Gå til innhold

Carl Ivar er jaggu dum!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å velge en enkel og populistisk linje og selge denne i et land hvor Tore på sporet topper seer-ratingen, Se&hør er det mestselgende ukebladet, syngedamer blir programledere og VG er den ledende dagsavisa....tja, jeg vet ikke jeg...., så fordømt vanskelig synes det ikke.

Dessverre.

Uhm...tror du at norge er et spesiellt land i så henseende? I sverige er melodi gran prix like stort som 17 mai i norge. I usa eksisterer ricky lake og jerry springer. Og har du sett spanske, italienske og greske såpeoperaer? :-) De latterlige tingene ved norge finner du ekvivalenter til i hvert eneste land i verden.

".............................................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

8

• musikeren

7

• gripp

7

• MsSophie

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Uhm...tror du at norge er et spesiellt land i så henseende? I sverige er melodi gran prix like stort som 17 mai i norge. I usa eksisterer ricky lake og jerry springer. Og har du sett spanske, italienske og greske såpeoperaer? :-) De latterlige tingene ved norge finner du ekvivalenter til i hvert eneste land i verden.

".............................................."

Det har du rett i, men andre land har ikke så mange gammelsosialister i fremskutte, meningsbærende posisjoner. Følgelig er markedet for FrP-lignende partier heller ikke like stort.

Skrevet

Det har du rett i, men andre land har ikke så mange gammelsosialister i fremskutte, meningsbærende posisjoner. Følgelig er markedet for FrP-lignende partier heller ikke like stort.

Nei, med "ekvivalenter" kan jeg selvføgelig moderere meg til å mene "tilsvarende idiotiske elementer". I USA har man gammelimperialistiske republikanere, og i norge har vi gammelsosialistiske stalinister. Og begge steder er det unge krefter som overtar disse gammeldagse holdningene, og som i noen tilfeller gjør de enda mer ekstreme. Hverken rødt eller blått er noe særlig hvis det blir for sterkt, totalitært og unyansert.

"............................................"

Skrevet

Nei, med "ekvivalenter" kan jeg selvføgelig moderere meg til å mene "tilsvarende idiotiske elementer". I USA har man gammelimperialistiske republikanere, og i norge har vi gammelsosialistiske stalinister. Og begge steder er det unge krefter som overtar disse gammeldagse holdningene, og som i noen tilfeller gjør de enda mer ekstreme. Hverken rødt eller blått er noe særlig hvis det blir for sterkt, totalitært og unyansert.

Jeg kan bare signere på det, overraskende nok.

Skrevet

Jeg kan bare signere på det, overraskende nok.

Nå begynte det jaggu å brenne i innsjøen her borte, gitt.

Skrevet

Nå begynte det jaggu å brenne i innsjøen her borte, gitt.

Da blir det å fiske nystekt abbor.

Skrevet

Da blir det å fiske nystekt abbor.

Det blir vel mer kokt enn stekt, iom. at flammene kommer over vannet, og vannet under nødvendigvis må koke. Flyvefisken blir imidlertid godt stekt :-)

"..........................................."

Skrevet

Det blir vel mer kokt enn stekt, iom. at flammene kommer over vannet, og vannet under nødvendigvis må koke. Flyvefisken blir imidlertid godt stekt :-)

"..........................................."

Godt poeng.

Forresten så lurer jeg på om lutefisken luter til høyre eller venstre?

Om det fins luteflygefisk så kan den komme til å gå i spiral. Aerodynamikk er no dritt. De jeg har sett, har flydd rett fram.

Skrevet

Med hans logikk må alle serviceansatte i Oslo lære seg bl.a. pakistansk.

Fatter ikke at det går å være så arrogant og selvgod i all offentlighet.

Skrevet

Eh... det er jo faktisk ikke det han sier da.

Skal du bruke samme logikken, så må det bli noe sånt som at ansatte ved pakistanske sykehjem i Norge bør kunne snakke urdu.

Skrevet

Jeg forventer ikke at du leser tråden, men hvis du gjør det, vil det fremgå at du neppe har skjønt allverden av hva saken dreier seg om.

Skrevet

"må alle serviceansatte i Oslo lære seg bl.a. pakistansk."

Punjabi og evt urdu, som er et "finere" språk, ja. Du har tydeligvis ikke vært i Oslo, på Tøyen, Grønland og Holmlia. Jeg kan love deg at disse språkene er utbredt og at butikkene har ansatte som snakker både hindi, punjabi og farsi. Still deg opp på Grønland, der kommer hele billass med innvndrerkvinner for å handle på sitt eget språk av sine egne folk. På de mest innvandrertette skolene (>70% på tre skoler i Oslo) snakker selv norske en blanding av punjabi og engelsk, hele klasser, inkl lettere fortvila lærere. 10. klassinger kommer ut av skolen uten å kunne norsk, nær 75% av våre minoritetselever fra 5. klasse klassifiseres av Utdanningsforbundet som funksjonelle analfabeter, dvs alvorlige lese- og skrivevansker.

Sorry. Helt urtrolig, skulle ønske det ikke var slik.

Skrevet

Å velge en enkel og populistisk linje og selge denne i et land hvor Tore på sporet topper seer-ratingen, Se&hør er det mestselgende ukebladet, syngedamer blir programledere og VG er den ledende dagsavisa....tja, jeg vet ikke jeg...., så fordømt vanskelig synes det ikke.

Dessverre.

For å nyansere litt, kan vi ta noen av talene av Einar Gerhardsen og se om de var populistiske?

Så kan du se på Einars velgere, om de var de skarpeste knivene i skuffen?

Hvem var Einars forbilde?

AP som så sørgelig er sunket sammen til en gammeldags og uklar arrogant masse som har fjernet seg fra velgerne og inntatt en fomynderrolle som vi ikke lenger vil ha.

Skrevet

For å nyansere litt, kan vi ta noen av talene av Einar Gerhardsen og se om de var populistiske?

Så kan du se på Einars velgere, om de var de skarpeste knivene i skuffen?

Hvem var Einars forbilde?

AP som så sørgelig er sunket sammen til en gammeldags og uklar arrogant masse som har fjernet seg fra velgerne og inntatt en fomynderrolle som vi ikke lenger vil ha.

FrP og AP rekrutterer da også velgere fra samme "sosiogeografiske" gruppe. Samme yrkesbagrunn, samme utdanningsbakgrunn.

Bemerk for øvrig at FrP pr. nå trolig er det parti som har flest akademikere i sin velgermasse, ikke relativt, men absolutt.

Skrevet

FrP og AP rekrutterer da også velgere fra samme "sosiogeografiske" gruppe. Samme yrkesbagrunn, samme utdanningsbakgrunn.

Bemerk for øvrig at FrP pr. nå trolig er det parti som har flest akademikere i sin velgermasse, ikke relativt, men absolutt.

Jeg ler hver gang jeg ser en artikkel med emne Carl, Siv eller FrP, og tenker helt automatisk: "dette skal jeg lese med skepsis", og den holdningen har de lagt opp til selv. Maken til sladderkjerringer og lett gjennomskuelige manipulasjoner.

Den gangen for et utall år siden da det var et oppslag:

FrP-politiker smuglet!

Det viste seg å være en lokalpolitiker fra Østfold som ikke en gang satt i kommunestyret, som hadde 4 flasker vin for mye på svenskegrensa. Da tenkte jeg: "Har de ikke annet å skrive om?" Det er simpelt sladder knapt verdig en veldig lokal sladderkjerring. Jeg skrev til avisen og spurte om de var blitt spenna gærne i redaksjonen.

Gjest Ikke dum, bare dum
Skrevet

Som skrevet i annen tråd, er det en fordel at man snakker kundenes språk. Synes du det er merkelig?

Dessuten; man kan mene mye om FrP og CIH, men han har bygd opp et fra ingenting til landets største i løpet av et par, tre tiår. Det vitner om hardt arbeid og kløkt. Så dum er han neppe.

Hitler var ei heller dum.... Men vi er vel enig i at vi ikke liker ham...

Skrevet

Jeg ler hver gang jeg ser en artikkel med emne Carl, Siv eller FrP, og tenker helt automatisk: "dette skal jeg lese med skepsis", og den holdningen har de lagt opp til selv. Maken til sladderkjerringer og lett gjennomskuelige manipulasjoner.

Den gangen for et utall år siden da det var et oppslag:

FrP-politiker smuglet!

Det viste seg å være en lokalpolitiker fra Østfold som ikke en gang satt i kommunestyret, som hadde 4 flasker vin for mye på svenskegrensa. Da tenkte jeg: "Har de ikke annet å skrive om?" Det er simpelt sladder knapt verdig en veldig lokal sladderkjerring. Jeg skrev til avisen og spurte om de var blitt spenna gærne i redaksjonen.

Riktig observert. Er det en fra FrP som har blitt tatt med ei flaske for mye i tollen gjøres det et stort poeng nettopp ut av partitilhørigheten.

Visa versa ble det ikke nevnt med et ord at den utuktssiktede varaordføreren i Kautokeina er AP-mann.

Selvsagt ikke..

Skrevet

Riktig observert. Er det en fra FrP som har blitt tatt med ei flaske for mye i tollen gjøres det et stort poeng nettopp ut av partitilhørigheten.

Visa versa ble det ikke nevnt med et ord at den utuktssiktede varaordføreren i Kautokeina er AP-mann.

Selvsagt ikke..

Og LO-medlemmene som stemmer FrP skulle visst at LO sløste bort 50 mill av deres fagforeningspenger og 20 av deres kostbare årsverk på å prøve å stoppe FrPs konkurranseutsettinger i Os kommunestyre. Egentlig er det en megaskandale som effektivt er blitt dysset ned. Mange har gjort pressen klar over det der, men ikke et ord i avisene.

Skrevet

Det er da ganske opplagt at at de som jobber på et norskt sykehjem, det være seg i spania eller i norge, bør kunne norsk.

Problemet her må være om det er greit at det opprettes norske sykehjem i Spania. Det er et problem spanjolene må se på.

Likevel er jeg enig - Carl I er jaggu dum når han forsvarer sin skulking fra stortinget med "Jammen, alle andre gjør det også". Hvor gammel er han? 5?

Poenget er jo at en ikke skal flytte inn i et land og tilpasse landet. Det er en sjøl som må tilpasse seg. Og det å lære språket må være første bud, og da burde det heller ikke være noe problem for en nordmann i Spania å motta pleie fra en spansk pleier.

Hagen klager over integreringspolitikken... Han og hans likesinnende gjør jo sitt beste for å skape lukkede norske samfunn der nede!

Skulle likt å vite hva Hagen hadde sagt dersom det fra innvandrerhold kom krav om at norsk pleiepersonale måtte lære seg pakistans, tyrkisk, osv. Tipper Carl Ivar hadde sagt et eller annet som: De får lære seg norsk!

Skrevet

Poenget er jo at en ikke skal flytte inn i et land og tilpasse landet. Det er en sjøl som må tilpasse seg. Og det å lære språket må være første bud, og da burde det heller ikke være noe problem for en nordmann i Spania å motta pleie fra en spansk pleier.

Hagen klager over integreringspolitikken... Han og hans likesinnende gjør jo sitt beste for å skape lukkede norske samfunn der nede!

Skulle likt å vite hva Hagen hadde sagt dersom det fra innvandrerhold kom krav om at norsk pleiepersonale måtte lære seg pakistans, tyrkisk, osv. Tipper Carl Ivar hadde sagt et eller annet som: De får lære seg norsk!

"Skulle likt å vite hva Hagen hadde sagt dersom det fra innvandrerhold kom krav om at norsk pleiepersonale måtte lære seg pakistans, tyrkisk, osv. Tipper Carl Ivar hadde sagt et eller annet som: De får lære seg norsk!"

Hvis norske bedrifter vil ha tyrkiske kunder, så må de nok lære seg tyrkisk. Det kan du se på de tyrkiske butikkene i Oslo: tyrkerne reiser lange strekninger for å handle i tyrkiske butikker og snakke tyrkisk. Samme med hindi, urdu, vietnamesisk, farsi, og nå også somaliske butikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...