Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har hatt en missed abortion (uke 11) og en spontanabort tidligere. Jeg har etter alle forsøkene rukket å bli 41. Jeg er/var gravid nå, i uke 5. Var på UL i går ibm en liten blødning. Alt var OK. Jeg «blør» fortsatt og antar det er en ny spontanabort på gang. Blødningene denne gang er mindre enn ved forige SA, og er mest som brunt utflod som kommer hver gang jeg er på toalettet. Eller er det ingenting, men jeg har på følelsen at det er «full aktivitet» i underlivet. Ikke smerter, men urolig. Synes ikke jeg kan løpe til undersøkelse hver dag. Hvor mye er «abort»blødninger og hva er blødninger som kanskje ikke betyr noe. Jeg vil beskrive mine blødninger som tilsvarende det som er på nestsiste/siste dag av en ordinær menstuasjon. Takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227250-spontanabort-nr-3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vel ikke så mye man kan se på ultralyd hvis du bare er 5 uker gravid (en uke over ventet menstruasjon). Hvis du aborterer blir det neppe større blødning, så du kan se det an. Jeg foreslår at du får utført ny ultralyd ved ca 7 ukers graviditet. Normalt skulle man da kunne se hjerteaktivitet hos fosteret. Hvis du får sterke blødninger (mer enn en menstruasjonsblødning) eller smerter, bør du søke lege.

Jeg håper inderlig at det kan gå bra denne gangen. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227250-spontanabort-nr-3/#findComment-1711159
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...