Gå til innhold

Carl Ivar er jaggu dum!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har han gått i alle år og krevd at innvandrere skal lære seg norsk skikk og bruk, og ikke minst norsk språk. Noe jeg forøvrig er helt enig, om enn på et helt annen verdigrunnlag enn Carl Ivars.

Men nå begynner han jaggu meg å kreve at spanjoler i Spania skal lære seg norsk også. For det er jo så mange nordmenn der nede, og ihvertfall de som har med nordmenn å gjøre bør lære seg det norske språket! Altså ikke at nordmenn skal lære seg språket i landet de bor i, som han krever av innvandrere i Norge, men at spanjoler i Spania skal lære seg norsk.

La meg sitere:

"Innvandrere i Norge må lære seg norsk. Det samme bør spanjoler i Spania gjøre, hvis de vil jobbe med nordmenn, sa Hagen fra talerstolen på det såkalte åpne medlemsmøtet."

Fy faen for en Stutum-holdning:-D

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

8

• musikeren

7

• gripp

7

• MsSophie

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*kremt*

Jeg har nesten akkurat lagd et innlegg om det altså..., men på den andre siden, en idiotisk holdning kan ikke mobbes for lite:-)

Gjest Aimabel
Skrevet

hadde han spart seg den siste uttalelsen ville vi tatt den første seriøst. Nei, dette blir for dumt.

Skulle det vært noe som helst logikk i dette, måtte det være nordmenn i Spania som skulle lære spansk.

Skrevet

*kremt*

Jeg har nesten akkurat lagd et innlegg om det altså..., men på den andre siden, en idiotisk holdning kan ikke mobbes for lite:-)

ehe..."kan ikke mobbes for MYE", skulle det selvfølgelig være"...*blush*

Skrevet

*kremt*

Hehe, okay, så det nå. Sorry.

Men jeg leser da selvfølglig ikke andres innlegg her på dol;-)

Skrevet

Hehe, okay, så det nå. Sorry.

Men jeg leser da selvfølglig ikke andres innlegg her på dol;-)

Ikke mine engang?

Og så jeg som trodde jeg var så klok og velformulert, og kun tok opp temaer av dyp eksistensiell betydning som trigget de intellektuelle her i forum.

Så feil kan man faen meg ta:-D

Skrevet

Ja, jeg sier det igjen: Det er utrolig at så mange mennesker stemmer på dette partiet.

Skrevet

Som skrevet i annen tråd, er det en fordel at man snakker kundenes språk. Synes du det er merkelig?

Dessuten; man kan mene mye om FrP og CIH, men han har bygd opp et fra ingenting til landets største i løpet av et par, tre tiår. Det vitner om hardt arbeid og kløkt. Så dum er han neppe.

Skrevet

Vel , noen driver sitatfusk her. I Nettavisen står det nemlig " Spanjoler som vil jobbe på norske sykehjem i Spania må lære seg norsk"

Og vips! dermed snakker vi om noe helt annet. For man kan ikke forvente seg at halvsenile oldinger skal gå på spanskurs. Derimot bør det være i de ansattes interresse og forstå hva de gamle vil.

Skrevet

Som skrevet i annen tråd, er det en fordel at man snakker kundenes språk. Synes du det er merkelig?

Dessuten; man kan mene mye om FrP og CIH, men han har bygd opp et fra ingenting til landets største i løpet av et par, tre tiår. Det vitner om hardt arbeid og kløkt. Så dum er han neppe.

Ingen kan ta fra hverken deg eller andre det poenget der. Men la meg nå bare få legge til: Det å ha nådd en godt voksen alder, og fremdeles ikke være istand til å se annet enn meg og mitt, og å være grunnleggende skeptisk til alt som er ukjent, vitner ihvertfall ikke om klokskap.

Og klokskap og sleiphet er kanskje to sider av det å være intelligent, men har likevel lite med hverandre å gjøre.

Skrevet

Ikke mine engang?

Og så jeg som trodde jeg var så klok og velformulert, og kun tok opp temaer av dyp eksistensiell betydning som trigget de intellektuelle her i forum.

Så feil kan man faen meg ta:-D

Nåh. Du er ikke så verst da;-)

Skrevet

Vel , noen driver sitatfusk her. I Nettavisen står det nemlig " Spanjoler som vil jobbe på norske sykehjem i Spania må lære seg norsk"

Og vips! dermed snakker vi om noe helt annet. For man kan ikke forvente seg at halvsenile oldinger skal gå på spanskurs. Derimot bør det være i de ansattes interresse og forstå hva de gamle vil.

"å". Det heter "å forstå".

Skrevet

Nei, det heter I D I O T !

Skrevet

Å velge en enkel og populistisk linje og selge denne i et land hvor Tore på sporet topper seer-ratingen, Se&hør er det mestselgende ukebladet, syngedamer blir programledere og VG er den ledende dagsavisa....tja, jeg vet ikke jeg...., så fordømt vanskelig synes det ikke.

Dessverre.

Skrevet

Nei, det heter I D I O T !

Har du begynt å svare deg sjøl nå? :-D

Skrevet

ÅÅÅ giiid ! Skrev jeg ikke ÅÅÅ?

Apropos dum. Vet ikke om det er Carl I, eller den som tror på smørja Dagbladet som er den største tosken..

Skrevet

jeg er så enig med deg!!

Jeg er sjokkert over at Frp har over 30 % av stemmene i norge pr. i dag.

Tenk om ideene til Carl I og co hadde blitt satt til verks.. Hjelp.

Skrevet

Så leverandøren av en tjeneste skal forlange at kundene lærer seg det lokale språket?

Da blir det flere kunder på de leverandørene som lærer seg og sine ansatte norsk, tipper jeg.

Gamle folk har nok problemer med hørsel og kommunikajon om de ikke skal lære seg en lokal spansk dialekt.

Når jeg tenker på det, så er det ganske logisk.

Skrevet

Det er da ganske opplagt at at de som jobber på et norskt sykehjem, det være seg i spania eller i norge, bør kunne norsk.

Problemet her må være om det er greit at det opprettes norske sykehjem i Spania. Det er et problem spanjolene må se på.

Likevel er jeg enig - Carl I er jaggu dum når han forsvarer sin skulking fra stortinget med "Jammen, alle andre gjør det også". Hvor gammel er han? 5?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...