Hatsumomo Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Noen som har noen gode tips til noen gode romaner med japansk/kinesisk tema ala Memoirs of a Geisha? Har lest 4-5 bøker med den type tema, men vil gjerne lese flere. Tips? 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Anchee Mins bøker; Rød asalea og djevelen utenfra. Veldig gode.(Kina) Jung chang; Den siste om Mao og Ville svaner(Kina) Amy Tan: Kjøkkengudens kone, hundre hemmelige sanser, Lykke og glede(Kina) Haruki murakami:Norwegian wood(Japan) Sikkert også Kafka på stranden, men den har jeg ikke lest. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Amy Tan har skrevet en del bøker om kinesiske amerikanere som ofte foregår i begge land. Jeg liker hennes bøker veldig godt. Husker at jeg leste i min ungdom noen bøker fra Kina av en forfatter som heter Pearl Buck. De må ha fenget meg på den tiden selvom jeg ikke husker noe særlig hva de handlet om. Tror min mor var veldig glad i denne forfatteren og derfor har jeg fått tak i bøkene også. Nå er det en stund siden jeg var ungdom;) 0 Siter
amerikafareren Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Anchee Mins bøker; Rød asalea og djevelen utenfra. Veldig gode.(Kina) Jung chang; Den siste om Mao og Ville svaner(Kina) Amy Tan: Kjøkkengudens kone, hundre hemmelige sanser, Lykke og glede(Kina) Haruki murakami:Norwegian wood(Japan) Sikkert også Kafka på stranden, men den har jeg ikke lest. Ville svaner har jeg lest og anbefaler på det varmeste. Leser også alle bøker jeg kommer over av Amy Tan og de er herlige. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Må ikke glemme Han Suyin. Hun er også bra og er halvt kinesisk og halvt amerikansk. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 23. april 2006 Forfatter Skrevet 23. april 2006 Må ikke glemme Han Suyin. Hun er også bra og er halvt kinesisk og halvt amerikansk. Takk takk! Noen har jeg lest av de som er blitt nevnt, men ikke alle Så da må jeg bare finne frem biblioteket 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Takk takk! Noen har jeg lest av de som er blitt nevnt, men ikke alle Så da må jeg bare finne frem biblioteket Hun har en kjedelig bok synes jeg som heter noe med sveitsiske klokker eller noe slikt. 0 Siter
gunrika Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Jeg anbefaler den kinesiske forfatteren Xue Xinran. Hun har to bøker jeg har lest. De heter Stemmer i natten og Himmelgraven 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.