Gå til innhold

Er ganske kvalm - noen tips??

Anbefalte innlegg

Gjest kvalma

Jeg er svært så kvalm om dagen. Prøver selvsagt å se det fra den positive siden at kvalmen indikerer et frø som ønsker å leve opp :), men det er tøft må jeg innrømme. Jeg spyr ikke, men kvalmen ligger der som en klump i halsen og jeg brekker meg særlig på morgenen.Får hostekuler på morgenen som fører til at jeg må springe på do hvor jeg brekker meg over skåla. Jeg blir kvalmest når jeg blir sulten - og føler derfor at jeg må spise veldig ofte. La på meg ALT FOR MYE under forrige svangerskap og lå også i faresonen for svangerskapsdiabetes og dette ønsker jeg selvsagt å unngå denne gangen. Prøver derfor å spise lite, men ofte og være obs på hva jeg putter i meg. Ønsker å holde denne graviditeten skjult til etter 12 uke for omgivelsene (noe som ikke er så lett på jobben især), og håper derfor at det er noen der ute som har noen gode tips på hvordan jeg kan holde kvalmen i sjakk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227242-er-ganske-kvalm-noen-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et triks er et strikkarmbånd med en 15-20 mm stor plastkule (ikke magnet, det har ikke noen effekt) som trykker på et sted på innsiden av håndleddet. Det er et trykkpunkt som merkelig nok virker på mange. Jeg er ikke for sånne mystiske saker, men mange har sagt det virker. Billig er det også. Jeg husker ikke hvor du får slike, men kanskje noen klarer å søke det opp? Eller du kan sikkert lage det selv med noe greier fra en hobbyforretning.

Et triks er et strikkarmbånd med en 15-20 mm stor plastkule (ikke magnet, det har ikke noen effekt) som trykker på et sted på innsiden av håndleddet. Det er et trykkpunkt som merkelig nok virker på mange. Jeg er ikke for sånne mystiske saker, men mange har sagt det virker. Billig er det også. Jeg husker ikke hvor du får slike, men kanskje noen klarer å søke det opp? Eller du kan sikkert lage det selv med noe greier fra en hobbyforretning.

I helsekostbutikk får du armbåndet, men 200 kr er for mye. Se hvordan det virker i helsebutikken og stikk så innom og få en bred strikk og en trekule i en hobbybutikk.

Kan nok ikke hjelpe deg noe særlig, for det som hjalp meg mest var å spise konstant, nærmest... Enda jeg ikke hadde lyst på...

Men du kan jo knaske tørre knekkebrød og gulrøtter uten at det går utover vekta, vel?!? Det skal jo være SÅ sunt... Hehe...

Annonse

Jeg syntes halvblandet farris og eplesaft var godt mot kvalme da jeg gikk gravid.

Jeg brukte dessuten også sånn armbånd som nevnes nedenfor - hjemmelaget; svettearmbånd, sånne som var moderne for noen år siden med trekule sydd inn.

Ellers er det vel bare å ta hensyn til kroppen og ta det med ro.

Vanlig kjerringråd er ingefærte, men det syntes jeg var helt jæ... Men det har visst hjulpet mange.

Lykke til med svangerskapet, tenk at du er heldig;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...