Gå til innhold

Sår i hånden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tviler på at det blir amputasjon av den grunn, men kan være greit å sjekke opp lell.

Viktig med god hygiene, og riktig sårprosedyre uansett.

Et par unger har neppe likt min tannbørstemetode på dype skrubbsår, men jeg er helt sikker på at det har gjort nytta si for å få ut sandkorn og skitt nær beinhinna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et par unger har neppe likt min tannbørstemetode på dype skrubbsår, men jeg er helt sikker på at det har gjort nytta si for å få ut sandkorn og skitt nær beinhinna.

Dersom jeg skader meg, skal jeg i alle fall ikke komme til deg! Hehehe...

Au, sier jeg bare ;)

Skrevet

Dersom jeg skader meg, skal jeg i alle fall ikke komme til deg! Hehehe...

Au, sier jeg bare ;)

Vel - en lege ville ikke ta et sår etter et mopedvelt på alvor, så da måtte keistein til. Problemet var motet til legen, hun var ikke tøff nok. Tannbørsten og spyling avslørte sandkorna som sorte prikker. Det grodde meget fint etterpå. Men det ble mye skrik og hvit skrekk.

Skrevet

Vel - en lege ville ikke ta et sår etter et mopedvelt på alvor, så da måtte keistein til. Problemet var motet til legen, hun var ikke tøff nok. Tannbørsten og spyling avslørte sandkorna som sorte prikker. Det grodde meget fint etterpå. Men det ble mye skrik og hvit skrekk.

Jaja.. jeg jobber i helsevesenet, så jeg vet hvor jeg skal dra dersom noe sånt skjer ;)

Noen skrubbing med tannbørste blir det dog ikke ;)

*Off to work*

:o)

Skrevet

Jaja.. jeg jobber i helsevesenet, så jeg vet hvor jeg skal dra dersom noe sånt skjer ;)

Noen skrubbing med tannbørste blir det dog ikke ;)

*Off to work*

:o)

Litt på siden så virker det som immunsystemet "sovner" etter en tid, noen ganger. Og at provokasjon "vekker" det opp.

Skrevet

Litt på siden så virker det som immunsystemet "sovner" etter en tid, noen ganger. Og at provokasjon "vekker" det opp.

Det gjør det kanskje.

Hvilken utdannelse har du, forresten? En liten digresjon bare...

Skrevet

Det gjør det kanskje.

Hvilken utdannelse har du, forresten? En liten digresjon bare...

Sorry. Classified.

Skrevet

Sorry. Classified.

*Enda mer nysgjerrig* ;o)

Ha en fin kveld - jobben venter...

Skrevet

Jeg synes det høres ut som eksem, jeg da, men enig i at du bør la en lege se på det. Har selv hatt eksem som var med små vannblemmer som du sier, og det ble mer og mer. Legen kalte det "generell kontakteksem", og jeg ble bedre når jeg brukte oppvaskhansker eller ikke var i kontakt med vann, sterke stoffer/parfyme etc.

Men det høres kanskje rart ut at det bare er på ett sted, jeg fikk over alt på hendene. Brukte allslags kremer, kortison og sånt, men ble plutselig mye bedre "av seg selv", og siden har jeg ikke hatt antydning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...