Gå til innhold

Jeg er så sur...

Anbefalte innlegg

Gjest men seriøst?
Skrevet

Skal på konfirmasjon om en måneds tid, og har ikke bunad, så da må jeg finne noe annet å ta på meg.

Jeg har ikke så mye penger at jeg kan kjøpe et antrekk for en gangs bruk, så jeg tenkte jeg heller skulle kjøpe meg noe som jeg kunne bruke siden også!

Har lenge ønsket meg en dongeribukse til 1700,- og jeg tenkte jeg kunne kjøpe den, med en fin topp, og et par fine sko, så får jeg brukt alt siden også!

Men min mor sa det ikke var aktuellt å stille opp i dongeri, så da ble jeg så sur, jeg går aldri i skjørt eller kjoler, og kunne virkelig tenkt meg å gå i noe jeg føler meg vel i!

Herregud, jeg er straks tredve år, åsså forteller hun meg hva jeg skal ha på meg, ble helt satt ut!

Er ikke dongeri pyntet nok da?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• cecily

5

• mariaflyfly

2

• fuji1365380447

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hadde reagert dersom noen dukket opp i vår konfirmasjon i dongeri, og jeg er IKKE spesielt opptatt av formaliteter!

fuji1365380447
Skrevet

Helt ærlig - jeg syntes ikke at selv en fin dongeri er fint nok til en konfirmasjon.

Såpass respekt skal man ha, at man stiller i pene klær.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Nei, dongeri er ikke pyntet nok til slike anledninger. Men kjøp buksa likevel, så kan du heller ta på deg en billig kjole eller penbukse om du ikke har råd til å kjøpe dyrere festantrekk.

Gjest men seriøst?
Skrevet

Helt ærlig - jeg syntes ikke at selv en fin dongeri er fint nok til en konfirmasjon.

Såpass respekt skal man ha, at man stiller i pene klær.

Hva er pene klær da? Den samme toppen med de samme skoa men med en svart bukse f.eks?

Hva med dongeriskjørt?

fuji1365380447
Skrevet

....men du - det koster ikke mer enn 2-300 kr for en fint kjole på Hennes...

Skrevet

Nei - dongeri er ikke nok pyntet til en konfirmasjon!!!

Alvorlig talt!

Skrevet

Dongri er langt fra pyntet nok. Tenk på at guttene og mennene kommer i dress og mange jenter/damer kommer i bunad. Deg i dongri ved siden av dem vil se bare rart ut.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Hva er pene klær da? Den samme toppen med de samme skoa men med en svart bukse f.eks?

Hva med dongeriskjørt?

"Den samme toppen med de samme skoa men med en svart bukse f.eks?"

- JA :)

Hva med dongeriskjørt?

- NEI ;)

Gjest ikke seriøst
Skrevet

Dette er nok ikke seriøst, for hvis du er 30 så vet du vel ganske godt at dongeri ikke passer i konfirmasjon. Du må da vel ha ei sort penbukse eller noe om du ikke har skjørt? Det er ikke ut på byen pynt det her, men en konfirmasjon.

Gjest men seriøst?
Skrevet

Dongri er langt fra pyntet nok. Tenk på at guttene og mennene kommer i dress og mange jenter/damer kommer i bunad. Deg i dongri ved siden av dem vil se bare rart ut.

Skal være enig i at det ikke tar seg like fint ut ved siden av bunad, men mange mannfolk i slekta stiller i dongeri, mørke sådan, med en kul skjorte og en blazer, og ved siden av dem hadde jeg tatt meg bra ut!

Gjest En festdag!
Skrevet

Nei blåjeans er ikke vakkert nok i en konfirmasjon..

Husk at dette er ei deilig festdag for store og små!

Jeg sjøl skal ha et rafft skjørt i tyll/silke, rosa. En saftig bluse i hvit prinsesse Diana stil til.

Sko blir hvit/rosa pumps.

Diverse smykker og en liten krone/tiara.

Samt sigarveske i gull.

Skrevet

Enig med moren din. Dongeri er ikke pyntet nok til konfirmasjon. Kan du ikke låne en bunad av en venninne f.eks?

Skrevet

Dersom du er 30 år, veit du godt at man ikke stiller i dongeri i en konfirmasjon.

Det finnes en mellomting mellom bunad og dongeri.

My god, asså.

Gjest men seriøst?
Skrevet

Nei blåjeans er ikke vakkert nok i en konfirmasjon..

Husk at dette er ei deilig festdag for store og små!

Jeg sjøl skal ha et rafft skjørt i tyll/silke, rosa. En saftig bluse i hvit prinsesse Diana stil til.

Sko blir hvit/rosa pumps.

Diverse smykker og en liten krone/tiara.

Samt sigarveske i gull.

Hadde fått hakeslepp om du hadde dukket opp i den samme konfirmasjonen som min, men samtidig hadde alle sett sånn sånn på deg at ingen hadde lagt merke til min mørke R&R-jeans da...

Og jeg synes det er fint med skjørt å kjoler på andre, men jeg skammer meg konstant ved å gå finkledd, nekter å være med på bilder, sitter bare å gremmer meg og håper hele selskapet er over snart...

Skrevet

Hvis du nærmer deg 30 er det på tide å investere i ei bukse eller et skjørt som du kan bruke ved anledninger der dongeri ikke passer.

Å bli sur fordi man ikke kan bruke dongeri er forresten fjortisfakter som ikke er særlig kledelig etter at puberteten er unnagjort... ;-)

Gjest men seriøst?
Skrevet

Hvis du nærmer deg 30 er det på tide å investere i ei bukse eller et skjørt som du kan bruke ved anledninger der dongeri ikke passer.

Å bli sur fordi man ikke kan bruke dongeri er forresten fjortisfakter som ikke er særlig kledelig etter at puberteten er unnagjort... ;-)

Sur er jeg åkke som, pubertal eller ikke, men om det er fordi min mor sa at det ikke passer seg å gå sånn kledd, eller om det er for at jeg hater å pynte meg, vites ikke mulig en lei kombinasjon!

Satser på at det kommer dongeri på moten, også som finklær etterhvert!

Og som en sikkert vanvittig paralell, går de jo side om side i galla-kjoler og dongeri på store tilstelninger i andre land, f.eks Hollywood ved prisutdelinger ol...

Mary Poppins
Skrevet

Du kan såklart ikke gå i jeans til en konfirmasjon.

Men du, det finnes jo mange fine kjoler som egner til konf. på H&M og disse koster jo ikke så mye. Dermed får du jo råd til jeansbuksen i tillegg :)

Gjest ikke seriøst
Skrevet

Sur er jeg åkke som, pubertal eller ikke, men om det er fordi min mor sa at det ikke passer seg å gå sånn kledd, eller om det er for at jeg hater å pynte meg, vites ikke mulig en lei kombinasjon!

Satser på at det kommer dongeri på moten, også som finklær etterhvert!

Og som en sikkert vanvittig paralell, går de jo side om side i galla-kjoler og dongeri på store tilstelninger i andre land, f.eks Hollywood ved prisutdelinger ol...

Du får bare ikke meg til å tro at du er 30. Heller du som er konfirmanten tipper jeg...

Gjest men seriøst?
Skrevet

Du får bare ikke meg til å tro at du er 30. Heller du som er konfirmanten tipper jeg...

Hmmm, hadde jeg vært konfirmanten skulle jeg forlangt bunad, da hadde jeg vært spart for mye bryderi i åra etterpå...

Men nå, som voksen, er det for dyrt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...