Gå til innhold

Jeg har ikke penger!

Anbefalte innlegg

Gjest jeg bare spør jeg!
Skrevet

Og venninnen min hadde vokst ut fra en bukse tidligere, og spurte om jeg ville kjøpe den av henne!

Jeg sa nei, for jeg hadde ikke råd, så sa hun at betalingen ikke hastet, så sa jeg ok!

Men nå er det et slik helvetes mas om disse pengene, og jeg har fortsatt ikke 1500,- å legge ut!

Så jeg sa at hun fikk ta tilbake buksa da, å selge den til noen andre som hadde penger akkurat nå, ble faktisk litt irritert.

Vet jeg burde betalt, men det er viktigere ting å å bruke penger på nå!

Er det jeg eller venninna mi som er umedgjørlig her?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

6

• org

4

• Lillemus

2

• NeaNoor

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er nok du som er umedgjørlig her.

Selv om hun sa det ikke hastet med pengene, så må du jo forvente å betale det dere ble enig om.

Og jeg forstår at hun minner deg på det etter at det har gått litt tid, for det er lett at slikt går i glemmeboken etterhvert.

Og hadde hun ventet i et halvt år, så hadde du kanskje syntes at det var "ufint" av henne å bringe det på bane etter så lang tid - og da hadde du sikkert gått lei av buksa også....

Skrevet

Hvor lenge er det siden du 'fikk' den da? Kanskje hun trenger pengene like mye som du gjør?

Spør henne om du kan betale halvparten nå f.eks, og resten litt senere.

Skrevet

1.500,- for en brukt bukse, som var gammel nok til at hun hadde vokst ut av den? Trøste og bære...og folk klager på dårlig råd? :-)

"............................................."

Skrevet

Selv om hun sa det ikke hastet med pengene, så må du jo forvente å betale det dere ble enig om.

Og jeg forstår at hun minner deg på det etter at det har gått litt tid, for det er lett at slikt går i glemmeboken etterhvert.

Og hadde hun ventet i et halvt år, så hadde du kanskje syntes at det var "ufint" av henne å bringe det på bane etter så lang tid - og da hadde du sikkert gått lei av buksa også....

Har man "råd" til å bli lei av en brukt bukse til 1500?

*er visst helt utdatert jeg*

Skrevet

Du budre ha skjønt at du ikke klarte å betale henne, og takke nei til buksa. Ikke spesielt billig bukse heller, kanskje....?

Du er ikke umedgjørlig, men avtale er avtale, du skulle betalt innen rimelig tid.

Kan du ikke betale, så er alternativet å levere tilbake buksa og prøve å bevare vennskapet til venninna di.

Skrevet

1.500,- for en brukt bukse, som var gammel nok til at hun hadde vokst ut av den? Trøste og bære...og folk klager på dårlig råd? :-)

"............................................."

Jeg tenkte akkurat det samme.

Jeg tjener bortimot 400.000 i året, men har aldri brukt mer enn 400 på ei bukse.

Gjest jeg bare spør jeg!
Skrevet

Fikk buksa for 10 dager siden, det er ei skibukse, så hun brukte den ut sesongen og skulle kjøpe seg ny til neste år!

Buksa ligger i den posen hun kom å leverte den i, men nå vurderer jeg bare å levere den tilbake!

mil1365380270
Skrevet

Du må ikke kjøpe en bukse til 1500 kroner hvis du ikke har penger. Vet du når du får det, forteller du hvilken dato hun skal få dem. Dere skulle selvsagt avklart når hun måtte ha de på forhånd.

Virker ikke så veldig god på planlegging hun heller, som må ta betalt for en bukse hun gir en venninne. Og MÅ ha pengene. Men du har fått buksa og sagt hun skal få penger, så etter mitt skjønn er du mest urimelig hvis det er mer enn to-tre uker siden dere inngikk avtalen :-)

Skrevet

1500 for en brukt bukse, venninnepris?

(ikke så rart du ikke har penger, hvis det er forbruksnivået ditt)

Gjest jeg bare spør jeg!
Skrevet

Ok, jeg må kanskje forklare litt, det er ei skibukse da, og jeg trenger en ny til neste år uansett og det er en veldig bra bukse faktisk!

Men jeg trodde ikke at hun skulle komme med den nå, men det gjorde hun altså!

Så hun trengte vel pengene da, men jeg har ikke budsjetert ny skibukse nå, og sesongen er jo over da....

Skrevet

Virker nesten som du regnet med at du aldri ville komme til å måtte betale for buksa, og det blir jo litt feil. Du burde ihvertfall spurt henne hva hun mente med at det ikke hastet, er forskjell på "i løpet av måneden" og "helst før året er omme". Og hvis du visste at du ville ha vanskeligheter med å betale buksa, burde du nok sagt nei i utgangspunktet..

Skrevet

1500 for en brukt bukse, venninnepris?

(ikke så rart du ikke har penger, hvis det er forbruksnivået ditt)

Var visstnok en skibukse. De koster gjerne 2000-3000 ny, om det er Arcteryx, Norrøna o.l.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg synes det er en ufyselig venninne du har som i det hele tatt gidder å ta betalt for klær av sin venninne, som hun selv har vokst ut i fra.

Det kaller jeg toppen av gjerrighet.

Nei, gi henne buksa tilbake.

Skrevet

Ok, jeg må kanskje forklare litt, det er ei skibukse da, og jeg trenger en ny til neste år uansett og det er en veldig bra bukse faktisk!

Så hun trengte vel pengene da, men jeg har ikke budsjetert ny skibukse nå, og sesongen er jo over da....

Venninna di er visst mer interessert i pengene enn i deg.. Dårlig oppførsel. :-(

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Det er nok du som er umedgjørlig her"

Hun som er umedgjørlig?

Jeg skjønner ingenting av svarene her jeg.

Klær som jeg ikke kan bruke selv, gir jeg da gladelig bort til venninner eller andre om jeg ikke selv kan bruke de.

Jeg blir faktisk lykkelig om noen kan bruke dem.

Ellers vil det jo havne på loppemarked eller noe.

Jeg synes man er vel oppfinnsom, når man spekulerer i å tjene penger på klær man ikke kan bruke selv.

Og enda verre når det gjeder veninner. Det går over min fatteevne.

Er virkelig folk så gjerrig at de ikke unner venninna si ei gratis bukse de ikke selv kan bruke?

Skrevet

Har man sagt det ikke haster, så haster det ikke. Og da synes jeg venninna di kan vente til du har råd.

Kan du ikke forsøke å betale litt av gangen da?

Utrolig stiv pris også for ei brukt bukse også.

Skrevet

1500 for ei brukt bukse er uansett galskap. Særlig når man ikke har penger,

synes

mil1365380270
Skrevet

Da synes jeg du skal levere den tilbake, beklage og si du ikke får råd til å betale på en stund. Med blid mine, du har ingen grunn til å være sur. Så er det opp til henne om hun vil prøve å selge den til noen andre.

Kan jo hende du får en like bra deal på en helt ny bukse når salget starter?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...