Gå til innhold

Hvordan defineres begrepet utlending?

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

Venninna mi kom på besøk og en dag kom hun hjem etter å ha gått rundt i nabolaget her. Hun så bare utlendinge, noe som skal godt gjøres å se utenpå mennesker her i USA. Ingen ser på meg eller henne at vi er utlendinge, men hun så heller ingen som var lik oss;)

Videoannonse
Annonse
Gjest påpåpåpåpå
Skrevet

Engelskmenn / briter omtaler jo alle som "utlendinger", selv når det er de selv som er i et fremmed land, så hun er ikke alene om denne tankegangen..

I USA er vel egentlig alle som ikke er natives / indianere "utlendinger", etter norsk målestokk (at man skal ha bodd ekstremt antall generasjoner i landet).

amerikafareren
Skrevet

Engelskmenn / briter omtaler jo alle som "utlendinger", selv når det er de selv som er i et fremmed land, så hun er ikke alene om denne tankegangen..

I USA er vel egentlig alle som ikke er natives / indianere "utlendinger", etter norsk målestokk (at man skal ha bodd ekstremt antall generasjoner i landet).

Hun så ingen hvite mennesker, så hennes definering var alle mørkhudete, asiatiske osv. Det er blitt vanlig definisjon i Norge. Native Americans er ikke særlig synlige i New York.

Skrevet

Jeg var på diskotek i USA og ble presentert som "out of state" av DJ.

amerikafareren
Skrevet

Jeg var på diskotek i USA og ble presentert som "out of state" av DJ.

Det har jeg ikke opplevd, men jeg vet at de bruker det gjerne om utenatkommende. Det får oss til å smile, men USA er faktisk større enn Europa noe vi gjerne glemmer.

Jeg har ikke alltid lett for å forklare skandinavisk filosofi. Hjelper veldig at amerikanere er høflige og hverken smiler, raper eller noe lignende når jeg snakker;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...