Gå til innhold

Jeg har ikke penger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk buksa for 10 dager siden, det er ei skibukse, så hun brukte den ut sesongen og skulle kjøpe seg ny til neste år!

Buksa ligger i den posen hun kom å leverte den i, men nå vurderer jeg bare å levere den tilbake!

Hvis du ikke har brukt den engang og det er 10 dager siden så tror jeg at jeg hadde levert den tilbake og sagt at jeg hadde ombestemt meg fordi jeg ikke har råd til ny skibukse akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

6

• org

4

• Lillemus

2

• NeaNoor

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hjelp! Kr 1.500,- for ei brukt bukse er galskap! Jeg kunne fått 5 nye bukser til den prisen...

Skrevet

Var visstnok en skibukse. De koster gjerne 2000-3000 ny, om det er Arcteryx, Norrøna o.l.

Man overlever vel med ei billigere skibukse også...

Skrevet

Hjelp! Kr 1.500,- for ei brukt bukse er galskap! Jeg kunne fått 5 nye bukser til den prisen...

Det var ei skibukse - og de er jo dyre da....

Skrevet

Man overlever vel med ei billigere skibukse også...

Jeg har hatt ei billig-skibukse (kjøpt på Wearhouse) i 2-3 år. Helt grei så lenge en ikke setter seg ned eller leker i snøen eller det ikke snør blaut snø....

Ble litt lei i vinter av at jeg ble våt og kald på knærne bare jeg satte meg ned for å knytte en sko eller løfte opp ungene...

Har lyst på ei skikkelig skibukse neste år!

Skrevet

Jeg har hatt ei billig-skibukse (kjøpt på Wearhouse) i 2-3 år. Helt grei så lenge en ikke setter seg ned eller leker i snøen eller det ikke snør blaut snø....

Ble litt lei i vinter av at jeg ble våt og kald på knærne bare jeg satte meg ned for å knytte en sko eller løfte opp ungene...

Har lyst på ei skikkelig skibukse neste år!

Når du leker i snøen er det fint med en Wenaasdress el.l. Fås på steder der de selger arbeidsklær. Tror jeg betalte 300,- for min. :)

Skrevet

Tja. Mannen min kjøpte seg ei skibukse (Skogstad) til kr 300,- på G sport for en mnd siden.

Tilbud, naturligvis.

Mrs. Wallace
Skrevet

Var visstnok en skibukse. De koster gjerne 2000-3000 ny, om det er Arcteryx, Norrøna o.l.

Jo, men har man ikke penger, kjøper man ikke skibukse til 1500 kroner.

Mrs. Wallace
Skrevet

1500 for ei brukt bukse er uansett galskap. Særlig når man ikke har penger,

synes

Helt enig.

Skrevet

Dersom jeg hadde vokst ut av klesplagg så hadde jeg sannelig GITT de gratis bort til venninna mi. Forlange penger for brukte klær, eller klær som har hengt i klesskapet, ja da må det være litt av et merke. Forstår det jo når det gjelder pelskåper, brudekjoler, bunader osv. Men for ei bukse, nei - ubegripelig for meg.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Om jeg hadde vokst ut av en bukse, så ville jeg gitt den bort gratis!

Noe annet hadde vært om buksa var ubrukt, da hadde jeg kanskje vurdert å selge den til nedsatt pris.

Jeg syns du bare skal returnere buksa, du har jo uansett ikke bruk for den nå?

Skrevet

"Det er nok du som er umedgjørlig her"

Hun som er umedgjørlig?

Jeg skjønner ingenting av svarene her jeg.

Klær som jeg ikke kan bruke selv, gir jeg da gladelig bort til venninner eller andre om jeg ikke selv kan bruke de.

Jeg blir faktisk lykkelig om noen kan bruke dem.

Ellers vil det jo havne på loppemarked eller noe.

Jeg synes man er vel oppfinnsom, når man spekulerer i å tjene penger på klær man ikke kan bruke selv.

Og enda verre når det gjeder veninner. Det går over min fatteevne.

Er virkelig folk så gjerrig at de ikke unner venninna si ei gratis bukse de ikke selv kan bruke?

Enig.

Skrevet

"Det er nok du som er umedgjørlig her"

Hun som er umedgjørlig?

Jeg skjønner ingenting av svarene her jeg.

Klær som jeg ikke kan bruke selv, gir jeg da gladelig bort til venninner eller andre om jeg ikke selv kan bruke de.

Jeg blir faktisk lykkelig om noen kan bruke dem.

Ellers vil det jo havne på loppemarked eller noe.

Jeg synes man er vel oppfinnsom, når man spekulerer i å tjene penger på klær man ikke kan bruke selv.

Og enda verre når det gjeder veninner. Det går over min fatteevne.

Er virkelig folk så gjerrig at de ikke unner venninna si ei gratis bukse de ikke selv kan bruke?

Men det er en helt annen sak.

Her har de blitt enige om å selge/kjøpe en bukse. Og da skal man stå ved en slik avtale.

Intet (bortsett fra sjalusi kanskje) kan ødelegge et vennskap raskere enn krangel om penger.

Og da skal man stå for det man enes om.

At hun ikke burde forsøke å selge en brukt bukse til en venninne er en annen sak. Hvis venninnen ikke syntes det var et godt tilbud, så kunne hun jo bare ha takket høflig nei....?

Skrevet

Fikk buksa for 10 dager siden, det er ei skibukse, så hun brukte den ut sesongen og skulle kjøpe seg ny til neste år!

Buksa ligger i den posen hun kom å leverte den i, men nå vurderer jeg bare å levere den tilbake!

Da skal jeg moderere meg litt:-)

Det var litt kort tid å begynne å mase på, og med tanke på at det også er en vinterbukse som du ikke vil nyte godt av før om et år - så ser jeg at hun burde kunne vente en stund med betalingen. Spesielt siden det var hun som opprinnelig sa at det ikke hastet.

Da ville jeg foreslått at du gav henne et valg. Enten får hun buksa tilbake nå, eller så avtaler dere en dato for når den skal være betalt - og den datoen holder du (ikke minst for vennskapets skyld).

Skrevet

Har man "råd" til å bli lei av en brukt bukse til 1500?

*er visst helt utdatert jeg*

Jeg blir vanligvis lei av en ny(nyere brukt) bil etter et års tid - men har desverre ikke råd til å bytte så ofte som jeg vil....

Men når det gjelder motorsykkel derimot....:-)

Skrevet

Men det er en helt annen sak.

Her har de blitt enige om å selge/kjøpe en bukse. Og da skal man stå ved en slik avtale.

Intet (bortsett fra sjalusi kanskje) kan ødelegge et vennskap raskere enn krangel om penger.

Og da skal man stå for det man enes om.

At hun ikke burde forsøke å selge en brukt bukse til en venninne er en annen sak. Hvis venninnen ikke syntes det var et godt tilbud, så kunne hun jo bare ha takket høflig nei....?

Enig.

Gjest sandex
Skrevet

Synes fortsatt 1500 for ei brukt skibukse var minst 5 ganger for dyr!

Skrevet

Når du leker i snøen er det fint med en Wenaasdress el.l. Fås på steder der de selger arbeidsklær. Tror jeg betalte 300,- for min. :)

Jeg kjøpte HH sin HellyTec bukse. 800,- var full pris. Helt vanntett:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...