Gå til innhold

blemmer på tungen og ellers på kroppen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har nå fått veskefylte blemmer på tungen, og nå dukker de opp på armene og ryggen hans også... HVA er dette. Det går vannkopper i bhg, men dette har han hatt.. Kan man få vannkopper flere ganger?? Skal reise på legevakten etterpå.,m neb søker råd her hos dere også..

Videoannonse
Annonse
Gjest vernepleier
Skrevet

Kan være brennkopper.

Brennkopper kan komme flere ganger og er vanligst i ansiktet, i hodebunnen og på hendene. De oppstår oftest der det har vært et lite sår, eller der det har vært eksem. De kan også komme i forbindelse med en forkjølelse.

Brennkoppene begynner som små blemmer, som etter hvert fylles med puss.

Skrevet

Kan være brennkopper.

Brennkopper kan komme flere ganger og er vanligst i ansiktet, i hodebunnen og på hendene. De oppstår oftest der det har vært et lite sår, eller der det har vært eksem. De kan også komme i forbindelse med en forkjølelse.

Brennkoppene begynner som små blemmer, som etter hvert fylles med puss.

Jeg har kommet tilbake fra legeformidlingen og der sa legen at de blemmene i munne var sopp. de andre blemmene trodde han først var vannkopper.. og da jeg sa at gutten vår hadde hatt vannkopper så sa han at kanskje det var feildiagnostisert før! Gutten min tok blodprøve og de var fine...

Så nå har han fått Mykostatin for tungen og ingen annen medisin for de andre blemmene..

Jeg kjøpte hvitvask på apoteket som er kløestillende.. Han har ikke klødd på noen av prkkene, men sa at en klødde litt i dag tidlig....

Så får vi håpe at han blir bra snart!!!

Gjest vernepleier
Skrevet

Jeg har kommet tilbake fra legeformidlingen og der sa legen at de blemmene i munne var sopp. de andre blemmene trodde han først var vannkopper.. og da jeg sa at gutten vår hadde hatt vannkopper så sa han at kanskje det var feildiagnostisert før! Gutten min tok blodprøve og de var fine...

Så nå har han fått Mykostatin for tungen og ingen annen medisin for de andre blemmene..

Jeg kjøpte hvitvask på apoteket som er kløestillende.. Han har ikke klødd på noen av prkkene, men sa at en klødde litt i dag tidlig....

Så får vi håpe at han blir bra snart!!!

Ja, leger er jo bare mennesker de å, så de kan faktisk ta feil. Vi kan kanskje ofte tenke at det leger gjør alltid er rett og at dems ord er "lov". Men det er ikke alltid sånn gitt :)

Får håpe det hjelper da :)

Skrevet

Ja, leger er jo bare mennesker de å, så de kan faktisk ta feil. Vi kan kanskje ofte tenke at det leger gjør alltid er rett og at dems ord er "lov". Men det er ikke alltid sånn gitt :)

Får håpe det hjelper da :)

har nettopp smurt på hvitvask da han begynnte å svi igjen.. Håper det blir bra..

kan jo være brennkopper da??

Gjest vernepleier
Skrevet

har nettopp smurt på hvitvask da han begynnte å svi igjen.. Håper det blir bra..

kan jo være brennkopper da??

Ja det kan være det, men da er det rart legen ikke nevnte noe om det egentlig, for det er ganske vanlig blant barn. Og smittsomt, så hvis barnet går i barnehage trenger det ikke være så vanskelig å få det.

Men du får stole på legen, og gjøre som han/hun sa, og se om det hjelper ;)

Skrevet

Ja det kan være det, men da er det rart legen ikke nevnte noe om det egentlig, for det er ganske vanlig blant barn. Og smittsomt, så hvis barnet går i barnehage trenger det ikke være så vanskelig å få det.

Men du får stole på legen, og gjøre som han/hun sa, og se om det hjelper ;)

Natten har vært slitsomt, med å smøre på de nye blemmene som har kommet.. det kommer stadig nye blemmer, og noen av de svir.

Jeg ringte tilbake til legeformidlingen og spurte da jeg var litt "forvirret" etter alle spm og svar (som jeg ikke husker så godt) .

Hun i skranken sa at i journalen så stod det bare om tungen, men etter det jeg fortalte så sa hun at det nok var vannkopper.. Det er også et oppslag i bhg om at det går vannkopper så det er vel nærliggende å tro at det er det.

Gutten vår er adoptert og i papirene så står det at han har arr etter vannkopper.. damen på legeformidlingen sa at hun hadde opplevd noen som hadde fått vannkopper for andre gang..

Så da er det nok vannkopper.. Bedre det enn brennkopper,. for væsker ikke det og blir store sår???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...