keinstein Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 "Man" gjør ditt og datt. Hvorfor ikke si Du Jeg Vi Oss Kan noen definere ordet "Man"? 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 I akademisk skriving på unniversitetet har man ikke lov til å skrive jeg, du, oss ol i hoveddelen på oppgaven. Der skriver man man der man ellers ville sagt disse ordene, men man kan bruke ordene han og hun. Dette er for å gjørde det mer nøytralt og upersonlig tror jeg. 0 Siter
keinstein Skrevet 20. april 2006 Forfatter Skrevet 20. april 2006 I akademisk skriving på unniversitetet har man ikke lov til å skrive jeg, du, oss ol i hoveddelen på oppgaven. Der skriver man man der man ellers ville sagt disse ordene, men man kan bruke ordene han og hun. Dette er for å gjørde det mer nøytralt og upersonlig tror jeg. "Der skriver man man der man.." Det er ikke greit å være man. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 I akademisk skriving på unniversitetet har man ikke lov til å skrive jeg, du, oss ol i hoveddelen på oppgaven. Der skriver man man der man ellers ville sagt disse ordene, men man kan bruke ordene han og hun. Dette er for å gjørde det mer nøytralt og upersonlig tror jeg. På unniversitetet, faktisk? ;-) *erte* 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Gud og hverMan. Trodde det var Gud og HerMan. :-) 0 Siter
Gjest vet, vet, vet Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Det skulle dere likt å vite :-) ;-) 0 Siter
keinstein Skrevet 20. april 2006 Forfatter Skrevet 20. april 2006 Det skulle dere likt å vite :-) øss? 0 Siter
keinstein Skrevet 20. april 2006 Forfatter Skrevet 20. april 2006 Det skulle dere likt å vite :-) Når du vil at -du- skal være som alle andre? 0 Siter
Gyda Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 "Man" er et ubestemt pronomen. Var ikke det en fin forklaring, da? ;o) Men på spørsmålet på hvem det er, så blir jo svaret det ragget som hesten har på hodet og nedover nakken. (Problemet blir selvsagt når det skal brukes som et ubestemt pronomen - fordi det er et "hva". Det blir en utfordring!). Klokere? Helt klart ikke - og det var ikke meningen heller! ;-) 0 Siter
sugarpop Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 I akademisk skriving på unniversitetet har man ikke lov til å skrive jeg, du, oss ol i hoveddelen på oppgaven. Der skriver man man der man ellers ville sagt disse ordene, men man kan bruke ordene han og hun. Dette er for å gjørde det mer nøytralt og upersonlig tror jeg. Det stemmer slett ikke at det ikke er lov. Ferske studenter oppfordres til å vise et argumenterende jeg (til forskjell fra teoriene som framstilles, diskuteres, brukes). Men det stemmer at det er tradisjon for at mange fagtekster prøver å objektivere seg ved å skjule subjektet. 0 Siter
KaVa Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Man er en gretten gammel gubbe som heter Albert Peder Eliassen JR, og som har meninger om det meste. Visste du ikke det? Det er da allmennkunnskap! ;-) 0 Siter
KaVa Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Man er broren til Noen. ... Som igjen er en sletning av "alle" (fullt navn "Som Alle Vet" 0 Siter
keinstein Skrevet 21. april 2006 Forfatter Skrevet 21. april 2006 "Man" er et ubestemt pronomen. Var ikke det en fin forklaring, da? ;o) Men på spørsmålet på hvem det er, så blir jo svaret det ragget som hesten har på hodet og nedover nakken. (Problemet blir selvsagt når det skal brukes som et ubestemt pronomen - fordi det er et "hva". Det blir en utfordring!). Klokere? Helt klart ikke - og det var ikke meningen heller! ;-) Det ordet tror jeg brukes når vi ikke vil peke på noen, heller ikke oss selv. Men å si man kan vel også tyde på at vi ønsker være generelt overfladiske. 0 Siter
keinstein Skrevet 21. april 2006 Forfatter Skrevet 21. april 2006 Man er broren til Noen. Ledsages ofte av pissspreik. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.