flisa Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Edle Daasvand? stakkar - jeg ville ikke hett noe som minnet om utflod. 0 Siter
Aryane Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Hehe....måtte lese navnet et par ganger før jeg tok'an! 0 Siter
Klara Q Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Å, hjelp! Er det noen som heter dette? *fnis* 0 Siter
keinstein Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Hehe....måtte lese navnet et par ganger før jeg tok'an! Det krever innsikt i visse tenkemåter. 0 Siter
flisa Skrevet 20. april 2006 Forfatter Skrevet 20. april 2006 Min tidligere sjef. *knegg* *rødme* 0 Siter
flisa Skrevet 20. april 2006 Forfatter Skrevet 20. april 2006 Det krever innsikt i visse tenkemåter. Jeg har grise- og kjeltringhjerne -så det faller meg så lett 0 Siter
keinstein Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Jeg har grise- og kjeltringhjerne -så det faller meg så lett Her også, og blir ikke mindre menneskelig av det. Jeg ler når blinde folk går rett på en vegg. Spesielt når de skryter av at førerhunden er så flink. Bikkjeskinnet er dum som et brød, spør du meg. Når den får ferten av vafler, da.... Bare de ikke blir overkjørt. 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Her også, og blir ikke mindre menneskelig av det. Jeg ler når blinde folk går rett på en vegg. Spesielt når de skryter av at førerhunden er så flink. Bikkjeskinnet er dum som et brød, spør du meg. Når den får ferten av vafler, da.... Bare de ikke blir overkjørt. Jeg så en førerhund som ledet eieren sin over et lyskryss- på rødt! Si meg, når er en hund klar for uteksaminering fra førerhundskolen? jeg ville nå tro at det med rød og grønn mann ville vært et minimumskrav i det minste? Eller finnes det et ennå minstnere minstekrav? ) 0 Siter
keinstein Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Jeg så en førerhund som ledet eieren sin over et lyskryss- på rødt! Si meg, når er en hund klar for uteksaminering fra førerhundskolen? jeg ville nå tro at det med rød og grønn mann ville vært et minimumskrav i det minste? Eller finnes det et ennå minstnere minstekrav? ) Bikkjeskinnet er fargeblind. Den ser bare om det øverste eller det nederste lyset lyser. Thats it. Mange blinde er blitt kjørt ned fordi dyret tar feil. Men det fins ikke alternativer. Noen sjanser må "man" ta. 0 Siter
Gemini Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Jeg så en førerhund som ledet eieren sin over et lyskryss- på rødt! Si meg, når er en hund klar for uteksaminering fra førerhundskolen? jeg ville nå tro at det med rød og grønn mann ville vært et minimumskrav i det minste? Eller finnes det et ennå minstnere minstekrav? ) Førerhunder stopper ikke på rødt lys, de stopper ved ethvert gatekryss. Hunder kan ikke se farger og sånn sett "fortelle" eieren om det er rødt eller grønt lys. Det er lydsignal i mange lyskryss med fotgjengerovergang, som forteller den blinde om det er klart eller ei. Evt. lyden av trafikk. Er det ikke en bil å _høre_, så går en blind over gata, like gjerne som en seende vil krysse gata når det er klart for biler, uavhengig av fargen på lyset. 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Jeg så en førerhund som ledet eieren sin over et lyskryss- på rødt! Si meg, når er en hund klar for uteksaminering fra førerhundskolen? jeg ville nå tro at det med rød og grønn mann ville vært et minimumskrav i det minste? Eller finnes det et ennå minstnere minstekrav? ) Jeg trodde først og fremst hunden observerer om andre mennesker krysser gata eller ikke. Derfor skal man aldri gå over på rødt dersom det står et blindt menneske med hund i krysset og venter. Men nå bor jeg midt i byen og her er det biler som kjører alle veier så det er antagelig umulig å høre om det kommer en bil eller ikke. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Jeg så en førerhund som ledet eieren sin over et lyskryss- på rødt! Si meg, når er en hund klar for uteksaminering fra førerhundskolen? jeg ville nå tro at det med rød og grønn mann ville vært et minimumskrav i det minste? Eller finnes det et ennå minstnere minstekrav? ) Den bikkja du så var Førerhunden Adolf. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.