amerikafareren Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Venninna mi kom på besøk og en dag kom hun hjem etter å ha gått rundt i nabolaget her. Hun så bare utlendinge, noe som skal godt gjøres å se utenpå mennesker her i USA. Ingen ser på meg eller henne at vi er utlendinge, men hun så heller ingen som var lik oss;) 0 Siter
Gjest påpåpåpåpå Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Engelskmenn / briter omtaler jo alle som "utlendinger", selv når det er de selv som er i et fremmed land, så hun er ikke alene om denne tankegangen.. I USA er vel egentlig alle som ikke er natives / indianere "utlendinger", etter norsk målestokk (at man skal ha bodd ekstremt antall generasjoner i landet). 0 Siter
amerikafareren Skrevet 22. april 2006 Forfatter Skrevet 22. april 2006 Engelskmenn / briter omtaler jo alle som "utlendinger", selv når det er de selv som er i et fremmed land, så hun er ikke alene om denne tankegangen.. I USA er vel egentlig alle som ikke er natives / indianere "utlendinger", etter norsk målestokk (at man skal ha bodd ekstremt antall generasjoner i landet). Hun så ingen hvite mennesker, så hennes definering var alle mørkhudete, asiatiske osv. Det er blitt vanlig definisjon i Norge. Native Americans er ikke særlig synlige i New York. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Jeg var på diskotek i USA og ble presentert som "out of state" av DJ. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 22. april 2006 Forfatter Skrevet 22. april 2006 Jeg var på diskotek i USA og ble presentert som "out of state" av DJ. Det har jeg ikke opplevd, men jeg vet at de bruker det gjerne om utenatkommende. Det får oss til å smile, men USA er faktisk større enn Europa noe vi gjerne glemmer. Jeg har ikke alltid lett for å forklare skandinavisk filosofi. Hjelper veldig at amerikanere er høflige og hverken smiler, raper eller noe lignende når jeg snakker;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.