Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg bra opgitt over NSB altså!

Jeg betaler 1150 kr for månedskort på toget. Da må jeg hver morgen stå fra lillestrøm til Oslo. Med mindre jeg albuer meg frem og kaster meg inn på toget før de som skal av har rukket å komme ut. Jeg anser det som ett frekkt og ufint alternativ.

Men så til det mest irriterende: Skal hjem fra jobb i dag og inn på stasjonen i beste rush tid tøffer toget med TO vogner!!! Hva i huleste tenker NSB på? Og det holder ikke å si de ikke har nok vogner for midt på dagen når nesten ingen tar toget kjører NSB med både fem og seks vogner på samme strekning.

Men så stopper toget på oslo s. Folk kommer ikke engang inn på toget, for der ble det jo fullt for fire stasjoner siden.

Og over høytaleranlegget ber de folk gå av å ta lokaltoget i setdet (som bruker 45 min i stedet for ti.) Få ville eller kunne gå av, det var smekk fullt og folk sto som sild i tønne.

Så blir lok fører sur og sier: Nå må vi kjøre utenfor tunnelen fordi det er så fullt!

Kom det virkelig som en overraskelse for NSB at toget blir FULLT midt i RUSH trafikken, når de setter opp kun TO vogner?!

Jeg kjenner jeg holder på å eksplodere! Dette er ikke første gang heller!

uææææhhh grrrrr

Videoannonse
Annonse
Gjest Aimabel
Skrevet

Enig. Glad jeg har begynt å kjøre bil til jobb.

Gjest sitteplassskulleduhattogså
Skrevet

Send mail/brev/skriv leserinnlegg osv. Det går ikke an!

Skrevet

Glad jeg bor på "landet" jeg.

Man bor jo strengt tatt på landet når månedskortet med NSB koster 1150!! ;-)

Skrevet

Man bor jo strengt tatt på landet når månedskortet med NSB koster 1150!! ;-)

Det aner jeg fint lite om, har sjelden behov for skyss fra den etaten.;o)

Skrevet

Hmm.. Når jeg så overskrifta di, så var det første jeg tenkte "Hva, har de fulgt tidsskjema i dag?" :P

Jeg har vært litt for avhengig av tog litt for lenge..

Skrevet

Det er takket være NSB at jeg bestemte meg for å ta sertifikat på bil på slutten av nittitallet.

Skjønner at tilstandene ikke har bedret seg vesentlig siden den gang...

Skrevet

Å sette inn to vogner på den strekningen i beste rushtid er ganske dårlig. Der har materielltjenesten gjort en for dårlig jobb, igjen. Vanligvis kjører man 3-vognsett.

At folk som bare skulle til Lillestrøm ble bedt om å forlate toget har sin naturlige forklaring av at DSB(Direktoratet for Samferdsel og Beredskap) og Samferdselsdept. har lagt føringer for kjøring gjennom enkelte tunneller, bla. Romeriksporten. Toget har ikke lov til å kjøre gjennom tunnellen, hvis ikke de ombordansvarlige uhindret kan bevege seg gjennom hele toget. Dette har med brannsikkerheten til passasjerene å gjøre. Siden nesten ingen ville forlate toget, ble man nødt til å kjøre utenom Romeriksporten med de forsinkelser det medfører. Det ironiske her er jo at togene til Dal og Årnes(begge dise togene kjører direkte Oslo S.-Lillestrøm gjennom Romeriksporten, i tillegg til toget til Eidsvoll...), faktisk var tidligere framme på Lillestrøm enn toget du nektet å forlate.

At du betaler for et månedskort, betyr ikke at du har betalt for en sitteplass. Det betyr jo bare at du har betalt for å bli transportert fra A til Å. Dessuten er det ikke så lange biten Lillestrøm-Oslo S...

Skrevet

Å sette inn to vogner på den strekningen i beste rushtid er ganske dårlig. Der har materielltjenesten gjort en for dårlig jobb, igjen. Vanligvis kjører man 3-vognsett.

At folk som bare skulle til Lillestrøm ble bedt om å forlate toget har sin naturlige forklaring av at DSB(Direktoratet for Samferdsel og Beredskap) og Samferdselsdept. har lagt føringer for kjøring gjennom enkelte tunneller, bla. Romeriksporten. Toget har ikke lov til å kjøre gjennom tunnellen, hvis ikke de ombordansvarlige uhindret kan bevege seg gjennom hele toget. Dette har med brannsikkerheten til passasjerene å gjøre. Siden nesten ingen ville forlate toget, ble man nødt til å kjøre utenom Romeriksporten med de forsinkelser det medfører. Det ironiske her er jo at togene til Dal og Årnes(begge dise togene kjører direkte Oslo S.-Lillestrøm gjennom Romeriksporten, i tillegg til toget til Eidsvoll...), faktisk var tidligere framme på Lillestrøm enn toget du nektet å forlate.

At du betaler for et månedskort, betyr ikke at du har betalt for en sitteplass. Det betyr jo bare at du har betalt for å bli transportert fra A til Å. Dessuten er det ikke så lange biten Lillestrøm-Oslo S...

Jeg skulle nok gått av det toget om det hadde vært mulig. Det var så smekk fullt at det ikke nyttet å reise seg fra plassen, eller klare å komme seg forbi menneskene.

Og greit at jeg ikke har betalt for sitteplass, det er faktisk umulig, men jeg har ikke betalt for ståplass heller. Det som er irriterende er at det ikke er mangel på vogner som gjør at folk står og klemmes sammen på toget. Det er mangel på vilje! Fordekt under dårlig økonomi og politikk og mangel på konduktører. Sett på månedskort vognene da som ikke trenger betjenes!

Skrevet

Jeg skulle nok gått av det toget om det hadde vært mulig. Det var så smekk fullt at det ikke nyttet å reise seg fra plassen, eller klare å komme seg forbi menneskene.

Og greit at jeg ikke har betalt for sitteplass, det er faktisk umulig, men jeg har ikke betalt for ståplass heller. Det som er irriterende er at det ikke er mangel på vogner som gjør at folk står og klemmes sammen på toget. Det er mangel på vilje! Fordekt under dårlig økonomi og politikk og mangel på konduktører. Sett på månedskort vognene da som ikke trenger betjenes!

Jeg er helt enig! Et vognsett til med månedskort hadde absolutt vært på sin plass. Personlig håper jeg det ikke skjer igjen. Akkurat det samme skjedde for en måned siden også, med akkurat samme tog og samme avgang, da ble det lovet at det ikke skulle skje igjen, så noen kommer til å få en kraftig smekk på pungen etter dette... For økonomi eller manglende materiell er ingen unskyldning for dette...

Skrevet

Jeg er helt enig! Et vognsett til med månedskort hadde absolutt vært på sin plass. Personlig håper jeg det ikke skjer igjen. Akkurat det samme skjedde for en måned siden også, med akkurat samme tog og samme avgang, da ble det lovet at det ikke skulle skje igjen, så noen kommer til å få en kraftig smekk på pungen etter dette... For økonomi eller manglende materiell er ingen unskyldning for dette...

he,he jeg var på det toget for en måned siden og, da gikk jeg av på nathionaltheateret :)

Vi får tro det er siste gang da...... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...