Gå til innhold

Tore frikjent

Anbefalte innlegg

Gjest hvem lager bråk ..... jo noen adoptivforeldre og adopsjonsforume
Skrevet

"Det eneste alt rabalderet rundt dette til gangs har bevist er noe som er vel kjent fra før, nemlig at adopsjonsforeldre er ressurssterke og tydligvis også høytskrikende når noen tråkker dem det minste på tærne."

Vet du, dette skjønner jeg ingenting av. Er det virkelig så vanskelig å forstå at vi som er adoptivforeldre ønsker å beskytte barna våre? Det er vel noe som burde vært obligatorisk for alle foreldre?

Greit at mange ønsker å søke røttene sine, de har gått en lang vei for å komme dit. Det er en prosess. Fint at de får hjelp! Men! Det blir noe helt annet når man blir oppsøkt av røttene, mens man enda er et barn og ikke har tatt stilling til om dette er noe jeg vil! Skjønner dere virkelig ikke dette?

Skal jeg bli kalt høytskrikende når jeg reagerer på dette? Det viktigste for meg er at ungen min har det bra, og er trygg! Det er vel det viktigste for deg og? Så får barnet mitt ta stilling til slike viktige ting når h*n er klar for det. Ikke etter "press" fra et tv-program. Adoptivforeldrene hadde, i dette tilfellet, ikke noe valg! Selv om de selvfølgelig hadde det.

Jeg forstår godt om barnet mitt velger å oppsøke sine røtter. Men jeg forstår godt om hun ikke vil det også.

Livet går videre etter kameraene er stengt av. Mange som glemmer det, tror jeg.

Hørte akkurat et intervju på radioen, det var pappaen til den adopterte gutten de snakket med. Han er SÅ glad for at deres adoptivsønn fikk hilse på sin mor, de har hele tiden vært positive til dette møtet, det var godt planlagt, det adoptivforeldrene og gutten nå er forbannet på, er slike som ikke har satt seg inn i saken, som dømmer ut fra oppførselen gutten hadde i tv-sendingen. Gutten var hele tiden, som Tore også hele tiden har sagt, positiv til å være med på dette.

Det er alt bråket i etterkant de blir lei av !

Videoannonse
Annonse
  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• flisa

3

• keinstein

3

• Logitechmusa

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Riste på hodet
Skrevet

Jeg tror ikke en tøddel på at du\deres engasjemnet og grove hets av Tore Strømøy har noe som helst med hensynet til barna å gjøre.

Tvert i mot er det bunnet helt og holdent ut i en egoistisk forsvarsmekansime der det å KANSKJE måtte dele barnet sitt med de biologiske foreldrene en eller annet gang i fremtiden, får enkelte av dere til å skrike som stukne griser, med all verdens slags vikarierende og lett gjennomskuelihge argumenter.

Litt ærlighet hadde man kommet mye lenger med.

En ting til: Har du et øyeblikk prøvd å satt deg i 16 år gamle Alexanders situasjon?

Nei, tenkte meg det.

Gjest Riste på hodet
Skrevet

Hørte akkurat et intervju på radioen, det var pappaen til den adopterte gutten de snakket med. Han er SÅ glad for at deres adoptivsønn fikk hilse på sin mor, de har hele tiden vært positive til dette møtet, det var godt planlagt, det adoptivforeldrene og gutten nå er forbannet på, er slike som ikke har satt seg inn i saken, som dømmer ut fra oppførselen gutten hadde i tv-sendingen. Gutten var hele tiden, som Tore også hele tiden har sagt, positiv til å være med på dette.

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article1274844.ece

Ser dette ut som en solskinnshistorie?

Gjest hurra for tore
Skrevet

Sier som Kine Hellebust visstnok sa: Typisk norsk å være kritisk PÅ VEGNE AV ANDRE.

De driter seg ut med den pompøse "være bedre forberedt foreldre-holdningen" disse folka.

SÅ presser de igjennom kritikk som den det gjelder ikke kjenner igjen.

Skrevet

En ting til: Har du et øyeblikk prøvd å satt deg i 16 år gamle Alexanders situasjon?

Nei, tenkte meg det.

Synd for deg: http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=3078215

Ditt snikksnakk på vegne av andre bidrar bare til å synliggjøre hvor fullstendig korrekt det er å hevde at du farer med vikariernde argumenterer, og misbruker andre i eget agenda.

Skrevet

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article1274844.ece

Ser dette ut som en solskinnshistorie?

Som faren akkurat sa på radioen, det er adopsjonsforumer og adopsjonsforeldre som hauser opp saken i media !!

Faren sa, hvorfor har INGEN SPURT gutten hva han syntes, media/adopsjonsforeldre- og forumer bryr seg mer om hva Lisa Tønne sa om guttens kroppsspråk. Det sier litt om dere !

Gjest chaguala
Skrevet

Jeg tror ikke en tøddel på at du\deres engasjemnet og grove hets av Tore Strømøy har noe som helst med hensynet til barna å gjøre.

Tvert i mot er det bunnet helt og holdent ut i en egoistisk forsvarsmekansime der det å KANSKJE måtte dele barnet sitt med de biologiske foreldrene en eller annet gang i fremtiden, får enkelte av dere til å skrike som stukne griser, med all verdens slags vikarierende og lett gjennomskuelihge argumenter.

Litt ærlighet hadde man kommet mye lenger med.

Det blir bare så latterlig at jeg ikke vet hva jeg skal si. Min datter har fått sin biologiske mors navn. Vårt valg. Vi snakker ofte om henne. Min datter sier at hun vil treffe sin biologiske mor når hun blir stor nok, og vet du? Det har jeg også lyst til!! Jeg håper virkelig at jeg får vise henne hvilken fantastisk liten frøken hun har gitt liv til.

Det du skriver her viser bare at du har null peiling på forholdet mellom adopterte og deres foreldre, og jeg mistenker deg for å tro at det ikke er et like sterkt forhold som det mellom biologiske barn og deres foreldre. Feil!! Og det triste er at du ikke er alene om å mistenke adoptivforeldre for å ha vikarierende motiver når de ikke ønsker å legge ut om ungene sin historie til gud og hverman. Hvor vanskelig kan det være å akseptere at vi vil at våre barn skal få sin histore - som kan være ganske brutal og stygg - først. Og selv velge hva andre skal få vite?

Skrevet

Sier som Kine Hellebust visstnok sa: Typisk norsk å være kritisk PÅ VEGNE AV ANDRE.

De driter seg ut med den pompøse "være bedre forberedt foreldre-holdningen" disse folka.

SÅ presser de igjennom kritikk som den det gjelder ikke kjenner igjen.

HELT enig med deg !

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Det skremmende er ikke at en tv-kanal sender denne søpla.

Det skremmende er at 1 million nordmenn benker seg foran tv-en og ser på.

Men det er derfor Se og Hør selger. Vår nasjon består av ufattelig mange patetiske kikkere.

NORDMENN HAR FOR MANGE HEMMELIGHETER, sto det med stor skrift på Dagbladets forside for et par måneder siden. Under var det bilde av Tore Strømøy.

Herregud for en mann! Og herregud for noen folk som ser på denne såkalte underholdninga.

Har lova meg selv og ikke bruke energi på å ergre meg mer over Tore Strømøy.Slår av tv en.

Men ihvert fall et hurra for det du skreiv,helt enig.

Gjest Riste på hodet
Skrevet

Synd for deg: http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=3078215

Ditt snikksnakk på vegne av andre bidrar bare til å synliggjøre hvor fullstendig korrekt det er å hevde at du farer med vikariernde argumenterer, og misbruker andre i eget agenda.

Du er ikke sann altså. Må være fint å leve med deg, du som tillegger andre folk meninger og du som vet best. Går ikke an å diskutere, du tror jo ikke på det jeg sier. Og noe mer provoserende finnes vel ikke.

Som om DU vet hva jeg tenker og mener, og hvem jeg er.

Gjest Riste på hodet
Skrevet

Det blir bare så latterlig at jeg ikke vet hva jeg skal si. Min datter har fått sin biologiske mors navn. Vårt valg. Vi snakker ofte om henne. Min datter sier at hun vil treffe sin biologiske mor når hun blir stor nok, og vet du? Det har jeg også lyst til!! Jeg håper virkelig at jeg får vise henne hvilken fantastisk liten frøken hun har gitt liv til.

Det du skriver her viser bare at du har null peiling på forholdet mellom adopterte og deres foreldre, og jeg mistenker deg for å tro at det ikke er et like sterkt forhold som det mellom biologiske barn og deres foreldre. Feil!! Og det triste er at du ikke er alene om å mistenke adoptivforeldre for å ha vikarierende motiver når de ikke ønsker å legge ut om ungene sin historie til gud og hverman. Hvor vanskelig kan det være å akseptere at vi vil at våre barn skal få sin histore - som kan være ganske brutal og stygg - først. Og selv velge hva andre skal få vite?

Er så enig med deg. Akkurat som disse folkene tror at vi etter 10 år finner ut: "oi, det fantes en biologisk mor og far et sted, og det skjønte vi først nå". Det blir for dumt, altså. De vet tydeligvis ikke bedre.

Datteren min vet navnet på sin biologiske mor og far, har sett bilde av fødemor, og vet det som hennes alder tilsier hun kan få vite. Her i huset er det ikke et ikke-tema.

Og da finnes det ikke mer provoserende enn sånne som tror at opprinnelsen er noe man vil fortrenge og glemme, og ikke prate om.

bugge -jenta
Skrevet

Det skremmende er ikke at en tv-kanal sender denne søpla.

Det skremmende er at 1 million nordmenn benker seg foran tv-en og ser på.

Men det er derfor Se og Hør selger. Vår nasjon består av ufattelig mange patetiske kikkere.

NORDMENN HAR FOR MANGE HEMMELIGHETER, sto det med stor skrift på Dagbladets forside for et par måneder siden. Under var det bilde av Tore Strømøy.

Herregud for en mann! Og herregud for noen folk som ser på denne såkalte underholdninga.

Det programmet er og har vært bannlyst her i stua. Venner og familie som ønsker å se programmet får et klart njet fra oss. Har hatet konseptet fra første stund.

Skrevet

Du er ikke sann altså. Må være fint å leve med deg, du som tillegger andre folk meninger og du som vet best. Går ikke an å diskutere, du tror jo ikke på det jeg sier. Og noe mer provoserende finnes vel ikke.

Som om DU vet hva jeg tenker og mener, og hvem jeg er.

I stedet for å fortsette på samme besserwisservis burde du gå inn i den mørkeste kroken å skamme deg!

Nå, når familien endelig lar seg intervjue fremkommer det tydelig at det ikke er Tore Strømøy, men DU og dine likesinnene (blandt annet via foreningen deres) som har påført denne gutten lidelser og belastninger.

Utkangspunktet mitt var høytskrikende, men det burde nok vært anført superarrogante i tillegg.

Gjest chaguala
Skrevet

Da må jeg virkelig få si at jeg begynner å lure på de foreldrene der. Hvis diskusjonen i media vært slik belastning for familien og gutten, hvorfor i all verden gikk de da ikke umiddelbart ut og sa det som faren sier nå? Det hadde jo ganske så effektivt kunne sette en stopper for den biten av diskusjonen som går på gutten og hans familie.

Jeg syntes det var rart at foreldrene tillot programmet å bli sendt på tv. Og jeg må si at jeg synes det er enda rarere at faren først står fram nå og sier det han sier.

Skrevet

Da må jeg virkelig få si at jeg begynner å lure på de foreldrene der. Hvis diskusjonen i media vært slik belastning for familien og gutten, hvorfor i all verden gikk de da ikke umiddelbart ut og sa det som faren sier nå? Det hadde jo ganske så effektivt kunne sette en stopper for den biten av diskusjonen som går på gutten og hans familie.

Jeg syntes det var rart at foreldrene tillot programmet å bli sendt på tv. Og jeg må si at jeg synes det er enda rarere at faren først står fram nå og sier det han sier.

Jaha, så nå er det altså adoptivforldrene som skal mistenkeliggjøres og motta en god porsjon hets etter at alle skanser er tapt..

Hva og hvem blir den\de neste?

Gjest chaguala
Skrevet

I stedet for å fortsette på samme besserwisservis burde du gå inn i den mørkeste kroken å skamme deg!

Nå, når familien endelig lar seg intervjue fremkommer det tydelig at det ikke er Tore Strømøy, men DU og dine likesinnene (blandt annet via foreningen deres) som har påført denne gutten lidelser og belastninger.

Utkangspunktet mitt var høytskrikende, men det burde nok vært anført superarrogante i tillegg.

...og du finner det ikke det minste rart at familien først nå finner det for godt å si det i media. Herregud. Programmet ble kritisert FØR det ble sendt. Og det begynte med en reportasje i Dagbladet hvor DE stod fram, med bilde og kritikk!

Debatten raste allerede før programmet. Og det er nå 1,5 uke siden programmet ble sendt. De burde kanskje ha tenkt på å si det som de sier nå umiddelbart etter at Dagbladet hadde trykket sin historie. Det ville vel helt sikkert ha kvelt den delen av kritikken som går på gutten direkte, vil jeg tro.

For meg blir dette for rart.

Gjest chaguala
Skrevet

Jaha, så nå er det altså adoptivforldrene som skal mistenkeliggjøres og motta en god porsjon hets etter at alle skanser er tapt..

Hva og hvem blir den\de neste?

Neida, jeg hetser ingen. Jeg ville bare tatt en del andre valg hvis det var min unge media diskuterte opp og ned og bort veggene.

Skrevet

...og du finner det ikke det minste rart at familien først nå finner det for godt å si det i media. Herregud. Programmet ble kritisert FØR det ble sendt. Og det begynte med en reportasje i Dagbladet hvor DE stod fram, med bilde og kritikk!

Debatten raste allerede før programmet. Og det er nå 1,5 uke siden programmet ble sendt. De burde kanskje ha tenkt på å si det som de sier nå umiddelbart etter at Dagbladet hadde trykket sin historie. Det ville vel helt sikkert ha kvelt den delen av kritikken som går på gutten direkte, vil jeg tro.

For meg blir dette for rart.

Du mener i fullt alvor at faren burde gå ut å fortelle hvordan mediahysteriet har påvirket dem FØR mediahysteriet fant sted?

God bedring!

Skrevet

"Jeg syntes det var rart at foreldrene tillot programmet å bli sendt på tv" .... jammen kjære deg, de har jo vært positive til det hele tiden. Det er jo absolutt ikke de som steller istand bråk her da ....

Faren sa at de hadde kontaktet NRK- pga noe de hadde skrevet på sidene sine FØR programmet var blitt sendt, akkurat det hadde de ikke likt.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Sakser følgende fra medieviter Alex Iversen:

"Jeg tviler likevel på at kritikken som nå hagler over programmet vil gjøre inntrykk på Strømøy og hans varmeste tilhengere. Det virker som de er så hypnotiserte av forestillinger om sin egen opphøyde «godhet», at ikke ser at de står i fare for å behandle mennesker på en måte selv den mest kyniske reality-produsent ville hold seg for god til."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...