Gå til innhold

Morsomme historier du har om/fra familien din

Anbefalte innlegg

bugge -jenta
Skrevet

Min sønn leste i leseboka si om Charlie Chaplin. Da kommer det fra min mor; Din oldefar sydde dress til Chaplin han, visste du det? Nei, det visste han ikke og ikke jeg heller. Ellers vet vi stort sett alt om hverandre i slekta vår... Jeg visste bestefar var i Amerika, var skredder, startet skredderfabrikk når han kom hjem igjen, men denne historien visste jeg ikke.

Litt festlig. Og kjekt å fortelle på skolen. Og det er sant på virklig asså..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og mannen min har vadmelsbukser som Jon Lilletun brukte da han var ung :-)

Kjempegode og varme,,,,

Min mor traff Kong Olav på en skitur en gang...

Skrevet

Kjempegode og varme,,,,

Min onkel var på skitur da en liten jente foran han ropte "fløtt deg a' tjukken!" mens hun suste nedover en bakke på ski.

"Tjukken" viste seg å være kong Olav.

Hun suste videre, lykkelig uvitende om majestetsfornærmelsen. Onkel skrev om det i lokalavisa.

Gjest Persille
Skrevet

Min onkel var på skitur da en liten jente foran han ropte "fløtt deg a' tjukken!" mens hun suste nedover en bakke på ski.

Hun suste videre, lykkelig uvitende om majestetsfornærmelsen. Onkel skrev om det i lokalavisa.

*ler*

Bra historie om ikke annet :)

Skrevet

*ler*

Bra historie om ikke annet :)

Avisutklippet har jeg sett, men om det er sant er noe annet. Nesten bortkastet å fortelle slikt, da ingen tror på det likevel.

En kompis jobba på slottet og skulle fjerne is fra takrenna med øks, da han løfta øksa, kom kong Harald for å se i vinduet, kongen rygget noen skritt før han skjønte at det var istappene som skulle felles. :-)

Skrevet

Veninna mi kjenner ei som lånte bort kjolen til ei som skulle servere på slottet.

Gjest Persille
Skrevet

Avisutklippet har jeg sett, men om det er sant er noe annet. Nesten bortkastet å fortelle slikt, da ingen tror på det likevel.

En kompis jobba på slottet og skulle fjerne is fra takrenna med øks, da han løfta øksa, kom kong Harald for å se i vinduet, kongen rygget noen skritt før han skjønte at det var istappene som skulle felles. :-)

Men uansett, så er det moro å fortelle om en liten jente som rope "flytt deg, tjukken" etter en eldre mann :)

Det er sånne morsomme "der og da"-kommentarer bare barn kommer med. En ivrig liten skiløper, med en tjukk mann i veien rett og slett...

Gjest sol etter regn
Skrevet

Veninna mi kjenner ei som lånte bort kjolen til ei som skulle servere på slottet.

Det var da voldsomt til kongelige historier?? :D hmm... ;)

Skrevet

Det var da voldsomt til kongelige historier?? :D hmm... ;)

Eller da kongen på luftetur på Bygdøy ble redd og måtte løfte opp den sorte pudlen sin?

Nei, ingen tror på det likevel.

bugge -jenta
Skrevet

Kjell Magne Bondevik og kona har lagt i mi dobbeltseng når jeg var lita. Helt sant. Lenge før han ble statsminister da. Jeg lå ikke sammen med dem da. Jeg måtte flytte ut.

bugge -jenta
Skrevet

Eller da kongen på luftetur på Bygdøy ble redd og måtte løfte opp den sorte pudlen sin?

Nei, ingen tror på det likevel.

Mine er sanne altså!!

Og når jeg var barn traff vi på kongefamilien på en av deres turer til breen i Olden.

Det var mens de fortsatt var kronprinsesse og kronprins, og begge barna var med. De kom kjørende i hest og slede, og stoppet opp, så min far fikk tatt en haug med bilder. Min far er en ganske habil fotograf, og den dag i dag kommer han ikke over at noe streiket med kameraet. Vi har noen få dårlige bilder igjen, til bevitnelse. Jeg husker jeg stod alene inntil hesten sammen med hele kongefamilien. Må ha vært rundt 9-10 år tenker jeg.

Skrevet

Kjell Magne Bondevik og kona har lagt i mi dobbeltseng når jeg var lita. Helt sant. Lenge før han ble statsminister da. Jeg lå ikke sammen med dem da. Jeg måtte flytte ut.

En prest i senga di? :-)

Jeg var lenge sammen med dattera til politisjefen i en større by i utlandet, men ingen tror meg.

Vi menn skal i hver fall passe oss for damehistorier, ingen tror på dem heller.

bugge -jenta
Skrevet

Kjempegode og varme,,,,

Jeg spiste lunsj med Lilletun på stortinget en gang, rett etter at jeg hadde sunget på en av samlingene deres. De har andaktsstund nemlig, og jeg sang. Det var dårlig akkustikk husker jeg. Og det var før fireårsreformen for lærere, for jeg hadde en heftig diskusjon om den med ham.

Egentlig ikke blant mine største øyeblikk i livet. Men,men.

Skrevet

Mine er sanne altså!!

Og når jeg var barn traff vi på kongefamilien på en av deres turer til breen i Olden.

Det var mens de fortsatt var kronprinsesse og kronprins, og begge barna var med. De kom kjørende i hest og slede, og stoppet opp, så min far fikk tatt en haug med bilder. Min far er en ganske habil fotograf, og den dag i dag kommer han ikke over at noe streiket med kameraet. Vi har noen få dårlige bilder igjen, til bevitnelse. Jeg husker jeg stod alene inntil hesten sammen med hele kongefamilien. Må ha vært rundt 9-10 år tenker jeg.

Morsomt.

En nabo kjørte general Eisenhauer rundt i en jeep i 1948 da han var her her i dalen på inspeksjon, alle gutta i troppen var misunnelige, og senere var det mange som løy på seg jobben. Først i fjor fant vi bilder som beviste hvem som kjørte. Ingen visste at bildet eksisterte.

Skrevet

Min farmor hadde en fjær på tunga - men det er ganske kvalmt da.

Gjest Student i norge
Skrevet

Jeg fester med noen store fotballekjendiser her i landet.

Skrevet

Jeg fester med noen store fotballekjendiser her i landet.

Hvem har ikke gjort det? I alle fall om de bor i av de store byene og går ofte ut.

Gjest Student i norge
Skrevet

Hvem har ikke gjort det? I alle fall om de bor i av de store byene og går ofte ut.

Mange har sikkert gjort det. Men det er fortsatt det eneste jeg kan skryte av. Fester da selvfølgelig _hjemme_ hos, og ikke bare på byen.

Skrevet

Mange har sikkert gjort det. Men det er fortsatt det eneste jeg kan skryte av. Fester da selvfølgelig _hjemme_ hos, og ikke bare på byen.

Ah, slik sett. Ja, da er det jo litt mer spesielt :)

Jeg har ingen kjendishistorier å skryte av, dessverre :/

Skrevet

Ha ha :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...