Gå til innhold

Kriser kan bearbeides

Anbefalte innlegg

Hvis et forhold skulle kunne vokse på noe slikt må det være ganske dårlig i utgangspunktet da, men ja noen som sliter veldig kan vel først da få tatt opp sine problemer.

For meg ville kjærligheten i seg selv ta slutt så derfor hadde jeg ikke sett noen grunn til å jobbe med det heller. Og vissheten om hvor lite jeg må bety for ham når han gjør noe sånt ville vært ødeleggende i seg selv den også.

Fint for gubben din da. Han kan jo gjøre akkurat hva han måtte øsnke og enda slippe unna med det med like mye kjærlighet. Bortsett fra om han glemmer å spyle ned i dass da;o)

Hvis forholdet var dårlig i utgangspunktet, ville det neppe tåle en slik påkjenning. Og neppe være verdt å kjempe for.

Utroskap kan i noen tilfeller være et rop om at man vil ut av forholdet. I så fall er det ikke noe poeng i å tilgi og fortsette.

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

15

• mil1365380270

4

• Craven

3

• Klara Q

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest aldri i livet

Hvis forholdet var dårlig i utgangspunktet, ville det neppe tåle en slik påkjenning. Og neppe være verdt å kjempe for.

Utroskap kan i noen tilfeller være et rop om at man vil ut av forholdet. I så fall er det ikke noe poeng i å tilgi og fortsette.

men hvis forholdet var bra, så hvorfor i alle dager hadde da den ene behov for å ha et forhold til på si?

En natts knulling i fylla er en ting, som sikkert kan tilgis i enkelte tilfeller. Men ikke noe sånt langvarig. Man gjør ikke sånt om man har det bra der man er, og har man det ikke bra, er man kanskje på feil sted.

men hvis forholdet var bra, så hvorfor i alle dager hadde da den ene behov for å ha et forhold til på si?

En natts knulling i fylla er en ting, som sikkert kan tilgis i enkelte tilfeller. Men ikke noe sånt langvarig. Man gjør ikke sånt om man har det bra der man er, og har man det ikke bra, er man kanskje på feil sted.

Jeg er ikke uenig i det. Men forholdet kan ha hatt en dårlig periode men likevel ha livets rett.

Gjest utroskap er noe dritt.

Du sier dere kom gjennom det og at man kal løse kriser, men du kan fortsatt ikke stole på ham. Da vil jeg si dere ikke er gjennom det enda.

Selvsagt ville jeg tuppet ham ut, slike dotter til menn vil ikke kvinner med selvtillit ha. Man fortjener da mye bedre enn som så. Er vel bare de som tror de aldri igjen kan få noen som velger å bli, noe må jo gjøre at de lar noen tråkke sånn på seg...

Jeg har og hadde bra selvtillit, ellers takk.

Og et stort hjerte, for både min mann og min venninne. Jeg er glad i begge.

Gjest utroskap er noe dritt.

Jeg håper jeg hadde hatt ryggrad til å dumpe begge to, gitt! Men jeg skjønner at det er lettere sagt enn gjort - særlig når man har barn sammen.

(Og - telefonsex mens barna er i samme rom?!?)

"De var fortapt i tv, de, skjønner du..."

Annonse

Gjest aldri i livet

Jeg har og hadde bra selvtillit, ellers takk.

Og et stort hjerte, for både min mann og min venninne. Jeg er glad i begge.

Sånne som deg med såkalt stort hjerte er jo nettopp de som lett blir tråkket på da, fordi de rett og slett lar folk tråkke på dem. Synes ikke du det er leit å ha mistet din verdighet? Du vet hva ham har gjort, ikke bare mot deg men også mot barna, de var i samme rom! Sykt...

Gjest en mann

Hvorfor er det så dumt å mene at det ikke er verdt å kaste bort livet mitt på en mann som svikter meg ved å ha et forhold til en annen kvinne på si?

Hvorfor skal man tviholde på forhold uansett? Blir noe krampaktig over det at man ikke takler det "nederlaget" som dere vel ser på at et brudd er. Det er ikke et nederlag å bryte i en slik situasjon, men heller en seier for en selv. Man viser at man har verdighet og ikke tolererer sånt fra andre.

At du bare kaller meg dum og trollete tar jeg som et tegn på at du ikke har noen argumenter og faktisk ikke helt vet hvorfor du prøver å støtte saken din.

Det er faktisk ikke så lett å ta en seriøs diskusjon med noen som overhodet ikke ønsker å se ting fra flere sider.

Og det var nok din "plassering" av meg og andre i "søla" som ergret meg noe. Du er helt konsekvent og uten evne til å se andre tanker enn dine egne, slik jeg oppfatter innleggene.

Selvfølgelig er utroskap noe dritt, som innleggeren har valgt i tittelen.

Og oppgjør i ettertid har slett ikke vært smertefritt!

Det siste hun tenker nå, er at "nå er det fritt fram" for jeg blir tilgitt likevel.

Det har kostet vanvittig mye for HENNE å komme tilbake, men det har vært verd det for oss begge.

Det blir for lettvinte tanker og holdninger, det du serverer. Derfor ble jeg provosert til å svare.

Gjest aldri i livet

Det er faktisk ikke så lett å ta en seriøs diskusjon med noen som overhodet ikke ønsker å se ting fra flere sider.

Og det var nok din "plassering" av meg og andre i "søla" som ergret meg noe. Du er helt konsekvent og uten evne til å se andre tanker enn dine egne, slik jeg oppfatter innleggene.

Selvfølgelig er utroskap noe dritt, som innleggeren har valgt i tittelen.

Og oppgjør i ettertid har slett ikke vært smertefritt!

Det siste hun tenker nå, er at "nå er det fritt fram" for jeg blir tilgitt likevel.

Det har kostet vanvittig mye for HENNE å komme tilbake, men det har vært verd det for oss begge.

Det blir for lettvinte tanker og holdninger, det du serverer. Derfor ble jeg provosert til å svare.

"Det siste hun tenker nå, er at "nå er det fritt fram" for jeg blir tilgitt likevel. Det har kostet vanvittig mye for HENNE å komme tilbake, men det har vært verd det for oss begge."

Ja, stakar, det var nok for henne som fikk bolle seg med en annen det var tyngst.. Tror du virkelig på det? Har du blitt så hjernevasket? Selvsagt var det tungt også for henne, men det var jo du som ble sveket og bedratt og deg det var "synd" på.

"Det blir for lettvinte tanker og holdninger, det du serverer. Derfor ble jeg provosert til å svare."

Hvorfor er det for lettvint? jeg velger lykken og en ærlig og trofast partner, du står ftitt til å velge fritt, men du må skjønne at det kan være vanskelig for andre å se at man velger en partner som gjør sånt mot en. Men en ser det igjen og igjen, folk godtar utroskap, uærlighet, løgner, og til og med vold. Jeg elsker ham jo, og han mente det ikke... Hallo?

Gjest aldri i livet

Hvis man gir blaffen i noen, er det nok mye lettere å stikke etter utroskap, enn å bli i forholdet. Samme med venner, mye enklere og mer behagelig å bryte kontakten enn å måtte forholde seg til vedkommende.

Jeg ville definitivt ikke greid å elske en som hadde et forhold til min venninne over tid til og med foran barna våre, uansett hvor høyt jeg elsket ham før det her ble oppdaget. Da går man jo over i fornektelse da. Hvorfor leve med et slikt menneske når det finnes gode mennesker der ute?

Ikke rart mange klager på forholdene sine her inne og ellers, folk godtar jo og godtar. Noen krav må man ha også i forhold.

Annonse

Gjest en mann

"Det siste hun tenker nå, er at "nå er det fritt fram" for jeg blir tilgitt likevel. Det har kostet vanvittig mye for HENNE å komme tilbake, men det har vært verd det for oss begge."

Ja, stakar, det var nok for henne som fikk bolle seg med en annen det var tyngst.. Tror du virkelig på det? Har du blitt så hjernevasket? Selvsagt var det tungt også for henne, men det var jo du som ble sveket og bedratt og deg det var "synd" på.

"Det blir for lettvinte tanker og holdninger, det du serverer. Derfor ble jeg provosert til å svare."

Hvorfor er det for lettvint? jeg velger lykken og en ærlig og trofast partner, du står ftitt til å velge fritt, men du må skjønne at det kan være vanskelig for andre å se at man velger en partner som gjør sånt mot en. Men en ser det igjen og igjen, folk godtar utroskap, uærlighet, løgner, og til og med vold. Jeg elsker ham jo, og han mente det ikke... Hallo?

Hallo... sier du.

Jeg valgte ikke en partner som gjorde slikt mot meg.

Dette skjedde etter mange mange år sammen. Og du må nok få noen flere erfaringer med hva som er kjærlighet, livsvisdom og opp og nedturer før du kan snakke om dette.

Det er ikke stakar meg.

Hvis du ikke er forberedt på slike realiteter, er jeg fristet til å kalle det naiv tenkning.

Nok om det, livet er noe mer enn dans på roser. Oppturene, evnen til å tilgi, og muligheten til å bli tilgitt dersom du trår feil er ikke noe du skal overse.

Håper du selv klarer å velge noen som er feilfri.

Gjest aldri i livet

Hallo... sier du.

Jeg valgte ikke en partner som gjorde slikt mot meg.

Dette skjedde etter mange mange år sammen. Og du må nok få noen flere erfaringer med hva som er kjærlighet, livsvisdom og opp og nedturer før du kan snakke om dette.

Det er ikke stakar meg.

Hvis du ikke er forberedt på slike realiteter, er jeg fristet til å kalle det naiv tenkning.

Nok om det, livet er noe mer enn dans på roser. Oppturene, evnen til å tilgi, og muligheten til å bli tilgitt dersom du trår feil er ikke noe du skal overse.

Håper du selv klarer å velge noen som er feilfri.

"Dette skjedde etter mange mange år sammen. Og du må nok få noen flere erfaringer med hva som er kjærlighet, livsvisdom og opp og nedturer før du kan snakke om dette."

Jeg har da også erfaring, ikke med utroskap, men med lange forhold, og opp og nedturer.

"Det er ikke stakar meg."

Jo, og det er også slik folk som snakker om dere ser på det. DET vet jeg fra liknende forhold. Den som blir sveket er jo alltid den siste til å få vite det, og alle andre vet det uten at de sier noe når de det gjelder er der.

"Hvis du ikke er forberedt på slike realiteter, er jeg fristet til å kalle det naiv tenkning."

Forberedt på utroskap? Joda det kan selvsagt skje, men da går jeg, og det gjør han også om jeg skulle være utro. Vi er klare der, og han har opplevd utroskap selv i tidligere forhold. De to første gangene ble han, og det angrer han bittert på nå i ettertid. Det var ikke verdt det sier han.

"Nok om det, livet er noe mer enn dans på roser. Oppturene, evnen til å tilgi, og muligheten til å bli tilgitt dersom du trår feil er ikke noe du skal overse.

Håper du selv klarer å velge noen som er feilfri"

Selvsagt er det opp og nedturer og tunge dager, men de involverer da ikke utroskap!! Og det er milevis forksjell på å være feilfri og det å være utro. Alle har sine feil, men det er likvel langt derfra til å være utro, eller å akspetere at partner er det.

Virker som du mener utroskap er en del av hverdagen og forhold, og at det er noe vi bare må tåle. Herregud for en måte å se livet på. Glasset ditt er vel alltid halvtomt også, aldri halvfult?

Gjest Lisan12

Har du jobbet deg gjennom krisen når du sier at du ikke kan og aldri kommer til å stole på ham.....?

For mitt vedkommende er det å være sammen med noen det å kunne stole på noen. Hadde jeg ikke stolt på mannen min hadde jeg aldri vært sammen med ham.

mil1365380270

Jeg ville definitivt ikke greid å elske en som hadde et forhold til min venninne over tid til og med foran barna våre, uansett hvor høyt jeg elsket ham før det her ble oppdaget. Da går man jo over i fornektelse da. Hvorfor leve med et slikt menneske når det finnes gode mennesker der ute?

Ikke rart mange klager på forholdene sine her inne og ellers, folk godtar jo og godtar. Noen krav må man ha også i forhold.

Dine svar avspeiler lite livsvisdom. Man lærer ting hele tiden. Forander mening, ser nye verdier. Jeg har ikke blitt utsatt for utroskap, ergo har jeg ingen forutsetning for å si hvordan jeg ville reagert. Med sinne og å gjøre det slutt med en gang, så klart - men på sikt? Aner ikke. Er så mange elementer som spiller inn, ting er aldri svart hvitt.

Din hjertevenn, den som har vært snillest mot deg hele livet, kan godt være den som plutselig svikter deg. Du sier man bare kan finne en annen, eller at det er bedre alene.... Det vandrer folk rundt med motsatt erfaring her i verden.

Man kan bruke den som har vært utro for å bearbeide hendelsen. Fortsette, men bare fordi man vil vokse på det selv. Hjelpe seg selv. Straffe partner. Partneren finner seg i alt, venter på bedring. Mens årene går. Du må lide og vise stor tillitt når du blir etter å ha vært utro.

Du må ikke tro du klarer å se alle fasetter. Du vet ikke hva som foregår i hodet på alle andre. Offeret kan godt være den sterkeste og smarteste i forholdet. Selv om det ikke umiddelbart ser sånn ut for oss andre.

Gjest aldri i livet

Dine svar avspeiler lite livsvisdom. Man lærer ting hele tiden. Forander mening, ser nye verdier. Jeg har ikke blitt utsatt for utroskap, ergo har jeg ingen forutsetning for å si hvordan jeg ville reagert. Med sinne og å gjøre det slutt med en gang, så klart - men på sikt? Aner ikke. Er så mange elementer som spiller inn, ting er aldri svart hvitt.

Din hjertevenn, den som har vært snillest mot deg hele livet, kan godt være den som plutselig svikter deg. Du sier man bare kan finne en annen, eller at det er bedre alene.... Det vandrer folk rundt med motsatt erfaring her i verden.

Man kan bruke den som har vært utro for å bearbeide hendelsen. Fortsette, men bare fordi man vil vokse på det selv. Hjelpe seg selv. Straffe partner. Partneren finner seg i alt, venter på bedring. Mens årene går. Du må lide og vise stor tillitt når du blir etter å ha vært utro.

Du må ikke tro du klarer å se alle fasetter. Du vet ikke hva som foregår i hodet på alle andre. Offeret kan godt være den sterkeste og smarteste i forholdet. Selv om det ikke umiddelbart ser sånn ut for oss andre.

Jeg vet vel ikke hva det er i hodet på ale andre, men vet selv at jeg hadde gått. Og det er også det de aller fleste ville gjort hvertfall etter noe så grovt som det her. Et knull i fylla hadde vel fler akspetert, det er en feil en glipp. Å ha et forhold til og med foran barna er ikke en glipp...

Jeg vet også at svært mange ikke har ryggrad eller mot til å bryte ut av forhold. De ser på det som et nederlag, da har de tapt, og svelger heller kameler til den store gullmedalje for å slippe å tape ansikt utad. Inni seg lider mange, kanskje livet ut, greier ikke stole på partner osv. Folk akspeterer til og med at de blir slått, det sier litt om hvor svake noen er. Men sånn er det, ikke alle er like sterke.

Jeg vet av erfaring at man kan finne stor kjærlighet fler enn en gang i livet, og at man derfor ikke må knipe fast på den ene når denne er slem mot en.

Jeg vet vel ikke hva det er i hodet på ale andre, men vet selv at jeg hadde gått. Og det er også det de aller fleste ville gjort hvertfall etter noe så grovt som det her. Et knull i fylla hadde vel fler akspetert, det er en feil en glipp. Å ha et forhold til og med foran barna er ikke en glipp...

Jeg vet også at svært mange ikke har ryggrad eller mot til å bryte ut av forhold. De ser på det som et nederlag, da har de tapt, og svelger heller kameler til den store gullmedalje for å slippe å tape ansikt utad. Inni seg lider mange, kanskje livet ut, greier ikke stole på partner osv. Folk akspeterer til og med at de blir slått, det sier litt om hvor svake noen er. Men sånn er det, ikke alle er like sterke.

Jeg vet av erfaring at man kan finne stor kjærlighet fler enn en gang i livet, og at man derfor ikke må knipe fast på den ene når denne er slem mot en.

Nå får du det til å høres ut som om de knulla på stuegulvet mens ungene så på. De snakket jo bare sammen i telefonen, da. Unger kan oppfatte slikt som en lek, hvis de nå oppfattet noe som helst av det. De vet jo heller ikke hvem han snaket med.

mil1365380270

Tror du må være sterkere for å bli, enn å kaste ut drittsekken. Tenker vanlig oppfatning for de omkring er at man er svak om man blir. Sånn som du automatisk tenker. Altså er det mye større ansiktstap å bli enn å bryte opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...