Gå til innhold

Marmaris i sommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv et barn vet at den greske kulturen var velkjent i verden, lenge før noen visste om ottomanerne og Tyrkia.

Det som alltid har forbløffet meg, er at selv om det greske og tyrkiske folket rent etnisk sett, hører sammen, er de rent "folkeskikk-messig", totalt forskjellige.

Synes du virkelig det? Nå har jeg bodd i Hellas da så jeg har sett alle baksidene, folket er utrolig sleipe og du skulle visst hva kelnere og salgfolk sier til deg når du står der. Og de gjør alt for å lure og snyte turistene.

I Tyrkia har jeg bare vært på ferie men jeg synes ikke de har den samme mentaliteten, de er oppriktig vennlige.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kumköy
Skrevet

Rart at du sier at alt er så mye bedre med Hellas enn Tyrkia. Vi har vært begge steder flere ganger, og foretrekker helt klart Tyrkia framfor Hellas.

:) det sa noen gamle Hellas-elskere til oss også da vi var i Tyrkia.

De hadde alltid dratt til Hellas, helt til de kom til Tyrkia, da ville de ikke tilbake til Hellas mer :)

Skrevet

Men det er sant. All kulturen i Hellas er etterligninger fra 'Tyrkia. Bare se på maten, den er den samme bare litt ekstra. Se på gamle bygninger og de er nesten like. Menneskene er også samme folket, i hvert fall i Vest-Tyrkia og i Nord-Hellas og på Kreta.

Du er helt ute å kjøre. *ler meg ihjel*

Skrevet

Synes du virkelig det? Nå har jeg bodd i Hellas da så jeg har sett alle baksidene, folket er utrolig sleipe og du skulle visst hva kelnere og salgfolk sier til deg når du står der. Og de gjør alt for å lure og snyte turistene.

I Tyrkia har jeg bare vært på ferie men jeg synes ikke de har den samme mentaliteten, de er oppriktig vennlige.

Underholdende å lese faktisk, dette er jo helt latterlig.

Skrevet

Det er noe riv ruskende galt med tyrkerne. Frekkhet og elendig moral, og elendig kvinnesyn, er de fremste kjennetegnene. For ikke å snekke om måten myndighetene behandler sine politiske minoriteter på.

Allerede på flyplassen får man hele landet i vrangstrupen, fordi myndighetene ikke sørger for å holde bagasjeparasittene vekk fra ankomsthallen.

Taktikken er at de roper: Saga? Ving? Apollo? ...for å gi inntrykk av at de jobber for disse selskapene. Men de er bare ute etter å loppe naive turister for penger. Så en naiv eldre norsk dame som lot seg lure. Parasittene tok bagasjen hennes, og trillet den bort til bussen. Hun var jo glad for det, men hun fikk ikke bagasjen sin, for de krevde penger for det. Hun ble jo forbannet, men de begynte å true damen, jeg så tårene i øya på henne. Til slutt måtte hun gi de en neve tyrkiske "gærninger", FOR Å FÅ SIN EGEN BAGASJE!!

En gang på samme turen, så var det en tyrker som begynte å beføle ei svensk jente på 12-13 år, mens foreldrene var litt uoppmerksomme...

Nei, aldri mer Tyrkia, en gang er èn gang for mye.

De er klin gærne, det er godt å vite at de aldri blir medlem av EU, hvor gjerne de enn vil..

Tyrkere har ikke folksekikk, uansett hva noen måtte mene :-)

Skrevet

Selv et barn vet at den greske kulturen var velkjent i verden, lenge før noen visste om ottomanerne og Tyrkia.

Det som alltid har forbløffet meg, er at selv om det greske og tyrkiske folket rent etnisk sett, hører sammen, er de rent "folkeskikk-messig", totalt forskjellige.

"Selv et barn vet at den greske kulturen var velkjent i verden, lenge før noen visste om ottomanerne og Tyrkia."

Helt riktig. Og vel så det.

Gjest ja til tyrkia
Skrevet

Kreativ, men dog usann måte å motivere tyrkernes møkka-adferd.

Jeg tror jeg har reist mer enn de fleste rundt omkring i verden, men slik bagasjeparasitter har jeg aldri sett noen myndigheter har tillatt å ha gående rundt på flyplasser. Ikke engang i Brasil.

Det styggeste er jo at de roper ut div selskapsnavn, kun i den hensikt å lure folk som er litt desorienterte når de ankommer. De får til og med lov til å stå FØR der guidene står.

*provosert*

Slike bagasjefolk har jeg opplevd både på hovedflyplassen i Beijing og andre asiatiske flyplasse, men har i løpet av mine 6 turer til Tyrkia aldri sett noen.

Tyrkia er et behagelig land å feriere i, det er noen år siden vi var i Marmaris, har foretrukket Alanya de siste årene. Tyrkia har et av verdens beste kjøkken, det er billig å leve der, det er kultur og det er sol og varme - hva mer kan en forlange!?

Skrevet

Du er helt ute å kjøre. *ler meg ihjel*

Er jeg vel ikke. Jeg har hørt om Sokrates og Aristoteles og demokratiets vugge jeg og. Det betyr derimot ikke at ikke kulturen i Hellas kommer østfra.

Skrevet

Underholdende å lese faktisk, dette er jo helt latterlig.

Så det er _du_ som er den som har monopol på sannheten.

Folk som svarer som deg er utrolig usymptiske.

Tipper du er feit og ensom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...