Gå til innhold

Bøker med kinesisk/japansk tema

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode tips til noen gode romaner med japansk/kinesisk tema ala Memoirs of a Geisha?

Har lest 4-5 bøker med den type tema, men vil gjerne lese flere.

Tips?

Videoannonse
Annonse
bugge -jenta
Skrevet

Anchee Mins bøker; Rød asalea og djevelen utenfra. Veldig gode.(Kina)

Jung chang; Den siste om Mao og Ville svaner(Kina)

Amy Tan: Kjøkkengudens kone, hundre hemmelige sanser, Lykke og glede(Kina)

Haruki murakami:Norwegian wood(Japan)

Sikkert også Kafka på stranden, men den har jeg ikke lest.

amerikafareren
Skrevet

Amy Tan har skrevet en del bøker om kinesiske amerikanere som ofte foregår i begge land. Jeg liker hennes bøker veldig godt.

Husker at jeg leste i min ungdom noen bøker fra Kina av en forfatter som heter Pearl Buck. De må ha fenget meg på den tiden selvom jeg ikke husker noe særlig hva de handlet om. Tror min mor var veldig glad i denne forfatteren og derfor har jeg fått tak i bøkene også. Nå er det en stund siden jeg var ungdom;)

amerikafareren
Skrevet

Anchee Mins bøker; Rød asalea og djevelen utenfra. Veldig gode.(Kina)

Jung chang; Den siste om Mao og Ville svaner(Kina)

Amy Tan: Kjøkkengudens kone, hundre hemmelige sanser, Lykke og glede(Kina)

Haruki murakami:Norwegian wood(Japan)

Sikkert også Kafka på stranden, men den har jeg ikke lest.

Ville svaner har jeg lest og anbefaler på det varmeste. Leser også alle bøker jeg kommer over av Amy Tan og de er herlige.

Skrevet

Må ikke glemme Han Suyin. Hun er også bra og er halvt kinesisk og halvt amerikansk.

Skrevet

Må ikke glemme Han Suyin. Hun er også bra og er halvt kinesisk og halvt amerikansk.

Takk takk! Noen har jeg lest av de som er blitt nevnt, men ikke alle :) Så da må jeg bare finne frem biblioteket :)

Skrevet

Takk takk! Noen har jeg lest av de som er blitt nevnt, men ikke alle :) Så da må jeg bare finne frem biblioteket :)

Hun har en kjedelig bok synes jeg som heter noe med sveitsiske klokker eller noe slikt.

Skrevet

Jeg anbefaler den kinesiske forfatteren Xue Xinran. Hun har to bøker jeg har lest. De heter Stemmer i natten og Himmelgraven

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...