Gå til innhold

Tore frikjent

Anbefalte innlegg

Gjest chaguala
Skrevet

Du mener i fullt alvor at faren burde gå ut å fortelle hvordan mediahysteriet har påvirket dem FØR mediahysteriet fant sted?

God bedring!

Kan du lese? Mediebråket begynte 2-3 dager FØR programmet, som ble sendt for over 1,5 uke siden. Det har altså vært skriverier om dette i i to hele uker. Og bråket startet med en artikkel i Dabladet der familien selv stod fram. Det er ikke snakk om å står fram før kritikken, men det virker litt rart å vente til debatten, som de selv startet, har rast i to uker før de stod fram og plutselig sier at de ikke mente det.

Og god bedring i like måte.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• flisa

3

• keinstein

3

• Logitechmusa

2

Mest aktive i denne tråden

tigertrollet
Skrevet

Skulle bare mangle. Tull hele debatten. Det var en spesiell sak. Kritikerne får sørge for å gjøre bedre research før de driter seg ut på tv.

Skrevet

Kan du lese? Mediebråket begynte 2-3 dager FØR programmet, som ble sendt for over 1,5 uke siden. Det har altså vært skriverier om dette i i to hele uker. Og bråket startet med en artikkel i Dabladet der familien selv stod fram. Det er ikke snakk om å står fram før kritikken, men det virker litt rart å vente til debatten, som de selv startet, har rast i to uker før de stod fram og plutselig sier at de ikke mente det.

Og god bedring i like måte.

Til opplysning: faren forteller hvordan medistyret, og kanskje spesielt debattprogrammet på NRK for etpar dager siden har påvirket gutten kontra det å stå frem i studio under selve programmet.

Det sier seg selv at han ikke kunne vite det for to uker siden.

Gjest chaguala
Skrevet

Til opplysning: faren forteller hvordan medistyret, og kanskje spesielt debattprogrammet på NRK for etpar dager siden har påvirket gutten kontra det å stå frem i studio under selve programmet.

Det sier seg selv at han ikke kunne vite det for to uker siden.

Ok, la oss ta det EN gang til! Jeg mener ikke at familien skulle ha visst dette for to uker siden. Men altså. Familien stod selv fram for to uker siden, og started med det debatten. Som fortsatte etter at programmet ble sendt for 1,5 uker siden. Det har vel blitt skrevet en 5-6 kritiske kommentarer i avisen. Samt en 4-5 artikler om saken. Alle sa det samme. Og dette FØR Standpunkt, som ble sendt på onsdag. I dag er det fredag. Kanskje burde faren ha stått fram allerede dagen etter at Tore på Sporet ble sendt og sagt: "dette synes vi var ok, vi har ingenting å utsette på Tore på Sporet". I stedet for å bare la debatten fare og folk mene ting i hytt og pine. Hadde de gjort det hadde det neppe blitt noe Standpunkt i går. Tror du?

Jeg hadde i alle fall aldri tillatt at mitt barn ble diskutert i media på den måten som gutten har blitt. Særlig ikke om jeg så at det som stod var fullstendig feiltolkninger av hva barnet mitt og jeg mente. Da hadde jeg tatt kontakt med media og sagt "hør nå her, dere har misforstått" Og gitt min side av historien. Men det er bare meg.

Skrevet

Ok, la oss ta det EN gang til! Jeg mener ikke at familien skulle ha visst dette for to uker siden. Men altså. Familien stod selv fram for to uker siden, og started med det debatten. Som fortsatte etter at programmet ble sendt for 1,5 uker siden. Det har vel blitt skrevet en 5-6 kritiske kommentarer i avisen. Samt en 4-5 artikler om saken. Alle sa det samme. Og dette FØR Standpunkt, som ble sendt på onsdag. I dag er det fredag. Kanskje burde faren ha stått fram allerede dagen etter at Tore på Sporet ble sendt og sagt: "dette synes vi var ok, vi har ingenting å utsette på Tore på Sporet". I stedet for å bare la debatten fare og folk mene ting i hytt og pine. Hadde de gjort det hadde det neppe blitt noe Standpunkt i går. Tror du?

Jeg hadde i alle fall aldri tillatt at mitt barn ble diskutert i media på den måten som gutten har blitt. Særlig ikke om jeg så at det som stod var fullstendig feiltolkninger av hva barnet mitt og jeg mente. Da hadde jeg tatt kontakt med media og sagt "hør nå her, dere har misforstått" Og gitt min side av historien. Men det er bare meg.

Du snur alt på hodet. Faren er selvsagt ikke forpliktet til å ytre noe som helst i media omn dette.

De som derimot rykker ut og synser alt mulig på deres vegne burde være forpliktet til å vite hva de snakker om FØR de ytrer seg.

Gjest chaguala
Skrevet

Du snur alt på hodet. Faren er selvsagt ikke forpliktet til å ytre noe som helst i media omn dette.

De som derimot rykker ut og synser alt mulig på deres vegne burde være forpliktet til å vite hva de snakker om FØR de ytrer seg.

Men herregud da mann! Selvfølgelig er ikke faren forpliktet til noe som helst, men man skulle da for pokker tro at om mannen ser at en debatt som raser i media plager sønnen, så går han ut og gjør det han kan for å stoppe den! Slik han skal ha gjort i dag. Bare litt i seneste laget.

For å gjenta meg selv. Jeg kan ikke begripe at ikke familien har gått ut før, om de har tatt seg nær av debatten i media. Fullstendig uavhengig av om de som debatterer burde ha latt være eller ei. Man holder da for pokker ikke kjeft om man mener seg feilaktig fremstilt i riksdekkende media.

Det er ikke jeg som snur ting på hode her.

Gjest chaguala
Skrevet

Glem det. Makan til superarrogante hobbypsykologer tankelesere og besserwissere har jeg aldri i mine levedager observert.

Sett deg selv i speilet i det siste?

Skrevet

Sett deg selv i speilet i det siste?

*LOL* :-)

"....................................."

Skrevet

Underlig at de ikke har kommet før, da.

Men du snur jo og vender alt jeg sier til din "fordel" uansett. Har jeg ikke opplevd noe, oppkonstruerer jeg, har jeg opplevd noe, ville det skjedd uansett.

Går ikke an å diskutere med folk som oppfører seg som såpestykker i vann.

Morsk har for vane å anklage motparten for å lyve, når han ikke har noen argumenter å komme med. Bare en liten advarsel, hvis du bryr deg om slikt og har tenkt å begi deg ut på skittkasting med denne figuren :-)

"..............................................."

Skrevet

Det blir bare så latterlig at jeg ikke vet hva jeg skal si. Min datter har fått sin biologiske mors navn. Vårt valg. Vi snakker ofte om henne. Min datter sier at hun vil treffe sin biologiske mor når hun blir stor nok, og vet du? Det har jeg også lyst til!! Jeg håper virkelig at jeg får vise henne hvilken fantastisk liten frøken hun har gitt liv til.

Det du skriver her viser bare at du har null peiling på forholdet mellom adopterte og deres foreldre, og jeg mistenker deg for å tro at det ikke er et like sterkt forhold som det mellom biologiske barn og deres foreldre. Feil!! Og det triste er at du ikke er alene om å mistenke adoptivforeldre for å ha vikarierende motiver når de ikke ønsker å legge ut om ungene sin historie til gud og hverman. Hvor vanskelig kan det være å akseptere at vi vil at våre barn skal få sin histore - som kan være ganske brutal og stygg - først. Og selv velge hva andre skal få vite?

Det er ganske fantastisk hva slags holdninger og meninger man får lagt opp i fanget, ikke sant? Bare vent - snart er du kommunist og jødehater også :-)

"............................................."

Skrevet

Det er det frekkeste jeg har hørt. Hva vet vel du om meg og min familie?

Hvis du, og andre, tror at dette ikke er tanker vi har hatt i hodet LENGE før vi hadde et barn i armene, så kan jeg opplyse om at det ikke funker sånn. En adopsjonsprosess er en lang prosess, og man må stille seg ganske mange flere spørsmål enn de som får biologiske barn. Det er ingen avgjørelse man tar sånn plutselig. Det er mye å forholde seg til.

Det er ikke fremmed for oss at barna våre har biologiske foreldre. Det er ingen trussel heller. Det viktigste for meg, som jeg sa, er at barnet mitt har det bra. Og velger hun å søke sine røtter, så skal jeg hjelpe henne alt jeg kan. Vi har navn og bilde, og dette er ikke ukjent for datteren min. Om DU tror meg eller ikke, er meg revnende likegyldig, bare HUN vet.

Hvor har du fått det oppblåste synet ditt fra?

"Hvor har du fått det oppblåste synet ditt fra?"

Kunnskap om verden rundt seg lik null, og en enorm fascinasjon for hatpropaganda. Virker som faen på svake sjeler :-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Det skremmende er ikke at en tv-kanal sender denne søpla.

Det skremmende er at 1 million nordmenn benker seg foran tv-en og ser på.

Men det er derfor Se og Hør selger. Vår nasjon består av ufattelig mange patetiske kikkere.

NORDMENN HAR FOR MANGE HEMMELIGHETER, sto det med stor skrift på Dagbladets forside for et par måneder siden. Under var det bilde av Tore Strømøy.

Herregud for en mann! Og herregud for noen folk som ser på denne såkalte underholdninga.

Hallelujah!

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg tror ikke en tøddel på at du\deres engasjemnet og grove hets av Tore Strømøy har noe som helst med hensynet til barna å gjøre.

Tvert i mot er det bunnet helt og holdent ut i en egoistisk forsvarsmekansime der det å KANSKJE måtte dele barnet sitt med de biologiske foreldrene en eller annet gang i fremtiden, får enkelte av dere til å skrike som stukne griser, med all verdens slags vikarierende og lett gjennomskuelihge argumenter.

Litt ærlighet hadde man kommet mye lenger med.

Hva med dette da? Er han simpelthen hjernevasket av sine hysteriske adoptivforeldre?

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/article1268394.ece

Skrevet

Hva med dette da? Er han simpelthen hjernevasket av sine hysteriske adoptivforeldre?

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/article1268394.ece

Det er vel INGEN som påstår at alle adopterte ønsker å finne sitt biologiske opphav?

Det er jo KUN de som vil, OG som ønsker å eksponere det på tv vi ser!

Noe helt annet var det den gang det søplaprogrammet "vil du tilgi meg" med hun Storsveen gikk....da ringte de på døra til en far/mor/bror wathever og filmet reaksjonen når de ble konforntert. Det var jo helt JÆVLIG.

Skrevet

Morsk har for vane å anklage motparten for å lyve, når han ikke har noen argumenter å komme med. Bare en liten advarsel, hvis du bryr deg om slikt og har tenkt å begi deg ut på skittkasting med denne figuren :-)

Så så, ta medisinen din. Ingen grunn til å gå amokk bare fordi jeg rippet opp i en av dine gamle blemmer i en helt annen tråd.

Skrevet

Så så, ta medisinen din. Ingen grunn til å gå amokk bare fordi jeg rippet opp i en av dine gamle blemmer i en helt annen tråd.

*LOL* Dine "opprippinger" har både blitt motsagt og motbevist, som mesteparten av det andre tullet du

leser på forsiden av vg :-)

Gjør som du pleier du, morsk - la være å svare på sak når tullet ditt har blit motdokumentert. Det er tryggest, det. Og hold deg i hula di, og la verden være i fred :-)

"............................................"

Gjest chaguala
Skrevet

Det er ganske fantastisk hva slags holdninger og meninger man får lagt opp i fanget, ikke sant? Bare vent - snart er du kommunist og jødehater også :-)

"............................................."

Det er jo noe alle vet at vi adoptivforeldre er: Særdeles oppegående sutrete hårsåre høytskrikende jødehatende kommunister. Det er derfor vi må adoptere, myndighetene tar ikke sjansen på å la oss formere oss på vanlig vis ;-)

petter smart
Skrevet

Jeg skal snakke med deg når barnet ditt får spørsmål fra klassekamerater om de også er "solgt av mamman din".

Dette dreier seg ikke om adoptivforeldre og deres tær, det dreier seg om ca 18000 adoptivbarn som har livet sitt i Norge. Dersom du ennå ikke har skjønt det, så er det i grunn ikke mer å si.

Det får være måte på hva en kan skylde på Tore Strømøy.

Barn (og voksne) mobber andre. Slik har det alltid vært. En må holde de som gjør slikt ansvarlige, ikke en programleder på TV.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...