Gå til innhold

Kostnader drift av basseng

Anbefalte innlegg

Gjest mye en lurer på
Skrevet

Er det noen her som har litt peiling på hva det kan koste å drive et basseng i ett år? Jeg tenker da ikke på et lite basseng til hagen, men slike 12.5-meters basseng som finnes rundt om på mange skoler. Kunne vært interessant å vite i hvilken størrelsesorden drifts- og vedlikeholdsutgifter befinner seg. Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Gjest helt enig
Skrevet

helt enig. kunne vært interessant å vite. her i kommunen har de selvsagt også lagt ned badebassenget ("vanlig type" - 12,5m langt). her kommer det snart badeland, men jeg synes allikevel de kunne holdt det gamle bassenget åpent.

Gjest mye en lurer på
Skrevet

helt enig. kunne vært interessant å vite. her i kommunen har de selvsagt også lagt ned badebassenget ("vanlig type" - 12,5m langt). her kommer det snart badeland, men jeg synes allikevel de kunne holdt det gamle bassenget åpent.

Kom til å tenke på det, for jeg jobber som instruktør i vannaerobic, og vi har lange ventelister av folk som vil være med. Men problemet er at det er så få bassenger tilgjengelig! Ellers kunne jeg ha drevet adskillig flere kurs enn det jeg har nå. Hvis det er så kostbart å drive slike bassenger, så kunne det være mye å hente på å leie dem ut til andre når de ikke brukes av skolebarna. Hadde jeg hatt stor nok hage skulle jeg bygget mitt eget!

Gjest Persille
Skrevet

Jeg tror ikke det kan koste SÅ forferdelig mye, men sammenlignet med andre "gratis" tilbud, som gressplen/fotballbane - så koster det jo.

Har du bassenget ferdig oppsatt, så er det bare oppvarming av vann og renhold du har å tenke på. I tillegg kommer evnt. vakthold, men det trenger dere vel ikke?

Så strøm og renhold vil jeg tippe er den eneste utgiften.

Varmtvann til dusjer og sånt kommer i tillegg selvfølgelig, samt vasking av garderober...

Men jeg kan ikke gi deg prisen i kroner - hva med å ringe kommunen? Eller en skole med basseng? Be om å få vite hva de budsjetterer med til vedlikhold der i året...

Skrevet

Kom til å tenke på det, for jeg jobber som instruktør i vannaerobic, og vi har lange ventelister av folk som vil være med. Men problemet er at det er så få bassenger tilgjengelig! Ellers kunne jeg ha drevet adskillig flere kurs enn det jeg har nå. Hvis det er så kostbart å drive slike bassenger, så kunne det være mye å hente på å leie dem ut til andre når de ikke brukes av skolebarna. Hadde jeg hatt stor nok hage skulle jeg bygget mitt eget!

Ja det er et godt forslag at de kan leie ut bassenget. Det vil jo gi inntekter til utgiftene. Jeg tror det er mange som ville benyttet seg av et basseng hvis det ble gjort litt mere tilgjengelig bl.a. med ryddig oversikt over når det er åpent, etc.

Flere og flere lager bassenger i hagen, så jeg synes det da er merkelig at ikke en kommune kan klare å opprettholde en liten "plaskedam".

Skrevet

80.000 i året kostet det å drive bassenget her jeg bor. Egentlig ikke mye

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...