Gå til innhold

Frikort og gynekologtimer - dekkes det?

Anbefalte innlegg

Gjest syk og lei og sliten
Skrevet

Har aldri før hatt behov for noe frikort, så jeg vet ikke hvordan det fungerer. Har søkt litt på internett, uten å finne noe ordentlig svar. Håper noen her inne vet litt mer

Jeg har fått en sykdom / plage i underlivet som vil kreve behandling og oppfølging hos psykolog. Da det er forferdelig lang ventetid på offentlige klinikker, kommer jeg til å gå til en privat, som jo er skikkelig dyrt.

Synes å ha hørt at slike gynekologtimer kan dekkes av frikortet, stemmer det? Gjelder det bare en viss sum av hver gang jeg er der? Må jeg betale hele året og så få tilbake beløpet over frikortsummen eller hvordan fungerer det?

Har aldri benyttet meg av dette før, men siden jeg har fått en alvorlig og plagsom sykdom og er fattig student, så kan det kanskje komme godt med i år:-)

Setter kjempestor pris på svar fra dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble litt usikker... Var det gynekolog eller psykolog du skulle til? :-)

Skrevet

Går du til lege/psykolog/spesialist som har avtale vil du få skrevet hele beløpet på egenandelskortet du bruker for å tjene opp til frikort. Reseptpliktige medisiner kjøpt på apoteket blir også skrevet på kortet.

Når du har betalt, jeg tror det er ca. 1580,-, leverer du egenandelskortet til trygdekontoret. Det du har betalt for mye over maxbeløpdet får du betalt tilbake, og så får du et frikort. Det gjør at du slipper å betale egenandel resten av det kalenderåret.

Har du fått en sykdom som krever gjentatte besøk hos lege er det veldig lurt å bruke egenandelskortet og/eller ta vare på kvitteringer slik at du får frikort.

Gjest syk og lei og sliten
Skrevet

Jeg mente gynekolog;)

Petrine Eiffel
Skrevet

Går du til lege/psykolog/spesialist som har avtale vil du få skrevet hele beløpet på egenandelskortet du bruker for å tjene opp til frikort. Reseptpliktige medisiner kjøpt på apoteket blir også skrevet på kortet.

Når du har betalt, jeg tror det er ca. 1580,-, leverer du egenandelskortet til trygdekontoret. Det du har betalt for mye over maxbeløpdet får du betalt tilbake, og så får du et frikort. Det gjør at du slipper å betale egenandel resten av det kalenderåret.

Har du fått en sykdom som krever gjentatte besøk hos lege er det veldig lurt å bruke egenandelskortet og/eller ta vare på kvitteringer slik at du får frikort.

Det er bare medisiner på blåresept som skriver på frikortet da...

Skrevet

Man skal ha en ganske spesiell sykdom/plage i underlivet før man trenger hjelp av psykolog... ;-)

Skrevet

Jeg mente gynekolog;)

HUff - nå måtte jeg le! :)

Så for meg at du skulle ligge på en benk og så satt det en psyko og spurte deg ut: "hva følte du da du oppdaget den første kondylomen? Kan det være din mors skyld?"

*ler*

Mary Poppins
Skrevet

HUff - nå måtte jeg le! :)

Så for meg at du skulle ligge på en benk og så satt det en psyko og spurte deg ut: "hva følte du da du oppdaget den første kondylomen? Kan det være din mors skyld?"

*ler*

Har du ikke sett Sex og Singelliv episoden der Charlotte har fått konstatert hos gynekologen at hun har en deprimert vagina? Den hadde kanskje trengt en tur til psykologen ;-)

Skrevet

Har du ikke sett Sex og Singelliv episoden der Charlotte har fått konstatert hos gynekologen at hun har en deprimert vagina? Den hadde kanskje trengt en tur til psykologen ;-)

Har aldri sett en sånn serie jeg - da er det sikkert TV3 - for det har vi ikke :)

deprimert vagina var jo en morsom diagnose - den er vel bedre enn "litt hodepine" :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...