Gå til innhold

Super-gravid og drittlei!!

Anbefalte innlegg

Gjest Thekla84

Jeg er nå strax fullgått uke 39 og vet at babyen er bittelitt større enn gjennomsnittet. Dette har jeg fått høre på de 3 ultralydene jeg har vært på. Kan det bety at han komme før termin?

Jeg er så lei nå at jeg ligger og gråter når jeg legger meg fordi jeg vil bare ha ham UT!!

Er det noen mulighet for å få satt det i gang en av de neste dagene?? Kan jeg oppsøke fødeavdelingen og spør dem? Takker så MYCKET for alle svar!! ;)

Hilsen "drittlei"!!!

P.s kan bare fortelle at nå går jeg rundt å har vært løs i magen, vondt i rygg og bein, klarer ikke gjøre noe for da får jeg vondt, men kan heller ikke legge meg ned mer enn 5 min for da blir jeg støl!! Og dette har nå pågått i nesten TO uker!

Hjelp!! tenn et bål, røyk ham ut!! jeg blir gal!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227290-super-gravid-og-drittlei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg vet så godt hvordan du har det!!!! Jeg var sånn på slutten, orket ikke gjøre noe i mer enn 5 minutter, men fikk vondt i kroppen av å ligge og sitte også. Kroppen var full av vann, og jeg hadde kjemperastløse bein, så jeg klarte ikke slappe av - i tillegg hadde jeg halsbrann så jeg ikke fikk til å ligge...

Jeg har egentlig ingen trøstens ord til deg - annet enn at jeg har vært der OG overlevd... Snuppa mi veide nesten 4,1 kilo og kom dagen etter termin (men veene begynte natt til termindagen, så hun var "i rute" sånn sett).

Du har virkelig min fulle medfølelse! Det er LOV til å være lei nå! Og han kommer! Jeg vet det ikke føles sånn nå, men han gjør faktisk det! Jeg f.eks. la meg om kvelden og var kjempedeppa fordi jeg ikke hadde tegn til noen ting. Tre timer seinere våknet jeg av rier, uten forvarsel. Så det at du ikke kjenner noe som helst til fødsel, betyr ikke at det er evig langt unna!

Det er et klisjé, men belønningen er verdens flotteste! Snuppa mi er snart 5 1/2 mnd nå, og selvom jeg GODT husker hvor drittlei jeg var på slutten, så var det definitivt verdt det!

Lykke til!

Det er ikke lenge igjen uansett, men noen dager kan det være... Det er fortsatt ingen babyer som har blitt igjen der inne, så ut skal den, enten den vil eller ikke.

Vet hvordan det er å være utålmodig etter å hilse på den lille og få kroppen sin tilbake, men om 3 mnd virker den siste uka som så lite, du kommer deg gjennom det. Hvis det blir for ille får du dra til sykehuset og sette deg ned på gulvet mens du griner at du ikke flytter deg før fødselen er i gang. ;)

Men det er ikke spøk at sex kan sette igang altså.

Den er faktisk helt sann! Omtrent et døgn før riene startet, så hadde vi sex for første gang på en evighet!

Var ikke akkurat det som fristet mest, men det gikk da det også!

Hehe, hadde sex omtrent 15 timer før riene startet her og. 8 dager over termin. ;) Det var litt artig, litt sånn "mmm mmm mmm - øy, kjenn hun sparker da! mmm mmm mmm - oj, nå dytter hun på blæra mi... kan du flytte litt på deg? kan jeg ligge her i stedet? mmm, ja, det var bedre! Men i alle dager nå sparker hun fotball med ribbena mine... ferdig snart??"

;)

Annonse

Til og med jeg husker hvor kjipe de siste ukene var. Jeg dro opp på føden og fikk faktisk lov til å få babyen tre uker før tida fordi jeg var helt ferdig. Men jeg var nesten dobbelt så gammel som deg og med begynnende svangerskapsforgiftning og planlagt keisersnitt.

Så jeg kan ikke annet enn å ønske deg lykke til Snart har du babyen der og så er livet snudd på hodet :o)

Jeg må jo si at jeg nesten er litt missunnlig på deg jeg, som er kommet så langt. Er selv i uke 33 og begynner allerede nå og bli utålmodig.

Og jeg skal bare si deg at jeg har følt meg like desperat og drittlei med de to første.

Trøsten er jo at den kommer når den er ferdig!

LYKKE TIL!!!

Gjest sjøstjerna

Hehe, hadde sex omtrent 15 timer før riene startet her og. 8 dager over termin. ;) Det var litt artig, litt sånn "mmm mmm mmm - øy, kjenn hun sparker da! mmm mmm mmm - oj, nå dytter hun på blæra mi... kan du flytte litt på deg? kan jeg ligge her i stedet? mmm, ja, det var bedre! Men i alle dager nå sparker hun fotball med ribbena mine... ferdig snart??"

;)

Sex virker. Skriver under på den.

Hadde sex på termindagen- og sammentrekningene i underlivet stoppet ikke etterpå. De fortsatte og gikk over til rier...

Stakkars deg, det er jammen godt du uansett ikke har lenge igjen.

Fødeavdelingen vil nok ikke gjøre noe så lenge ikke ting er litt i gang.

Det du selv kan gjøre er en eller flere av følgende kjerringråd:

Ha sex.

Drikke 1 glass rødvin.

Spise sterk mat.

Om du ikke orker sex kan du evt. få din kjære til å fikle litt med livmortappen.

Akupunktur.

Fotsoneterapi.

Men ingen av disse rådene vil funke om ikke kroppen er fødeklar.

;)

Ha, ha, ha!!!Det er den mest romantiske beskrivelsen av et samleie jeg noen gang har lest!!!

Gjest sarina

Uff, jeg vet så godt hvordan du har det!!!! Jeg var sånn på slutten, orket ikke gjøre noe i mer enn 5 minutter, men fikk vondt i kroppen av å ligge og sitte også. Kroppen var full av vann, og jeg hadde kjemperastløse bein, så jeg klarte ikke slappe av - i tillegg hadde jeg halsbrann så jeg ikke fikk til å ligge...

Jeg har egentlig ingen trøstens ord til deg - annet enn at jeg har vært der OG overlevd... Snuppa mi veide nesten 4,1 kilo og kom dagen etter termin (men veene begynte natt til termindagen, så hun var "i rute" sånn sett).

Du har virkelig min fulle medfølelse! Det er LOV til å være lei nå! Og han kommer! Jeg vet det ikke føles sånn nå, men han gjør faktisk det! Jeg f.eks. la meg om kvelden og var kjempedeppa fordi jeg ikke hadde tegn til noen ting. Tre timer seinere våknet jeg av rier, uten forvarsel. Så det at du ikke kjenner noe som helst til fødsel, betyr ikke at det er evig langt unna!

Det er et klisjé, men belønningen er verdens flotteste! Snuppa mi er snart 5 1/2 mnd nå, og selvom jeg GODT husker hvor drittlei jeg var på slutten, så var det definitivt verdt det!

Lykke til!

ha sex eller prøv lakserolje ...usj.

uansett så er det babyen som bestemmer ,uheldigvis i din situasjon...men det er fort glemt når baby er ute.

kos deg masse når det endeligt skjer:D lykke til

Min erfaring er at ingenting blir gjort av sykehuset om alt er bra med deg og barnet. Ryggvondt, halsbrann, etc regnes ikke som plager i denne sammenheng. Ellers kan jeg skrive under på at _ingenting_ hjelper av kjerringråd om ikke ungen er klar. Jeg prøvde ALT bortsett fra lakserolje, trente og gikk lange turer til dagen før jeg fødte, fødpizza, masse sex, rødvin, vaske alt fra vinduer til bak badekaret etc etc. Barna kom henholdsvis 13 og 14 dager over termin. Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...