen år og trivdes godt i Obos-leilighet der. Der levde man sitt eget liv- uten noen slags påvirkning fra omgivelsene.

Her synes jeg det blir for "tett" her..Forholdene er vel for små slik at det blir for gjennomsiktig.

Jeg tror du har et godt poeng der.

Mange mener jo at i store borettslag er det svært vanskelig å få noe forhold til naboene - på godt og vondt.

Men i mindre miljøer blir det vesentlig mer gjennomsiktig - også på godt og vondt.

Skrevet

Sånn er det ikke i det borettslaget jeg bor i. :)

Gjest tuczon
Skrevet

Er du både "elfi" og "lei av borettslag"?

Blir litt forvirrende hvis folk bytter nick i samme tråden.

Skrevet

Mange har måttet sende brev til styret og bedt om å få være i fred. Å true med rettssak pleier hjelpe, og minne dem på at styremedlemmer er prsonlig ansvarlig for hva de selv finner på. Taushetsplikten er lovpålagt og meget streng. Henvis gjerne til driftsleder Narvestad i Tertitten :-).

Hvis det er styret som bøller med deg. Bøllene havner ofte i styret, eller styremedlemmer blir bøller. Gamle og unge nisser med litt for mye selvtillit.

Men det kan like godt skje i et sameiestyre.

Skrevet

"Dog er det vel enebolig-naboer som står bak de største og sterkeste nabotvistene....."

Ikke snakk, naboene våre var spenna gærne den ene dagen og verdens hyggeligste den neste. Helt avhengig av hva de ville oppnå.

Gjest neofix
Skrevet

Jeg bor også i borettslag, og stortrives med det. Men kanskje er jeg en av "kjerringene". En av dem som treffes ute i gata og står og skravler og ler, mens disse "jeg vil være for meg selv"-menneskene går forbi mens de stirrer i bakken, livredde for at noen skal hilse på dem.

Jeg syns det er hyggelig og sosialt, og kjempebra for barna der vi bor. Masse lekekamerater, trygt og oversiktlig. Men borettslaget er stort, over 400 leiligheter, så vi har bare oversikt over "vår del" av borettslaget. Bor i rekkehus.

Skrevet

Jeg er nok ei slik kjerring. Sitter på smalgangen med naboen og drikker kaffe, hilser og snakker med de som kommer og passer på at ungene ikke tar livet av hverandre på gården. Min er som regel ikke hjemme i sommerferien men jeg har redda flere fra å få bank av store gutter.

Liker meg her jeg, der jeg bodde før i 14 år, et sameie, var alle så hippe og fine at de ikke kunne snakke med hverandre av redsel for at noen ikke skulle tro de var fine nok.

Leilighetene her er forøvrig dyrere enn i sameiet så jeg skjønner ikke hvorfor de var så fisefine.

Skrevet

Stor og stor, fru Blom :-)

"......................................"

Skrevet

Stor og stor, fru Blom :-)

"......................................"

Du kan ikke nekte for at Norges tredje største by er stor i norske målestokk. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...