Gå til innhold

Vegetarmiddagtips?

Anbefalte innlegg

Meg1365380063
Skrevet

Jeg har invitert ei ny, men god, venninne til middag, og hadde alle planene klare - men så innser jeg at hun er vegetarianer... Og jeg kan ingenting om vegetarmat.

Noen snille sjeler som vil hjelpe meg med forslag?

Jeg har ikke stekeovn.

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

wok med fisk/scampi! Enkelt og godt.. så sant hun spiser fisk da... Ellers så finnes det mange soya-alternativer, fås på helsekost!

Meg1365380063
Skrevet

wok med fisk/scampi! Enkelt og godt.. så sant hun spiser fisk da... Ellers så finnes det mange soya-alternativer, fås på helsekost!

Tusen takk for forslag, men hun spiser nok ikke fisk og skalldyr heller.

Hvordan fungerer soyaprodukter?

Skrevet

Hvor på vegetarianer-stammen befinner hun seg? Ikke kjøtt sier seg jo selv men spiser hun ost? Egg? Melk? Smør?

Noen rare arter av selverklærte vegetarianere spiser tilogmed fisk, men ost er som regel veldig fyfy pga løpen.

Dette er godt:

http://home.powertech.no/tiliti/olivenbrodliten.jpg

Eventuelt med en sojabasert ost i stedet dersom hun ikke spiser ost.

Skrevet

Det vet jeg desverre ikke.... Husker bare at ei veninne av meg spiste det når hun var vegitarianer. Men forhør deg der de selger det! Tror kanskje de selger soyaprodukter på Meny også...

Lykke til!

Skrevet

Finnes hauger av greier som ser ut og (nesten) smaker som vanlige pølser, burgere, kjøttdeig o.l.

Men hvis ikke; hva med fylt paprika, fylt champinjong? Vegetartaco fra santa maria(?) får man nesten over alt for tiden.

Mange fine vegetaroppskrifter på nett også.

Meg1365380063
Skrevet

Hvor på vegetarianer-stammen befinner hun seg? Ikke kjøtt sier seg jo selv men spiser hun ost? Egg? Melk? Smør?

Noen rare arter av selverklærte vegetarianere spiser tilogmed fisk, men ost er som regel veldig fyfy pga løpen.

Dette er godt:

http://home.powertech.no/tiliti/olivenbrodliten.jpg

Eventuelt med en sojabasert ost i stedet dersom hun ikke spiser ost.

Gosj, jeg har ikke tenkt på at hun kanskje ikke spiser så mye. Jeg vet hun ikke spiser kjøtt og fisk. Jeg får nesten høre med henne hva jeg kan servere.

Linken din så fanatisk god ut, men jeg har altså et merkverdig kjøkken uten stekeovn... :-(

Men jeg har micro. Kanskje jeg kan varme pitabrød, og ha diverse fyll - grønnsaker, revet ost, en god dressing, og eventuelt noe kjøtt til meg. Jeg tar gjerne imot forslag til fyll, for jeg er i stor grad en "kinakål og agurk"-person. Burde jo åpne grønnsakshorisonten min litt, men det er tiltak...

Skrevet

Gosj, jeg har ikke tenkt på at hun kanskje ikke spiser så mye. Jeg vet hun ikke spiser kjøtt og fisk. Jeg får nesten høre med henne hva jeg kan servere.

Linken din så fanatisk god ut, men jeg har altså et merkverdig kjøkken uten stekeovn... :-(

Men jeg har micro. Kanskje jeg kan varme pitabrød, og ha diverse fyll - grønnsaker, revet ost, en god dressing, og eventuelt noe kjøtt til meg. Jeg tar gjerne imot forslag til fyll, for jeg er i stor grad en "kinakål og agurk"-person. Burde jo åpne grønnsakshorisonten min litt, men det er tiltak...

Vegetarpita er jo godt da. Jeg for min del må ikke ha kjøtt i pitabrød.

Grønnsakswok med vannkastanjer, bønnespirer, bambusskudd, babymais, løk, gulrot, sopp, brune bønner og brokkoli er også veldig godt.

Skrevet

Vegetarpita er jo godt da. Jeg for min del må ikke ha kjøtt i pitabrød.

Grønnsakswok med vannkastanjer, bønnespirer, bambusskudd, babymais, løk, gulrot, sopp, brune bønner og brokkoli er også veldig godt.

Og gjerne pinjekjerner, cashewnøtter o.l. i woken :)

Skrevet

Og gjerne pinjekjerner, cashewnøtter o.l. i woken :)

Absolutt ikke!

*klø*

Skrevet

Hei. Jeg har masse vegetarianere i familien. Jeg tenker på noe som er enkelt å lage.. Da kan du jo lage Taco.. Bare bytt ut kjøttdeigen med Salatbønner som du moser med en gaffel og har i fyllet. Så kan jo gjesten selv velge ingrediensene til. Hvis hun eventuelt ikke spiser ost foreksempel.. Dette er kjempe godt. Smaker som vanlig Taco i grunnen..

Lykke til uanz hva du velger å lage

Meg1365380063
Skrevet

Hei. Jeg har masse vegetarianere i familien. Jeg tenker på noe som er enkelt å lage.. Da kan du jo lage Taco.. Bare bytt ut kjøttdeigen med Salatbønner som du moser med en gaffel og har i fyllet. Så kan jo gjesten selv velge ingrediensene til. Hvis hun eventuelt ikke spiser ost foreksempel.. Dette er kjempe godt. Smaker som vanlig Taco i grunnen..

Lykke til uanz hva du velger å lage

Tusen takk for forslag! Jeg hadde uansett tenkt å lage taco, så da kan jeg jo opprettholde den planen. Jeg tror jeg skal gå for dette, eller noe lignende. Jeg er ganske kulinarisk tilbakestående, så ting bør være enkelt... :-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Lag en god, kraftig grønnsakssuppe og server med godt brød til, gjerne valnøttbrød.

Gazpacho er deilig.

Meg1365380063
Skrevet

Lag en god, kraftig grønnsakssuppe og server med godt brød til, gjerne valnøttbrød.

Gazpacho er deilig.

Tusen takk for tips. Det hørtes både godt og komplisert ut...

Skrevet

Tusen takk for forslag! Jeg hadde uansett tenkt å lage taco, så da kan jeg jo opprettholde den planen. Jeg tror jeg skal gå for dette, eller noe lignende. Jeg er ganske kulinarisk tilbakestående, så ting bør være enkelt... :-)

For å gjøre det enklere med tacoen, så får du nå en vegetar taco"kjøttdeig" i de fleste butikker. Står sammen med tacotingene, er en rød pose med pulver i som du blander med vann i stekepanna, og det blir akkurat som kjøttdeig. I tillegg er det sunt ;)

Meg1365380063
Skrevet

For å gjøre det enklere med tacoen, så får du nå en vegetar taco"kjøttdeig" i de fleste butikker. Står sammen med tacotingene, er en rød pose med pulver i som du blander med vann i stekepanna, og det blir akkurat som kjøttdeig. I tillegg er det sunt ;)

Oj, det hørtes fancy ut. Bare pulver og vann, altså? Jøss. Jeg skjønner jeg må begynne å se nærmere på hva som faktisk er i butikkene, og ikke bare handle på vanen... :-) Takk for spark i rumpa til å gjøre det!

Skrevet

Absolutt ikke!

*klø*

Huffda, stakkars :P

Men for en vegetarianer kan det være lurt å få inn litt ekstra proteiner ;p

Skrevet

Oj, det hørtes fancy ut. Bare pulver og vann, altså? Jøss. Jeg skjønner jeg må begynne å se nærmere på hva som faktisk er i butikkene, og ikke bare handle på vanen... :-) Takk for spark i rumpa til å gjøre det!

Jepp, skikkelig godt. Til og med foreldrene mine bruker det istedetfor kjøttdeig til taco :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...