Gå til innhold

Hva betyr navnet hennes da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Edle Daasvand? :)

stakkar - jeg ville ikke hett noe som minnet om utflod.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe....måtte lese navnet et par ganger før jeg tok'an!

Skrevet

Hehe....måtte lese navnet et par ganger før jeg tok'an!

Det krever innsikt i visse tenkemåter.

Skrevet

Det krever innsikt i visse tenkemåter.

Jeg har grise- og kjeltringhjerne -så det faller meg så lett :)

Skrevet

Jeg har grise- og kjeltringhjerne -så det faller meg så lett :)

Her også, og blir ikke mindre menneskelig av det.

Jeg ler når blinde folk går rett på en vegg. Spesielt når de skryter av at førerhunden er så flink. Bikkjeskinnet er dum som et brød, spør du meg. Når den får ferten av vafler, da.... Bare de ikke blir overkjørt.

Gjest Debra irl
Skrevet

Her også, og blir ikke mindre menneskelig av det.

Jeg ler når blinde folk går rett på en vegg. Spesielt når de skryter av at førerhunden er så flink. Bikkjeskinnet er dum som et brød, spør du meg. Når den får ferten av vafler, da.... Bare de ikke blir overkjørt.

Jeg så en førerhund som ledet eieren sin over et lyskryss- på rødt!

Si meg, når er en hund klar for uteksaminering fra førerhundskolen? jeg ville nå tro at det med rød og grønn mann ville vært et minimumskrav i det minste?

Eller finnes det et ennå minstnere minstekrav? :o)

Skrevet

Si meg, når er en hund klar for uteksaminering fra førerhundskolen? jeg ville nå tro at det med rød og grønn mann ville vært et minimumskrav i det minste?

Bikkjeskinnet er fargeblind.

Den ser bare om det øverste eller det nederste lyset lyser. Thats it.

Mange blinde er blitt kjørt ned fordi dyret tar feil. Men det fins ikke alternativer. Noen sjanser må "man" ta.

Skrevet

Førerhunder stopper ikke på rødt lys, de stopper ved ethvert gatekryss. Hunder kan ikke se farger og sånn sett "fortelle" eieren om det er rødt eller grønt lys.

Det er lydsignal i mange lyskryss med fotgjengerovergang, som forteller den blinde om det er klart eller ei. Evt. lyden av trafikk. Er det ikke en bil å _høre_, så går en blind over gata, like gjerne som en seende vil krysse gata når det er klart for biler, uavhengig av fargen på lyset.

Skrevet

Jeg trodde først og fremst hunden observerer om andre mennesker krysser gata eller ikke. Derfor skal man aldri gå over på rødt dersom det står et blindt menneske med hund i krysset og venter.

Men nå bor jeg midt i byen og her er det biler som kjører alle veier så det er antagelig umulig å høre om det kommer en bil eller ikke.

Skrevet

Den bikkja du så var Førerhunden Adolf. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...