Gå til innhold

Edderkopper - skrekk og gru

Anbefalte innlegg

Skrevet

*rekker opp hånda*

Jeg har blitt bedre med årene. Måtte bare prøve å skjerpe meg når jeg fikk unger og prøver å ikke overføre redselen til dem. Jeg kunne faktisk tenkt meg å prøve hypnose eller terapi for å bli kvitt skrekken. Det er skikkelig teit å være redd for noe så uskyldig!! Tusenbein er også helt grusomt :-(

Mus og rotter gjør meg til gjengjeld ingenting.

Terapi ville jo vært tingen, men det koster mye å forberede seg mentalt på å bli eksponert for krypet. Jeg har lest at enkelte steder er målet at man skal holde den..

Jeg ble jo skremt vannet av som liten pga at mamma var redd edderkopper. Så tenkte derfor som deg at det her må jeg ikke overføre til mine barn. De to eldste har nå gjennomskuet meg, men de ler heldigvis bare. En stund dreiv de på og samlet edderkopper i gjennomsiktige plastbokser med luftehull. Fy fader så ekkelt det var. En "snill" tante av dem kjøpte spesialbokser med forstørrelsesglass på toppen.

Jeg tror ikke jeg ville vært så redd edderkopper om de ikke hadde spindelvev. Det er noe der.. Jeg er heller ikke redd mus..

Videoannonse
Annonse
  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

8

• keinstein

7

• mrxx

3

• Lillemus

2

Skrevet

Men har du ikke sett hvor lett edderkopper svømmer? De kan gå på vannet.

Jeg har spylt de ned i vasken og etter 5 minutter så kommer de opp igjen.

Ææææhh! Å fy faen! :(

Skrevet

Dakar.

Hva kan vi gjøre for deg?

Det hjelper med litt medlidenhet :-)

Skrevet

Terapi ville jo vært tingen, men det koster mye å forberede seg mentalt på å bli eksponert for krypet. Jeg har lest at enkelte steder er målet at man skal holde den..

Jeg ble jo skremt vannet av som liten pga at mamma var redd edderkopper. Så tenkte derfor som deg at det her må jeg ikke overføre til mine barn. De to eldste har nå gjennomskuet meg, men de ler heldigvis bare. En stund dreiv de på og samlet edderkopper i gjennomsiktige plastbokser med luftehull. Fy fader så ekkelt det var. En "snill" tante av dem kjøpte spesialbokser med forstørrelsesglass på toppen.

Jeg tror ikke jeg ville vært så redd edderkopper om de ikke hadde spindelvev. Det er noe der.. Jeg er heller ikke redd mus..

Spindelvev gjør meg egentlig ikke så mye, men er det en edderkopp der, så.. *grøss*

Enig med deg i det med eksponeringsterapi, men så lenge ingen tvinger meg til noe som helst, så er det er liten _mulighet_ for at jeg kan fikse det.. Jeg innbiller meg at hjernevirksomheten min, med rett påvirkning, kan innstille seg på at edderkopper er ålreite dyr.. eller :-/

Skrevet

Det hjelper med litt medlidenhet :-)

Vi må liksom ha noe å henge angsten vår på?

Skrevet

Vi må liksom ha noe å henge angsten vår på?

Aner ikke jeg. Angsten er der like fullt uansett :-/

Skrevet

Aner ikke jeg. Angsten er der like fullt uansett :-/

Du kan komme hit å få eskponeringsterapi, av to-tre digre svarte eksperter med lange hårete bein og kors på ryggen?

Gjest sol etter regn
Skrevet

Du kan komme hit å få eskponeringsterapi, av to-tre digre svarte eksperter med lange hårete bein og kors på ryggen?

Sitter de der til enhver tid?? Spørs om du må kikke nærmere på dem... hehe :)

Skrevet

Sitter de der til enhver tid?? Spørs om du må kikke nærmere på dem... hehe :)

Nei. De dukker opp med jevne mellomrom. Jeg har mata dem med maur.

Skrevet

Glem det!!!!!

*hyler av skrekk*

Skrevet

Glem det!!!!!

*hyler av skrekk*

Er ikke det veldig upraktisk å være redd edderkopper?

Skrevet

Er ikke det veldig upraktisk å være redd edderkopper?

Ja, innmari! Det hadde vært utrolig deilig å gi f...i beista, men det klarer jeg bare ikke :-(

Å være redd for sånne små kryp strider egentlig mot all fornuft, det skjønner selv jeg ;-)

I en periode tvang jeg meg selv til å studere edderkopper (på et par meters avstand). Jeg prøvde å se dem for meg med røde støvler og hatt sånn at de forhåpentligvis skulle bli ufarliggjort *fnis*

Jeg løper ikke lenger som en tulling når jeg ser en _liten_ edderkopp. De siste årene har jeg til og med kunnet klare å fjerne de minste edderkoppene med med (en stooor) dopapirbit. Slett ikke verst for meg som før nærmest svimte av når en edderkopp titta på meg :-/

Skrevet

Ja, innmari! Det hadde vært utrolig deilig å gi f...i beista, men det klarer jeg bare ikke :-(

Å være redd for sånne små kryp strider egentlig mot all fornuft, det skjønner selv jeg ;-)

I en periode tvang jeg meg selv til å studere edderkopper (på et par meters avstand). Jeg prøvde å se dem for meg med røde støvler og hatt sånn at de forhåpentligvis skulle bli ufarliggjort *fnis*

Jeg løper ikke lenger som en tulling når jeg ser en _liten_ edderkopp. De siste årene har jeg til og med kunnet klare å fjerne de minste edderkoppene med med (en stooor) dopapirbit. Slett ikke verst for meg som før nærmest svimte av når en edderkopp titta på meg :-/

Jeg vet hva det er, en venninne pleide å få panikk når hun fikk øye på noe smått som rørte seg.

En gang kom en mikroskopisk (ca 1-2 mm) edderkopp firende ned i en tråd fra kjøkkenlampa, med det resultat at hun velta to stoler og ei venninne og flyktet så filleryene føyk oppetter vegga.

Skrevet

Jeg vet hva det er, en venninne pleide å få panikk når hun fikk øye på noe smått som rørte seg.

En gang kom en mikroskopisk (ca 1-2 mm) edderkopp firende ned i en tråd fra kjøkkenlampa, med det resultat at hun velta to stoler og ei venninne og flyktet så filleryene føyk oppetter vegga.

Synes jeg ser det *ler*

Jeg er litt stolt av at jeg ikke lengre er fullt så panisk ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...