Gå til innhold

frustrert over mann, gifte seg..

Anbefalte innlegg

Gjest lei-meg-faktisk

Hei!

kort personalia: jeg: 30, samboer med en på 33, to barn: 5 og 3 år.

Vært sammen i seks år, ja barna kom fort. Vi hadde vært sammen i tre mnd før jeg ble gravid.

vel..hva er problemet? jo lenge har det vært at jeg ville flytte hjem til kristiansand (vi bor nå i oslo, og da vi traff hverandre i oslo var jeg på "vei" hjemover egentlig).

Lenge sa min samboer at vi skulle flytte "neste år" da han også godt kunne tenke seg å prøve å flytte fra oslo..

det har vært fem "til neste år"..men nå har han etter mye stress og frustrasjon i jobben tenkt at det blir så fort det ordner seg meg jobben for han, jeg studerer og kan være fleksibel.

Greit. Jeg tvinger han jo til det på en måte, men får ta han på ordet uten å føle på den dårlige samvittigheten.

Problemet er egentlig at jeg synes han er så sur og grinete. Dette fører til noen krangler foran barna, som gjør meg vondt. Jeg vil ikke de skal høre på dette. Han er sur fordi jeg bestemmer alt og styrer alt. Men hvis han spør meg om noe og jeg ikke vet hva jeg mener blir han også sur for at jeg ikke kan svare. Klart jeg styrer en del, men han er en sosekopp og jeg er en administrator i denne familien.

Når vi har det bra er alt flott. Men jeg synes han er en muggen kjiping til tider. Jeg lurer på om mye kan bunne i stress. Han har myyyye på jobben, klart jeg ser dette, men dette blir jo også tatt hensyn til når jeg henter bringer barn i 95% av tilfellene, gjør alt hjemme unntatt hans ansvarsområde som er oppvaskmaskinen. Han maser og kjefter hver gang jeg har "puttet feil inn" (for en krise!) men jeg kan ikke si jeg klager inmari når jeg plukker hans skitne tøy overalt.