Gå til innhold

Kreta, Tyrkia eller Mallorca? Noen anbefalinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to voksne og to små barn som skal reise.'

Hva vil dere anbefale, Kreta, Tyrkia eller Mallorca?

Har fått rimelig tilbud på disse stedene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt Kreta og hatt Mallorca som andrevalg. Ville klart styrt unna Tyrkia.

Skrevet

Jeg ville reist til Tyrkia, flotte strender og mye mer eksotisk enn de andre stedene. Mye billigere å spise og shoppe der også.

Skrevet

Antar du har fått tilbud på familievennlige steder på alle destinasjonene. Og da er det nesten igrunn det samme. Men velg IKKE et overnattingssted uten air-condition. OG styr for all del unna steder der det står om hotellet/leilighetene, noe bråk fra omliggende barer må påregnes. Da er det som regel FULLT kaos ;-)

Jeg har vært alle alle stedene og trivdes godt alle steder (var da uten barn).

Gjest quando
Skrevet

Kreta eller Mallorca. Styr unna Tyrkia.

Det er noe riv ruskende galt med tyrkerne. Frekkhet og elendig moral, og elendig kvinnesyn, er de fremste kjennetegnene. For ikke å snekke om måten myndighetene behandler sine politiske minoriteter på.

Allerede på flyplassen får man hele landet i vrangstrupen, fordi myndighetene ikke sørger for å holde bagasjeparasittene vekk fra ankomsthallen.

Taktikken er at de roper: Saga? Ving? Apollo? ...for å gi inntrykk av at de jobber for disse selskapene. Men de er bare ute etter å loppe naive turister for penger. Så en naiv eldre norsk dame som lot seg lure. Parasittene tok bagasjen hennes, og trillet den bort til bussen. Hun var jo glad for det, men hun fikk ikke bagasjen sin, for de krevde penger for det. Hun ble jo forbannet, men de begynte å true damen, jeg så tårene i øya på henne. Til slutt måtte hun gi de en neve tyrkiske "gærninger", FOR Å FÅ SIN EGEN BAGASJE!!

En gang på samme turen, så var det en tyrker som begynte å beføle ei svensk jente på 12-13 år, mens foreldrene var litt uoppmerksomme...

Nei, aldri mer Tyrkia, en gang er èn gang for mye.

De er klin gærne, det er godt å vite at de aldri blir medlem av EU, hvor gjerne de enn vil..

Gjest blomsterløk
Skrevet

Vil anbefale Kreta, deretter Mallorca. Tyrkia synes jeg ikke noe om.

Skrevet

Skal vel mye til å slå Alcudia på Mallorca når det kommer til barneparadis..

Gjest Tyrkia helt klart!
Skrevet

Kreta eller Mallorca. Styr unna Tyrkia.

Det er noe riv ruskende galt med tyrkerne. Frekkhet og elendig moral, og elendig kvinnesyn, er de fremste kjennetegnene. For ikke å snekke om måten myndighetene behandler sine politiske minoriteter på.

Allerede på flyplassen får man hele landet i vrangstrupen, fordi myndighetene ikke sørger for å holde bagasjeparasittene vekk fra ankomsthallen.

Taktikken er at de roper: Saga? Ving? Apollo? ...for å gi inntrykk av at de jobber for disse selskapene. Men de er bare ute etter å loppe naive turister for penger. Så en naiv eldre norsk dame som lot seg lure. Parasittene tok bagasjen hennes, og trillet den bort til bussen. Hun var jo glad for det, men hun fikk ikke bagasjen sin, for de krevde penger for det. Hun ble jo forbannet, men de begynte å true damen, jeg så tårene i øya på henne. Til slutt måtte hun gi de en neve tyrkiske "gærninger", FOR Å FÅ SIN EGEN BAGASJE!!

En gang på samme turen, så var det en tyrker som begynte å beføle ei svensk jente på 12-13 år, mens foreldrene var litt uoppmerksomme...

Nei, aldri mer Tyrkia, en gang er èn gang for mye.

De er klin gærne, det er godt å vite at de aldri blir medlem av EU, hvor gjerne de enn vil..

Dette du har skrevet her er det største tullet jeg noen gang har lest! Høres ikke ut som om du har vært der i det hele tatt. Oppdiktet tull, spør du meg!

Jeg har vært i tyrkia mange ganger. Vi er en vennegjeng på 20 stk. To av parene med barn har kjøpt hus der for 4 år siden og de stortrives! Vi har bare positivt å si om tyrkia og tyrkerne! De er vennlige, hjelpsomme og det snilleste folkeslaget jeg har vært i nærheten av. (Har reist mye i verden både Afrika, Usa og Europa!)

Ønsker du en ferie som er litt mer spennende enn vanlige Spania og Hellas så dra til Tyrkia! Det er mye billigere der og det er masse fint å kjøpe, og ikke minst oppleve! :)

Det er en grunn til at alle 20 drar tilbake hver sommer! :)

Skrevet

Dette du har skrevet her er det største tullet jeg noen gang har lest! Høres ikke ut som om du har vært der i det hele tatt. Oppdiktet tull, spør du meg!

Jeg har vært i tyrkia mange ganger. Vi er en vennegjeng på 20 stk. To av parene med barn har kjøpt hus der for 4 år siden og de stortrives! Vi har bare positivt å si om tyrkia og tyrkerne! De er vennlige, hjelpsomme og det snilleste folkeslaget jeg har vært i nærheten av. (Har reist mye i verden både Afrika, Usa og Europa!)

Ønsker du en ferie som er litt mer spennende enn vanlige Spania og Hellas så dra til Tyrkia! Det er mye billigere der og det er masse fint å kjøpe, og ikke minst oppleve! :)

Det er nok mange flere enn quando som har negative erfaringer med å feriere i Tyrkia.

En gang, aldri mer!

Skrevet

Har vært alle stedene og ville valgt Kreta. Stille, trygt og rolig sted.

Tyrkia er mye mas, og Mallorca synes jeg er litt "godt brukt".

Gjest quando
Skrevet

Jeg registrerer jo at det fortsatt er en del folk som drar til Tyrkia. Men etter min mening er det en veldig høy harryfaktor på disse turistene, dvs turister som kanskje ikke er de aller "dypeste" når det gjelder å reflektere over landet som sådan, og kulturen blant de tyrkerne turister møter.

Litt løfterikt er det imidlertid at man stadig hører folk som har vært der en gang si: Aldri mer!

Skrevet

tusen takk for svar alle sammen - vi får ta en diskusjonsrunde i familien her:)

God helg!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...