Gå til innhold

Meglere og lokkepris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som har erfaring med at enkelte eiendomsmeglere kjører lokkepriser på objekter? På ei visning i går var det vel ca 100 mennnesker. I dag er budene på over 440 000 over prisantydning. Tydelig at den opprinnelige prisen var lureri, skulle ønske at det gikk an å svarteliste slike meglere. De skal i allefall ikke få selge vårt hus når de opererer så urederlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt normalt, ihvertfall i oslo hvor jeg bor, prisantydning settes slik at man får folk inn på visning.

Moralsk eller ikke, jeg(og megleren) valgte selv den løsningen når min leilighet skulle selges..., hadde ikke råd til å være så moralsk da.

Skrevet

Prisantydning er jo bare kvalifisert gjetning da...

Kvalifisert taktikk kalles det :-)

Skrevet

Kvalifisert taktikk kalles det :-)

Nei, det er jo ikke meglerene som lager prisantydningen.

Skrevet

Nei, det er jo ikke meglerene som lager prisantydningen.

Megler laget takst, prisantydning tok megler og jeg meg av....

Skrevet

Megler laget takst, prisantydning tok megler og jeg meg av....

Jeg skrev selvfølgelig feil..., takstmann lagde taksten, prisantydningen var mer taktikk mellom takstmann og meg selv.

Skrevet

Jeg tror det skjer fordi prisene stiger så fort at takstmennene ikke følger med. Dessuten så er jo takst det leiligheten egentlig er verdt og at folk er så gale at de kjøper til de prisene som er nå er ikke takstmannens feil.

Er en treroms verdt 2,5 mill liksom? Det synes virkelig ikke jeg.

Skrevet

Her vi bor er ikke det vanlig, nei.

Takstmannens takst blir omtrent alltid prisantydning, av og til litt pluss eller minus.

Notar er forresten unntaket her, men de lokker feil vei. De har kunstig høye prisantydninger, og sliter veldig med å få solgt sine objekter.

Når det er sagt, så ville jeg som kjøper ikke brydd meg så hardt om prisantydning. Jeg ville sett på takstmannens vurdering og gjort meg opp en mening om hvor mye jeg ville gitt for boligen.

Men folk er jo gærne, rett og slett.

mil1365380270
Skrevet

Noen gjør det konsekvent, ja. Ikke så vanskelig å se. Bare å ta forbehold når de meglerne annonserer.

Dere er redeligere enn de fleste, om dere ikke vil bruke sånne når dere skal selge. De får jo mange evt. budgivere til å komme og sloss om huset deres.

Skrevet

Jeg var med på en budrunde i dag, der budet startet på taksten som var 1990000 kroner. Det var tre som var med i budrunden, han ene tok tenkepause etter et par hopp, mens vi to siste "duellerte" litt da vi var passert 2,1 mill. Jeg valgte å hoppe av, for jeg fikk litt følelsen av at her var det et eller annet som ikke aldeles stemte...

Det kan da ikke være normalt at et gammelt rekkehus der nytt bad må settes inn og tak innvendig må skiftes ut, går for flere hundre tusen over takst?

Gjest Boligløs
Skrevet

I Oslo er det vel heller regelen enn unntaket. Så en annonse i dag hvor prisantydning var satt lavere enn lånetakst, og omtrent 300.000.- under verditakst!

Idiotisk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...