Gå til innhold

Jeg er så sur...

Anbefalte innlegg

Gjest ikke seriøst
Skrevet

Hmmm, hadde jeg vært konfirmanten skulle jeg forlangt bunad, da hadde jeg vært spart for mye bryderi i åra etterpå...

Men nå, som voksen, er det for dyrt...

Hvorfor fikk du ikke det når du ble konfirmert da?

Kjoler og skjørt koster ikke mye penger, og det er da koselig å pynte seg litt av og til. Du sier jo selv at du gjerne vil pynte deg med ny bukse, så hvorfor ikke pynte deg med noe feminint?

Sort penbukse er sikkert bra nok da, om du ikke finner noe annet.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• cecily

5

• mariaflyfly

2

• fuji1365380447

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dongeri er ikke passende til alle anledninger, og i hvert fall ikke til en konfirmasjon.

Hvis du nesten har rukket å bli 30 uten å få med deg det, så har jeg en viss forståelse for din mors reaksjon...:-)

Gjest Persille
Skrevet

Du kan få minst tre kjoler/skjørt/antrekk som passer seg til konfirmasjon for de 1.700 kronene...

Denimstoff passer seg generelt ikke i konfirmasjon, bryllup eller begravelser mener jeg. Jeg er ikke fyllt 30, og liker heller ikke skjørt o.l., men i slike anledninger må man bare.

Gjest kuuult
Skrevet

Hadde fått hakeslepp om du hadde dukket opp i den samme konfirmasjonen som min, men samtidig hadde alle sett sånn sånn på deg at ingen hadde lagt merke til min mørke R&R-jeans da...

Og jeg synes det er fint med skjørt å kjoler på andre, men jeg skammer meg konstant ved å gå finkledd, nekter å være med på bilder, sitter bare å gremmer meg og håper hele selskapet er over snart...

Her koster R&R jeans'en ca. 2.400,-

Skrevet

"Den samme toppen med de samme skoa men med en svart bukse f.eks?"

- JA :)

Hva med dongeriskjørt?

- NEI ;)

Om dongerien er i en annen farge enn blå så hadde ikke jeg løftet et øyebryn. Det er mye sprekt å få - og konfirmanten syns sikkert det er kult...

Men man vet jo best selv - dette syns jeg ville vært vulgært: http://www.shimmyshimmy.com/Bras/bras0620Red.jpg

mens dette hadde vært helt greit<:>

http://image01.otto.de/pool/formatb/948486.jpg

Denne kan vel også passere: http://www.neimanmarcus.com/products/mt/NMT0K1P_mt.jpg

...men du vil vel kanskje føle deg utenfor.

Mrs. Wallace
Skrevet

Kan ikke forstå hvordan du har klart å runde 30 år uten å forstå at jeans ikke er passende konfirmasjonsantrekk.

Skrevet

Nei, dongeri er LANGT FRA pyntet nok i en konfirmasjon. At moren din ikke nødvendigvis skal bry seg med hva du som "nesten 30-åring" skal ha på seg er vel så sin sak, men siden du ikke klarer å tenke selv, så er det godt at NOEN sier fra.

Skrevet

Hadde fått hakeslepp om du hadde dukket opp i den samme konfirmasjonen som min, men samtidig hadde alle sett sånn sånn på deg at ingen hadde lagt merke til min mørke R&R-jeans da...

Og jeg synes det er fint med skjørt å kjoler på andre, men jeg skammer meg konstant ved å gå finkledd, nekter å være med på bilder, sitter bare å gremmer meg og håper hele selskapet er over snart...

"Og jeg synes det er fint med skjørt å kjoler på andre, men jeg skammer meg konstant ved å gå finkledd, nekter å være med på bilder, sitter bare å gremmer meg og håper hele selskapet er over snart..."

Øh.. du høres jo mer ut som fjorten enn snart tredve?

Du trenger ikke gå i skjørt eller kjole hvis du ikke fikser det, men du klarer vel å finne en mer "festlig" bukse enn jeans?

Løkke tell!

Skrevet

Sur er jeg åkke som, pubertal eller ikke, men om det er fordi min mor sa at det ikke passer seg å gå sånn kledd, eller om det er for at jeg hater å pynte meg, vites ikke mulig en lei kombinasjon!

Satser på at det kommer dongeri på moten, også som finklær etterhvert!

Og som en sikkert vanvittig paralell, går de jo side om side i galla-kjoler og dongeri på store tilstelninger i andre land, f.eks Hollywood ved prisutdelinger ol...

Nå er det jo ikke en prisutdeling i Hollywood du skal på, så da gjelder litt andre kleskoder.

Du kan jo spare til bunad, så har du i alle fall noe å ha på i konfirmasjoner, dåper og til 17. mai i fremtiden! :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hvis du bruker bikinioverdel til, så blir det perfect!!

amerikafareren
Skrevet

Det er utrolig at du greier å sette i gang en lang tråd, pga. det tullet. Du skriver noe fordi du kjeder deg, og det er mange andre som kjeder seg nok til å svare. Til og med jeg som skal gjøre helt andre ting på datamaskinen;)

amerikafareren
Skrevet

Du kan få minst tre kjoler/skjørt/antrekk som passer seg til konfirmasjon for de 1.700 kronene...

Denimstoff passer seg generelt ikke i konfirmasjon, bryllup eller begravelser mener jeg. Jeg er ikke fyllt 30, og liker heller ikke skjørt o.l., men i slike anledninger må man bare.

Jeg har tydelig tatt feil da jeg trodde du var minst 35 år.

Skrevet

Nei, man stiller ikke i dongeri til konfirmasjon. Men du kan jo kjøpe en pen bukse (f.eks. svart) og en pen bluse/topp.

Logitechmusa
Skrevet

Er du snart 30 år vet du godt at kleskoden for konfirmasjon ikke inkluderer dongeri.

Skrevet

Dongeri er ikke selskapstøy.

Hva med en pen buksedrakt? En sommerlig linbukse med en fin overdel? Skulle da tro du kan bruke det også senere.

Gjest men seriøst?
Skrevet

Om dongerien er i en annen farge enn blå så hadde ikke jeg løftet et øyebryn. Det er mye sprekt å få - og konfirmanten syns sikkert det er kult...

Men man vet jo best selv - dette syns jeg ville vært vulgært: http://www.shimmyshimmy.com/Bras/bras0620Red.jpg

mens dette hadde vært helt greit<:>

http://image01.otto.de/pool/formatb/948486.jpg

Denne kan vel også passere: http://www.neimanmarcus.com/products/mt/NMT0K1P_mt.jpg

...men du vil vel kanskje føle deg utenfor.

Det siste bildet der var jo skikkelig sprekt da, der satte du meg på en ide, den dongeribuksen jeg hadde lyst på finnes også i hvit, og det må da bli godkjent av til og med bunadsfantaster og andre som er generelt opptatt av hva andre har på seg?

Er vel det samma om buksen er av Lin eller dongeri da?

Ikke vet jeg, faktisk litt overasket over veldig lite medhold, jeg er nok meget tolerant, for jeg hadde ikke reagert, hmmm

Skrevet

Det siste bildet der var jo skikkelig sprekt da, der satte du meg på en ide, den dongeribuksen jeg hadde lyst på finnes også i hvit, og det må da bli godkjent av til og med bunadsfantaster og andre som er generelt opptatt av hva andre har på seg?

Er vel det samma om buksen er av Lin eller dongeri da?

Ikke vet jeg, faktisk litt overasket over veldig lite medhold, jeg er nok meget tolerant, for jeg hadde ikke reagert, hmmm

Jeg hadde heller ikke reagert.....bare for å ha sagt det - en som dukker opp pent pyntet i dongeri er ofte også "typen til det"

Skrevet

Jeg har tydelig tatt feil da jeg trodde du var minst 35 år.

det trodde jeg også-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...