Gyda Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Det ordet tror jeg brukes når vi ikke vil peke på noen, heller ikke oss selv. Men å si man kan vel også tyde på at vi ønsker være generelt overfladiske. Det kan man godt si! ;-) 0 Siter
cecily Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Det er enda dummere å høre folk si "du, blablabla" når de soleklart snakker om sitt eget privatliv og egne tanker. Syns jeg iallefall. 0 Siter
keinstein Skrevet 21. april 2006 Forfatter Skrevet 21. april 2006 Det kan man godt si! ;-) Når jeg spør hvem "man" er, så har de vanligvis et svar på det, de som sier det. "Man tager en høne" kan som regel heller sies "Jeg tar en høne", det er som regel ikke likegyldig hvem som tar høna. 0 Siter
keinstein Skrevet 21. april 2006 Forfatter Skrevet 21. april 2006 Det er enda dummere å høre folk si "du, blablabla" når de soleklart snakker om sitt eget privatliv og egne tanker. Syns jeg iallefall. Når du har dårlig råd, så tar du i mot det du får. 0 Siter
KaVa Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Når jeg spør hvem "man" er, så har de vanligvis et svar på det, de som sier det. "Man tager en høne" kan som regel heller sies "Jeg tar en høne", det er som regel ikke likegyldig hvem som tar høna. Dersom det er i en oppskrift, så er det f.eks enklere med "man" enn "den som tilbereder måltidet" Eks: Man pisker tre egg og sukker i en bolle, før man sikter melet inn. Den som tilbereder måltidet pisker tre egg og sukker i en bolle, før han eller hun eller du sikter melet inn. 0 Siter
keinstein Skrevet 21. april 2006 Forfatter Skrevet 21. april 2006 Dersom det er i en oppskrift, så er det f.eks enklere med "man" enn "den som tilbereder måltidet" Eks: Man pisker tre egg og sukker i en bolle, før man sikter melet inn. Den som tilbereder måltidet pisker tre egg og sukker i en bolle, før han eller hun eller du sikter melet inn. En eller annen pisker tre egg og sukker i en bolle, før man sikter melet inn? Det blir liksom litt upersonlig og gammeldags. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.