Gå til innhold

tett på nett om kosthold

Anbefalte innlegg

Skrevet

*SPARK*

Men du må jo ikke gå "cold turky" - det er det nesten ingen som klarer, enten det er snakk om tobakk, sukker eller andre, værre ting. Trapp ned - husk at kroppen må venne seg av med noe den tror den trenger. Og vent til du har overskudd - eksamenstid er no-no når det gjelder å slutte med ting man er avhengig av. Og ta én ting av gangen - å f.eks slutte å røyke og drikke brus samtidig er håpløst.

"........................................"

Jeg er imponert over deg hvis du har kommet deg ut av tobakkens klør :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er imponert over deg hvis du har kommet deg ut av tobakkens klør :o)

Takk, takk :-) Det har ikke vært så vanskelig som jeg hadde fryktet. Nå sluttet jeg jo å røyke for fire år siden, men har "festrøykt" og brukt snus etter det. Nikotonell mintpastiller har fungert veldig bra, og jeg er nå nede på kun et par stykker av de svakeste pr. dag. Madammen røykte som en skorstein, og har også holdt seg siden før jeg sluttet. Så nå lukter det digg i heimen her :-)

"........................................."

Skrevet

Takk, takk :-) Det har ikke vært så vanskelig som jeg hadde fryktet. Nå sluttet jeg jo å røyke for fire år siden, men har "festrøykt" og brukt snus etter det. Nikotonell mintpastiller har fungert veldig bra, og jeg er nå nede på kun et par stykker av de svakeste pr. dag. Madammen røykte som en skorstein, og har også holdt seg siden før jeg sluttet. Så nå lukter det digg i heimen her :-)

Jeg er misunnelig ;o)

Jegt har aldri vært plaget av min egen røyklukt før men nå synes jeg huset lukter som et askebeger. Enda jeg bytter på med å snuse og røyke.

Jeg synes det er dritvanskelig å slutte. ikke helt riktig tidspunkt, men blir det noen sinne det? Jet klarte meg med snus i fjor høst, kanske jeg burde forsøke igjen og så trappe ned derfra. Uansett

GRATULERER.

Skrevet

Jeg er misunnelig ;o)

Jegt har aldri vært plaget av min egen røyklukt før men nå synes jeg huset lukter som et askebeger. Enda jeg bytter på med å snuse og røyke.

Jeg synes det er dritvanskelig å slutte. ikke helt riktig tidspunkt, men blir det noen sinne det? Jet klarte meg med snus i fjor høst, kanske jeg burde forsøke igjen og så trappe ned derfra. Uansett

GRATULERER.

Takk :-)

Når det gjelder snus, så er det ikke noe jeg vil anbefale i stedet for røyk, med tanke på nedtrapping. For meg ble det ihvertfall en sterkere fysisk avhengighet, noe som rimer med at større mengder nikotin tas opp i blodet enn ved røyking.

Én ting man bør huske på hvis man skal slutte med slik, er å ikke forvente at det skal gå lett hele tiden. Det vil være perioder, kortere eller lengre, hvor det er vanskelig. Men sprekker man, så betyr ikke det annet enn et lite tilbakeskritt. Det er mulig jeg er litt masochistisk - jeg synes det er litt "digg" å plage seg selv, når jeg merker at jeg vinner og overtar kontrollen. Alle er sikkert ikke like syke :-)

Petrine Eiffel
Skrevet

Hei! *vinker*

Jeg heter org og er også coliker.

(Skal vi slutte sammen? Etter eksamen?)

Hehe, ikke lett å slutte i stressende situasjoner nei, heldigvis har jeg ikke det nå og har kuttet ut! Har gitt meg lov å drikke på lørdager og GJETT om jeg gleder meg til helga a:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...