Gå til innhold

Om å legge ut for andre

Anbefalte innlegg

Gjest Sparebanken
Skrevet

Når man er fler som skal på et arrangement sammen, og den ene legger ut for alle sammen, er det ikke normalt å få tilbakebetalt utlegget ganske raskt?

Jeg er hvertfall slik at jeg overfører pengene så fort jeg får kontonr. Jeg la for 2 uker siden ut for 5 andre for noe som skal skje om 4 uker, og ingen har sagt noe om å betale tilbake. Gidder ikke mase heller, men er ikke dette litt frekt da? Særlig siden jeg ikke kjenner dem veldig godt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Debra irl
Skrevet

og nå har du lært, på den måten jeg måtte lære, at du får inn pengene først, så kjøper du.

Utlegg er kun for gode venner, evt at man har avtalt tilbakebetalingsdag hvis den du legger ut for må vente til f.eks neste lønn.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Det er vanlig å betale så fort som mulig ja. Men mange er tankeløse, og så går det i glemmeboken. Særlig om dere ikke treffes så ofte. Det er helt legitimt å minne dem på det i en sms eller noe. Ingenting å være flau over det.

Til en annen gang kan du samle inn pengene på forskudd (evt. ved kontonr.), eller gi tydelig beskjed når du må/skal ha pengene.

Skrevet

Alvoret gikk opp for meg da jeg fikk en kjøkkenmaskin i stedet for andel husleie. Det går ikke å legge ut alltid.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg hadde sagt i fra. Vet selv hvor distre jeg er, sånt glemmer jeg lett. Går andre veien og, glemmer ut at jeg har lånt penger til andre ;o)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Jeg hadde sagt i fra. Vet selv hvor distre jeg er, sånt glemmer jeg lett. Går andre veien og, glemmer ut at jeg har lånt penger til andre ;o)

hehe, sånn er jeg også. Folk kan komme å hevde at jeg skylder dem (litt) penger, og jeg tenker; "oi, har jeg glemt å betale tilbake noe nå!" hehe... Men jeg TROR ikke at noen har utnyttet det hittil... ;)

Mrs. Wallace
Skrevet

Da må du selvsagt si ifra.

Det er fort gjort å glemme sånt. Om du ikke nevner det, kommer det ikke til å skje noe.

Skrevet

Jeg betaler alltid tilbake umiddelbart. Synes det er normal folkeskikk. Synes du kan si i fra jeg. (Men gjør det på en ordentlig måte:-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

hehe, sånn er jeg også. Folk kan komme å hevde at jeg skylder dem (litt) penger, og jeg tenker; "oi, har jeg glemt å betale tilbake noe nå!" hehe... Men jeg TROR ikke at noen har utnyttet det hittil... ;)

He he.. Det kan godt hende jeg har blitt lurt. Men men.. Sånn går no dagan ;o)

Skrevet

Jeg pleier å betale tilbake første gang jeg er i nettbanken etterpå, men det kan godt gå minst en uke. Syns ikke to uker er så veldig lenge, men det er jo bare å minne dem på å betale? Sende en e-mail med beløp og kontonr, f.eks.?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...