Gå til innhold

Kjempesvært høl i Amazonas

Anbefalte innlegg

Gjest trond-h
Skrevet

Se www.vg.no.: "Kastet seg ned i hull i Amazonas"

Merkelige greier. Om man først kommer ned i det hullet, hvordan kommer man seg da ut ?

Må være veldig flink å klatre ? Hva med alt vannet som kommer ned i hullet, hvor blir det av ?

Noen som vet hva man kaller det hullet og hvor i Amazonas det er ?

Videoannonse
Annonse
Gjest LucySky
Skrevet

Syns det er dårlig journalstikk å ikke kunne sjekke hvor det var og hva det var. Han sa "hule". Det er vel ikke hule uten tak.

Meteorittnedslag?

Gammel gruve?

Skrevet

Syns det er dårlig journalstikk å ikke kunne sjekke hvor det var og hva det var. Han sa "hule". Det er vel ikke hule uten tak.

Meteorittnedslag?

Gammel gruve?

Det var ett tv program om noen norske karer som skulle være de første ned i det hullet. Noen år siden nå men de var visstnok førstemann. Det ligger langt,langt inn i regnskogen og er visst umulig å komme til til fots. De guttene hogg seg gjenom kratt og hindringer og klarte ikke mer enn ett par hundre meter pr.dag!

Infødte mener det er en forbannelse der ned så ingen har våget nærme seg.

Ganske intresant program men det er noen år siden så jeg husker ikke så mye mer.....

Gjest LucySky
Skrevet

Det var ett tv program om noen norske karer som skulle være de første ned i det hullet. Noen år siden nå men de var visstnok førstemann. Det ligger langt,langt inn i regnskogen og er visst umulig å komme til til fots. De guttene hogg seg gjenom kratt og hindringer og klarte ikke mer enn ett par hundre meter pr.dag!

Ganske intresant program men det er noen år siden så jeg husker ikke så mye mer.....

Det er liksom typisk gammel-guttebokopplegg! Glemt hull i jungelen. Så viser det seg at det ER noen der nede fra før. Raske små skygger av vesener med pil og bue - eller DIGERT uhyre med hårete bein...

Mht til vann som kommer ned, kan det jo være en bekk i bånn som leder ut og under fjellet.

Skrevet

Djevelgrotten:

http://www.vg.no/nyheter/spesial/djevelgrotten/

Gjest trond-h
Skrevet

Det er liksom typisk gammel-guttebokopplegg! Glemt hull i jungelen. Så viser det seg at det ER noen der nede fra før. Raske små skygger av vesener med pil og bue - eller DIGERT uhyre med hårete bein...

Mht til vann som kommer ned, kan det jo være en bekk i bånn som leder ut og under fjellet.

"Syns det er dårlig journalstikk å ikke kunne sjekke hvor det var og hva det var. "

Veldig enig.

"Han sa "hule". Det er vel ikke hule uten tak.

Meteorittnedslag? Gammel gruve? "

Har tenkt meg litt mer om. Om det var gruve eller utdødd vulkan burde man forvente fjell/slagghauger ved siden av. Men det var bare flatt.

Meteoritt ? Kanskje. Men også da burde der være forhøyet fjell langs kanten, masse som er blitt presset vekk altså.

Forkastning ? Trodde de fulgte linjer eller kurver, ikke laget ringformede hull i Jordens overflate.

"Det er liksom typisk gammel-guttebokopplegg! Glemt hull i jungelen. Så viser det seg at det ER noen der nede fra før. Raske små skygger av vesener med pil og bue - eller DIGERT uhyre med hårete bein..."

YES ! Spennende !

"Mht til vann som kommer ned, kan det jo være en bekk i bånn som leder ut og under fjellet."

Du har vel rett. Neppe varmt nok til at alt fordamper på et så skyggefullt sted, selv om det er i tropene.

Ellers ble jeg så lei for manglende opplysninger at jeg sendte en mail til VG. Bad dem skrive mer hehe :)

Skrevet

Jeg spekulerte også veldig på hvordan han kom seg opp igjen. Og det stod en fyr nedi der da hopperen landa også. Hvordan kom han seg ned?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...