Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Snakket med lege/jordmor forrige uke som fortalte meg at en arver "fødsels genene" fra sin mor..

Gledelige nyheter for min del da min mor har hatt 3 veldig greie fødsler (1ste fødsel tok 2timer, og de to neste like kort og kortere).

Dere som har født, kunne dere se en likhet i deres mors fødsel/fødsler og deres egen/egene?

Krysser fingrene for at jeg får det like greit som min mor! ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227487-arvet-du-din-mors-f%C3%B8dsels-gener/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, i stor grad. Hun gikk lenge over tiden med meg og min søster (tror det var 14 og 16 dager over tiden. Lang fødsel, måtte settes i gang begge gangene tror jeg. Hun hadde lette svangerskap uten noe kvalme eller andre plager. La på seg mye.

Jeg har hatt tre lette svangerskap uten kvalme. La på meg mye alle gangene. Gikk lang tid over tiden. Måtte settes i gang første gangen, lang fødsel.

Fødsel nr to endte i akutt keisersnitt, fødsel nr tre var planlagt keisersnitt.

Ingen problemer med ammingen.

Søsteren min har absolutt IKKE liknet på min mor og meg når det gjelder svangerskap, fødsler og amming. Tunge svangerskp, fødsler rundt termin, startet av seg selv, store ammeproblemer....

Jeg har arvet min mors. Hun hadde en grusom fødsel over tre dager fordi hun var for trang og tilslutt ble jeg tatt med tang.

Sjøl har jeg hatt keisersnitt alle tre gangene fordi jeg har vært hatt for trangt bekken.

Så jeg har gitt streng beskjed til dattera mi om å sjekke seg dersom hun blir gravid.

Annonse

Ja, stort sett.. jeg ble satt i gang da så kan ikke sammenligne på det punktet. Men selve fødselen var ganske så lik. Presset ungen ut på kort tid (etter lang tid med maserier og 8 timer med rier). Revnet lite og følte meg som normal nedentil etter kort tid.

Nei, så langt der i fra.

Jeg er helt ulik min mor når det gjelder hvor lett det er å bli gravid, svangerskap og fødsler.

Det blir også sagt at barna vil veie det samme som den fødende selv gjorde. Det stemte heller ikke.

Akkurat den siste der håper jeg hvertfall ikke stemmer da jeg selv veide 5 kilo!!

:-o

Gjest vi er som katter

For mitt vedkommende så var det slik.

Vi føder som katter pleide min mor å si,hun klarte somregel ikke få kledd av seg en gang.

Selv føder jeg også på kort tid,ca fem timer. Første tiden er rolig og lang så er det nesten styrt siste tiden. Siste barnet kom ut etter fem min med pressveer.

Min søster derimot har brukt noe lengre tid, men langt fra veldig lenge.

Lykke til når din tid kommer.

Mor hadde 2 lette svangerskap. Da hun fødte meg tok det 5 timer fra første ri til jeg var ute. Men lillebror tok det rundt 8 timer.

Jeg har hatt 3 vanskelige og tunge svangerskap. Første lå i seteleie og ble tatt med akutt keisersnitt etter spontan vannavgang i uke 36. Andre tok 70 timer fra første til siste ri, og ble født i uke 35. Sistemann tok 28 timer fra begynnelse til slutt, ble født i uke 37.

Hos oss stemmer det altså ikke.

Mormor hadde forresten også ganske lette svangerskap og fødsler - så kanskje det stemte i 1 generasjon. Også fikk jeg alt det dumme???

Annonse

Gjest fridalida

Ja, dessverre for min del. Flere døgns fødsel med rier hele tiden. Slitsomt.

Men mine tre søstre arvet ikke genene, og hadde normalt lange og greie fødsler. Så det er ikke noen 100% sammenheng, faktisk arvet bare en av fire min mors gener, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...