Gå til innhold

Tore frikjent

Anbefalte innlegg

Gjest hurra for tore
Skrevet

Hipp hurra!!! Tore ble "frikjent". Endelig skjønner dem kritikerne at de driter seg ut som hårsåre og bare opptatt av egen adopt-rolle.

Typisk norsk å være kritisk på vegne av andre sier hu Kine Hellebust.

Herrrrlig sagt.

Men nå håper jeg Lisa Tønne får seg en på kjeften, siden hun gikk langt over streken med å henge ut gutten og familien hans.

Også de som forsvarte hennes dummskap med at Tore gjorde det først.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• flisa

3

• keinstein

3

• Logitechmusa

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest heeelt enig
Skrevet

HELT ENIG!!! Ikke ofte jeg skriver her, men jeg bare måtte støtte dette Tore innlegget. Sier også:hurra for tore!!

Skrevet

Skulle bare mangle at han ikke ble det.

Det eneste alt rabalderet rundt dette til gangs har bevist er noe som er vel kjent fra før, nemlig at adopsjonsforeldre er ressurssterke og tydligvis også høytskrikende når noen tråkker dem det minste på tærne.

Skrevet

Det er snakk om kringkastingsrådet som skulle ta stilling til det enkelte innslaget om 16-åringen som møtte biologisk mor på TV:

"Rådet konkluderte også, med en del kritiske merknader, at innslaget var innenfor NRKs etiske rammer. Men ikke alle rådsmedlemmene var overbevist om at det var riktig å sende det.

– NRK skal være forsiktig med å gjøre adopsjonssaker om til underholdning, sa Sigbjørn Molvik.

Også rådets nestleder Steinar Ness var kritisk, særlig til Strømøys forsvarstale:

– Tore Strømøy gjør dette til noe uskyldig når han spør «kan det være så ille at en 17-åring møter mora si» og «man trenger vel ikke psykolog for å møte slekta». Han filmer folk i følelsesladde situasjoner, der de er svært sårbare, og sender det som underholdning.

Ness mente også at Strømøy ikke hadde noe godt svar på kritikken av faktaene i programmet. Det er blant annet strid om rettsavgjørelser i Colombia gir moren rett i at barnet ble adoptert uten hennes samtykke.

– Det holder ikke at Strømøy sier han «tror på denne historien». NRK kan ikke gjøre dokumentasjonskrav til et trosspørsmål, sa Ness.

Gjest hurra for tore
Skrevet

Hva har Lisa Tønne gjort??

Hun kritisrerte Tore så utrolig i Standpunkt.

Og likevel dreit hun selv ut denne gutten og foreldrene hans, og var for uinteligent til å skjønne det når de stoppet henne.

DET skulle vært fler enn Dagbladet som skreiv om.

Skrevet

Det er snakk om kringkastingsrådet som skulle ta stilling til det enkelte innslaget om 16-åringen som møtte biologisk mor på TV:

"Rådet konkluderte også, med en del kritiske merknader, at innslaget var innenfor NRKs etiske rammer. Men ikke alle rådsmedlemmene var overbevist om at det var riktig å sende det.

– NRK skal være forsiktig med å gjøre adopsjonssaker om til underholdning, sa Sigbjørn Molvik.

Også rådets nestleder Steinar Ness var kritisk, særlig til Strømøys forsvarstale:

– Tore Strømøy gjør dette til noe uskyldig når han spør «kan det være så ille at en 17-åring møter mora si» og «man trenger vel ikke psykolog for å møte slekta». Han filmer folk i følelsesladde situasjoner, der de er svært sårbare, og sender det som underholdning.

Ness mente også at Strømøy ikke hadde noe godt svar på kritikken av faktaene i programmet. Det er blant annet strid om rettsavgjørelser i Colombia gir moren rett i at barnet ble adoptert uten hennes samtykke.

– Det holder ikke at Strømøy sier han «tror på denne historien». NRK kan ikke gjøre dokumentasjonskrav til et trosspørsmål, sa Ness.

Helt enig!!!!

Gjest Riste på hodet
Skrevet

Skulle bare mangle at han ikke ble det.

Det eneste alt rabalderet rundt dette til gangs har bevist er noe som er vel kjent fra før, nemlig at adopsjonsforeldre er ressurssterke og tydligvis også høytskrikende når noen tråkker dem det minste på tærne.

"Det eneste alt rabalderet rundt dette til gangs har bevist er noe som er vel kjent fra før, nemlig at adopsjonsforeldre er ressurssterke og tydligvis også høytskrikende når noen tråkker dem det minste på tærne."

Vet du, dette skjønner jeg ingenting av. Er det virkelig så vanskelig å forstå at vi som er adoptivforeldre ønsker å beskytte barna våre? Det er vel noe som burde vært obligatorisk for alle foreldre?

Greit at mange ønsker å søke røttene sine, de har gått en lang vei for å komme dit. Det er en prosess. Fint at de får hjelp! Men! Det blir noe helt annet når man blir oppsøkt av røttene, mens man enda er et barn og ikke har tatt stilling til om dette er noe jeg vil! Skjønner dere virkelig ikke dette?

Skal jeg bli kalt høytskrikende når jeg reagerer på dette? Det viktigste for meg er at ungen min har det bra, og er trygg! Det er vel det viktigste for deg og? Så får barnet mitt ta stilling til slike viktige ting når h*n er klar for det. Ikke etter "press" fra et tv-program. Adoptivforeldrene hadde, i dette tilfellet, ikke noe valg! Selv om de selvfølgelig hadde det.

Jeg forstår godt om barnet mitt velger å oppsøke sine røtter. Men jeg forstår godt om hun ikke vil det også.

Livet går videre etter kameraene er stengt av. Mange som glemmer det, tror jeg.

Gjest hurra for tore
Skrevet

Hm, er Kringkastingsrådet tilstrekkelig objektive, mon tro?

Det er særdeles bredt sammensatt, ikke bare faglig men også partipolitisk.

Gjest hurrato
Skrevet

"Det eneste alt rabalderet rundt dette til gangs har bevist er noe som er vel kjent fra før, nemlig at adopsjonsforeldre er ressurssterke og tydligvis også høytskrikende når noen tråkker dem det minste på tærne."

Vet du, dette skjønner jeg ingenting av. Er det virkelig så vanskelig å forstå at vi som er adoptivforeldre ønsker å beskytte barna våre? Det er vel noe som burde vært obligatorisk for alle foreldre?

Greit at mange ønsker å søke røttene sine, de har gått en lang vei for å komme dit. Det er en prosess. Fint at de får hjelp! Men! Det blir noe helt annet når man blir oppsøkt av røttene, mens man enda er et barn og ikke har tatt stilling til om dette er noe jeg vil! Skjønner dere virkelig ikke dette?

Skal jeg bli kalt høytskrikende når jeg reagerer på dette? Det viktigste for meg er at ungen min har det bra, og er trygg! Det er vel det viktigste for deg og? Så får barnet mitt ta stilling til slike viktige ting når h*n er klar for det. Ikke etter "press" fra et tv-program. Adoptivforeldrene hadde, i dette tilfellet, ikke noe valg! Selv om de selvfølgelig hadde det.

Jeg forstår godt om barnet mitt velger å oppsøke sine røtter. Men jeg forstår godt om hun ikke vil det også.

Så var et program blant hundre dårlig. Javel.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det skremmende er ikke at en tv-kanal sender denne søpla.

Det skremmende er at 1 million nordmenn benker seg foran tv-en og ser på.

Men det er derfor Se og Hør selger. Vår nasjon består av ufattelig mange patetiske kikkere.

NORDMENN HAR FOR MANGE HEMMELIGHETER, sto det med stor skrift på Dagbladets forside for et par måneder siden. Under var det bilde av Tore Strømøy.

Herregud for en mann! Og herregud for noen folk som ser på denne såkalte underholdninga.

Skrevet

Det er særdeles bredt sammensatt, ikke bare faglig men også partipolitisk.

ok.

Gjest Riste på hodet
Skrevet

Så var et program blant hundre dårlig. Javel.

"Så var et program blant hundre dårlig. Javel."

Det er jo den episoden mange diskuterer da, og det er tydeligvis mange som ikke forstår at man reagerer. Vi er jo hårsåre, det er jo saken! Pøh! Vi har faen meg lov til å reagere på akkurat denne hendelsen. For den unge gutten var det ikke "bare et dårlig program blant hundre". Men det bekymrer ikke deg det, sant?

Mange er imot selve programmet også, sikkert, sånn er det jo med alt her i verden. Selv har jeg ikke imot programmet, men synes Tore blander mye begreper og uttaler seg uvitende om adopsjon iblant.

Skrevet

Jeg tror ikke en tøddel på at du\deres engasjemnet og grove hets av Tore Strømøy har noe som helst med hensynet til barna å gjøre.

Tvert i mot er det bunnet helt og holdent ut i en egoistisk forsvarsmekansime der det å KANSKJE måtte dele barnet sitt med de biologiske foreldrene en eller annet gang i fremtiden, får enkelte av dere til å skrike som stukne griser, med all verdens slags vikarierende og lett gjennomskuelihge argumenter.

Litt ærlighet hadde man kommet mye lenger med.

Skrevet

Jeg tror ikke en tøddel på at du\deres engasjemnet og grove hets av Tore Strømøy har noe som helst med hensynet til barna å gjøre.

Tvert i mot er det bunnet helt og holdent ut i en egoistisk forsvarsmekansime der det å KANSKJE måtte dele barnet sitt med de biologiske foreldrene en eller annet gang i fremtiden, får enkelte av dere til å skrike som stukne griser, med all verdens slags vikarierende og lett gjennomskuelihge argumenter.

Jeg er enig. Det er tre aktører her; barna, foreldre, og Tore Mediahore.

De har hver sine interesser og to av de forsøker å blande sammen ulike vikarierende årsaker.

Det blir som eventyret med fuglen, kua, kumøkka og katten, hvis noen har hørt det.

Gjest Riste på hodet
Skrevet

Det er det frekkeste jeg har hørt. Hva vet vel du om meg og min familie?

Hvis du, og andre, tror at dette ikke er tanker vi har hatt i hodet LENGE før vi hadde et barn i armene, så kan jeg opplyse om at det ikke funker sånn. En adopsjonsprosess er en lang prosess, og man må stille seg ganske mange flere spørsmål enn de som får biologiske barn. Det er ingen avgjørelse man tar sånn plutselig. Det er mye å forholde seg til.

Det er ikke fremmed for oss at barna våre har biologiske foreldre. Det er ingen trussel heller. Det viktigste for meg, som jeg sa, er at barnet mitt har det bra. Og velger hun å søke sine røtter, så skal jeg hjelpe henne alt jeg kan. Vi har navn og bilde, og dette er ikke ukjent for datteren min. Om DU tror meg eller ikke, er meg revnende likegyldig, bare HUN vet.

Hvor har du fått det oppblåste synet ditt fra?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...