mjane Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hei! Går på p-pillen Trionetta, og har noen spørsmål om jeg kan være gravid. Jeg har ofte sex og på det siste brettet mitt har det blitt litt kluss i pillene.. Glemt osv. Plutselig endag fikk jeg vondt i magen og jeg fikk blødninger.. Men det jeg da synes var rart var at mensen skulle jo ikke komme før rundt 14 dager etterpå.. Blødningene varte i ca 2 dager, og den andre dagen var det mindre enn den første. Etter dette har jeg hadd litt mørk utflod..Dette har ikke skjedd før at jeg har fått blødninger sånn plutselig så lenge før mensen egentlig skal komme. Jeg har følt meg litt kvalm i et par dager, men tenker som så at det er bare sikkert fordi jeg tenker på det. De siste dagene har jeg følt meg fort trøtt og litt sliten.. Syns du jeg skal ta en graviditetstest med engang? Eller synes du jeg bør vente for å se om mensen kommer den pillefrie uka som er om ca ei uke? Har hørt og lest at den første tiden man er gravid, altså den første måneden eller noe så kan testen vise negativ uten at den trenger å være det? Og så lurte jeg på en ting til.. Kan en gutt over den seksuelle lavalderen (la oss si 18, i min situasjon) bli automatisk anmeldt om han har sex med ei på 15 (som jeg er) og hun f.eks blir gravid, men føder barnet etter at hun er blitt 16? Eller er bare foreldre og jenta selv som kan anmelde gutten? Takker for svar, mvh Marianne :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227388-kan-jeg-v%C3%A6re-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.