Gå til innhold

Marmaris i sommer?

Anbefalte innlegg

Gjest Carinaaa
Skrevet

Vi er et par i midten av tjueårene som lurer på å reise til Tyrkia i sommer (august).

Tenkte på å reise til Marmaris, er det noen som har vært der i det siste som har litt erfaringer?

Tror vi dropper å reise til Alanya fordi prisnivået visst er endel høyere der enn i de mindre byene.

Ser etter et sted der vi kan ha det moro, shoppe, drive med aktiviteter og kanskje treffe på noen andre par som reiser.

Noen som kan anbefale? Eventuelt noen andre reisemål..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prisene i Marmaris er ikke særlig mye lavere enn Alanya.

Det er SVÆRT varmt i Tyrkia på den tiden av året. Så legg penger i å få et hotell med air-condition. (uten er det ubehagelig varmt).

Skrevet

Reis til Hellas isteden, der er menneskene veldig hyggelige ;-)

Gjest quando
Skrevet

Anbefaler ikke Tyrkia overhodet. Det er et land som ikke framstår som spesielt trivelig, syns jeg. Hvorfor dra dit når du kan dra til en gresk øy?

Gjest quando
Skrevet

Reis til Hellas isteden, der er menneskene veldig hyggelige ;-)

VEEELDIG enig.

Skrevet

Jeg henger meg på de som anbefaler de greske øyer i stedet for Tyrkia. Begge steder er det altfor varmt i august, men det er jo ikke sikkert dere bryr dere om det.

Alt ved Hellas er mye koseligere enn Tyrkia. Folka, stemningen, musikken, maten, strendene.

Gjest smakogbehag
Skrevet

Jeg henger meg på de som anbefaler de greske øyer i stedet for Tyrkia. Begge steder er det altfor varmt i august, men det er jo ikke sikkert dere bryr dere om det.

Alt ved Hellas er mye koseligere enn Tyrkia. Folka, stemningen, musikken, maten, strendene.

Rart at du sier at alt er så mye bedre med Hellas enn Tyrkia. Vi har vært begge steder flere ganger, og foretrekker helt klart Tyrkia framfor Hellas.

Skrevet

Rart at du sier at alt er så mye bedre med Hellas enn Tyrkia. Vi har vært begge steder flere ganger, og foretrekker helt klart Tyrkia framfor Hellas.

Det er overhodet ikke rart.

Skrevet

Nå er jeg svært svak for tsatziki, og gresk salat med feta, samt calamaris mm. MEN på generelt grunnlag er det tyrikske kjøkken LANG bedre enn det greske"! Så det så!!! Og Tyrkia er et vakkert land. MEN jeg er svært glad i Hellas også.. Så å velge formeg er umulig. Jeg sier heller; "ja, takk begge deler". Men IKKE i august.. DA er der grusomt varmt begge steder.

Skrevet

Nå er jeg svært svak for tsatziki, og gresk salat med feta, samt calamaris mm. MEN på generelt grunnlag er det tyrikske kjøkken LANG bedre enn det greske"! Så det så!!! Og Tyrkia er et vakkert land. MEN jeg er svært glad i Hellas også.. Så å velge formeg er umulig. Jeg sier heller; "ja, takk begge deler". Men IKKE i august.. DA er der grusomt varmt begge steder.

Ja, det blir for varmt. Jeg har bestemt meg for å vente til september, da er det levelig pluss utenom skoleferien.

Jeg sier aldri mer Tyrkia for meg og hurra for Hellas.

Skrevet

Jeg synes ikke Marmaris var noe spesielt hyggelig. Kan ikke sammenlignes med Alania i hvert fall. Cesme er hyggelig men bare en gate. Men nabobyen til Marmaris, Isclemer?, skal være hyggelig men der har jeg ikke vært.

Gjest quando
Skrevet

Det er noe riv ruskende galt med tyrkerne. Frekkhet og elendig moral, og elendig kvinnesyn, er de fremste kjennetegnene. For ikke å snekke om måten myndighetene behandler sine politiske minoriteter på.

Allerede på flyplassen får man hele landet i vrangstrupen, fordi myndighetene ikke sørger for å holde bagasjeparasittene vekk fra ankomsthallen.

Taktikken er at de roper: Saga? Ving? Apollo? ...for å gi inntrykk av at de jobber for disse selskapene. Men de er bare ute etter å loppe naive turister for penger. Så en naiv eldre norsk dame som lot seg lure. Parasittene tok bagasjen hennes, og trillet den bort til bussen. Hun var jo glad for det, men hun fikk ikke bagasjen sin, for de krevde penger for det. Hun ble jo forbannet, men de begynte å true damen, jeg så tårene i øya på henne. Til slutt måtte hun gi de en neve tyrkiske "gærninger", FOR Å FÅ SIN EGEN BAGASJE!!

En gang på samme turen, så var det en tyrker som begynte å beføle ei svensk jente på 12-13 år, mens foreldrene var litt uoppmerksomme...

Nei, aldri mer Tyrkia, en gang er èn gang for mye.

De er klin gærne, det er godt å vite at de aldri blir medlem av EU, hvor gjerne de enn vil..

Skrevet

Det er fordi Hellas egentlig er en dårlig kopi av Tyrkia ;o)

Skrevet

Det er noe riv ruskende galt med tyrkerne. Frekkhet og elendig moral, og elendig kvinnesyn, er de fremste kjennetegnene. For ikke å snekke om måten myndighetene behandler sine politiske minoriteter på.

Allerede på flyplassen får man hele landet i vrangstrupen, fordi myndighetene ikke sørger for å holde bagasjeparasittene vekk fra ankomsthallen.

Taktikken er at de roper: Saga? Ving? Apollo? ...for å gi inntrykk av at de jobber for disse selskapene. Men de er bare ute etter å loppe naive turister for penger. Så en naiv eldre norsk dame som lot seg lure. Parasittene tok bagasjen hennes, og trillet den bort til bussen. Hun var jo glad for det, men hun fikk ikke bagasjen sin, for de krevde penger for det. Hun ble jo forbannet, men de begynte å true damen, jeg så tårene i øya på henne. Til slutt måtte hun gi de en neve tyrkiske "gærninger", FOR Å FÅ SIN EGEN BAGASJE!!

En gang på samme turen, så var det en tyrker som begynte å beføle ei svensk jente på 12-13 år, mens foreldrene var litt uoppmerksomme...

Nei, aldri mer Tyrkia, en gang er èn gang for mye.

De er klin gærne, det er godt å vite at de aldri blir medlem av EU, hvor gjerne de enn vil..

Hihi, og alle utlendinger som kommer til Norge lurer på hvor baggasjebærerne er.

Det er en service de har i de fleste land, ikke bare i Tyrkia og alle forventer tips for det er det de lever av.

Gjest quando
Skrevet

Det er fordi Hellas egentlig er en dårlig kopi av Tyrkia ;o)

Du har sans for humor, skjønner jeg...

Gjest quando
Skrevet

Hihi, og alle utlendinger som kommer til Norge lurer på hvor baggasjebærerne er.

Det er en service de har i de fleste land, ikke bare i Tyrkia og alle forventer tips for det er det de lever av.

Kreativ, men dog usann måte å motivere tyrkernes møkka-adferd.

Jeg tror jeg har reist mer enn de fleste rundt omkring i verden, men slik bagasjeparasitter har jeg aldri sett noen myndigheter har tillatt å ha gående rundt på flyplasser. Ikke engang i Brasil.

Det styggeste er jo at de roper ut div selskapsnavn, kun i den hensikt å lure folk som er litt desorienterte når de ankommer. De får til og med lov til å stå FØR der guidene står.

*provosert*

Skrevet

Du har sans for humor, skjønner jeg...

Men det er sant. All kulturen i Hellas er etterligninger fra 'Tyrkia. Bare se på maten, den er den samme bare litt ekstra. Se på gamle bygninger og de er nesten like. Menneskene er også samme folket, i hvert fall i Vest-Tyrkia og i Nord-Hellas og på Kreta.

Gjest quando
Skrevet

Men det er sant. All kulturen i Hellas er etterligninger fra 'Tyrkia. Bare se på maten, den er den samme bare litt ekstra. Se på gamle bygninger og de er nesten like. Menneskene er også samme folket, i hvert fall i Vest-Tyrkia og i Nord-Hellas og på Kreta.

Selv et barn vet at den greske kulturen var velkjent i verden, lenge før noen visste om ottomanerne og Tyrkia.

Det som alltid har forbløffet meg, er at selv om det greske og tyrkiske folket rent etnisk sett, hører sammen, er de rent "folkeskikk-messig", totalt forskjellige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...