Gå til innhold

Feber = symptom på press/stress? Kan NHD svare?

Anbefalte innlegg

Gjest kokvarm20

Opplever at jeg blir glovarm (feber-temperaturer, har målt) når jeg opplever at jeg blir presset eller andre former for stress.

Det kan være at kjæresten min er skikkelig urettferdig, at jeg blir anklaget for noe eller misforstått (han er småparanoid, og blir hele tiden konfrontert med ting jeg ikke har gjort, og må argumentere og forsvare meg), eller at jeg må gjøre ting jeg ikke har energi til/er sterk nok til for tiden (for eksempel besøke min mor som jeg har et konfliktfylt forhold til, i det ene øyeblikket blir jeg tatt vare på, i det neste blir jeg stresset opp, og føler meg nedvedriget og hånliggjort.)

I slike situasjoner ble jeg før bare sliten og det føltes som om jeg kunne sovne, eller jeg begynte å gråte. Nå blir jeg så kokvarm at panna mi holder på å brenne opp. Kjenner meg så utrolig presset at jeg vet jaggu ikke hva jeg skal gjøre. Hvorfor??

Gikk til psykolog fram til nå nylig, men fikk ikke noe særlig utav det. Han sa jeg var deprimert. Han satte meg også på Cipramil, men det hjalp ikke, jeg ble bare søvnig, og sluttet med det etter et års tid (merker ingen forandringer i humøret. Svinger mellom normal (MEN meget følsom for stress og press)/det de kaller deprimert.

Men, medisiner vil jo uansett ikke hjelpe mot sånn sinnsykt press og stress som jeg opplever??

Fortsetter under...

Gjest kokvarm20

Jeg vet ikke helt hva du spør om, men det virker som om du trenger hjelp til å takle et stress som er på kanten eller større enn det du kan tåle.

Det har altså vært så mye press og ekle ting som har hendt, at det kjennes ut som det rett og slett "klikker" for meg.. i det siste når ting NOK en gang har skjedd, blir jeg så sliten og varm og fortvila fordi det er så urettferdig at jeg hiver ting rundt om kring, osv.. gjør ting jeg alltid ellers ville greid å kontrollere...

så tror jeg at jeg har lest et sted at når feberen koples inn, kan det være tegn på en begynnende psykose??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...