Gå til innhold

spesiell vurdering

Anbefalte innlegg

Gjest vioola
Skrevet

Noen som vet hva tungveiende grunner egentlig betyr.

Altså hvor ille må sykdommen ha vært . Må man ha hatt kreft for at man skal få komme inn under den kvoten.

Noen som har noe tips til hvordan få en god søknad. Har sendt inn men lurer på om jeg skal sende inn mer dokuemtasjon . Det er et svært smalt nåløye.

noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Persille
Skrevet

Det kommer vel an på hva du søker på det?

Gjest vioola
Skrevet

Det kommer vel an på hva du søker på det?

spessiell vurdering søker du når man på grunn av sykdom , funksjonshemming og lignende vil at det skal bli tatt i betraktning.. at det har påvirket karakterene altså.

Gjest Persille
Skrevet

spessiell vurdering søker du når man på grunn av sykdom , funksjonshemming og lignende vil at det skal bli tatt i betraktning.. at det har påvirket karakterene altså.

Tja, det kunne jo hende det var for barnehageplass :)

Nei, spesiell vurdering av karakterer vet jeg ikke noe om...

Gjest stuckonyou
Skrevet

Tja, det kunne jo hende det var for barnehageplass :)

Nei, spesiell vurdering av karakterer vet jeg ikke noe om...

Det er irriterende hvor lite folk angir som bakgrunn for sine spørsmål.

Gjest Medlider
Skrevet

Det er irriterende hvor lite folk angir som bakgrunn for sine spørsmål.

Det er ikke slik at man alltid vil/kan komme med så mye. Jeg som leser Dolinnlegg ofte syns vel jeg vet litt uten at Vioola sier noe, så jeg prøver meg (unnskyld, Vioola, om det virker frekt eller er feil): klart det å ha hatt/har store psykiske plager er regnet som god grunn for ikke å ha fått lest/studert som ventet.

Du kan jo dokumentere det også, såvidt jeg vet.

:)

Gjest vioola
Skrevet

Det er ikke slik at man alltid vil/kan komme med så mye. Jeg som leser Dolinnlegg ofte syns vel jeg vet litt uten at Vioola sier noe, så jeg prøver meg (unnskyld, Vioola, om det virker frekt eller er feil): klart det å ha hatt/har store psykiske plager er regnet som god grunn for ikke å ha fått lest/studert som ventet.

Du kan jo dokumentere det også, såvidt jeg vet.

:)

ja sorry , var jeg som var litt rask i forbiparten. Holder på å søke til samordnet opptak , håper å kommer inn under kvoten spessiell vurdering.

Skrevet

Tungtveiende grunner avgjøres vanligvis av en komite; det er ingen spesielle regler som at f.eks kreftdiagnose = opptak.

Med andre ord, hvis du beskriver din situasjon grundig, med vekt på hvordan din sykdom har påvirket studiene dine, og også forteller at det er utsikter til bedring - slik at du vil ha nytte av skoleplassen, er det sjanse for å slippe gjennom nåløyet.

Bruk god tid på søknaden din, lykke til!

*krysser fingrene*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...